Gå til innhold

Har leieboerne rett til å bestemme oppussingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp utleieleiligheten, og har tenkt å male alle veggene hvite, bortsett fra en som skal tapetseres eller males i en fin farge.

Men leieboerne nekter. De er glade i varme farger, og mener at de skal få bestemme.

Har også lyst til å planløsning på kjøkkenet, og male dørene lyse.

Men også der har de satt seg på bakbeina.

Leieboerne er venner av mine svigerforeldre, så føler vi må trå litt varsomt.

Leiligheten skriker etter oppussing, men jeg tenker at når vi først skal bruke  penger på dette, så bør det være mer tidsriktig og moderne, mens leieboerne vil ha det trauste og tradisjonelle. Furu og sterke farger.

Råd ønskes. Hjelp :)

Anonymous poster hash: 844bb...5ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke leietakerne bestemme så lenge de bor der.. og hvis de vil gjøre noe med fargevalg m.v. så må de selv stå for oppussingen!

Og så venter dere med 'deres' oppussing til de eventuelt er ute og dere skal ha inn noen andre?

Anonymous poster hash: c1b21...ab9
Skrevet

Kan du ikke bare vente med oppussingen til akkurat disse ikke leier lengre? Så utsetter du også kostnaden?

Bortsett fra nettopp det, så er det jo faktisk du som eier som bestemmer.

Skrevet

Du eier, du bestemmer! Vil ikke leieboerne godta dette, blir det ingen oppussing. 

Skrevet

Du kan ikke forlange å få pusset opp mens de bor der, men du kan si de opp og si du skal pusse det opp. Da kan du pusse opp slik du vil etter de har flyttet.

Skrevet

La de få bestemme selv, men da bør de også betale selv.

Anonymous poster hash: ad514...b64
Skrevet

Er ikke bare lettere oppussing, men ting som ikke kan vente. Vil jo ikke at huset skal forfalle, så må skifte vindu og etterisolere nå til sommeren. Og da må man jo pusse opp ellers også. Leieboerne har blitt informert om dette fra dag en.

Anonymous poster hash: 844bb...5ab
Gjest Pusikatt
Skrevet

Trenger du å pusse opp så lenge de bor der?

Skrevet

Om dere skal pusse opp huset for deres penger er det selvfølgelig dere som skal bestemme hvordan det skal se ut, om de ikke liker det kan de flytte!

Det er ikke vanlig at leieboere får bestemme fargepaletten i en bolig de leier altså, det er eier som bestemmer det.

Anonymous poster hash: ecde3...56a
Skrevet

Hvis jeg hadde leid en leilighet hadde farger og løsninger vært viktige. Jeg hadde ikke likt det om utleier hadde ønsket å endre det til noe ikke jeg likte, uansett om det var moderne. Jeg ser ikke bort fra at det kunne ført til at jeg flyttet. Hva lovverket sier vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 85c03...886

Skrevet

Dere som eier leiligheten har all makt til å bestemme. Hvis de skal bestemme så må de gjøre jobben selv.. ;)

Skrevet

Trenger vel ikke å male osv når dere skal bytte vinduer? Jeg hadde uansett pusset opp sånn jeg ville, det er jo du som EIER leiligheten. 

Anonymous poster hash: 8cdd0...46b
Skrevet

Dere må selvsagt pusse opp slik dere vil. Men her hadde jeg nok inngått en kompromiss. De tar malejobben og velger farger selv. Resten bestemmer dere. Så kan de selv velge om de vil finne seg en "koselig" furuleilighet i rødt og grønt.

Skrevet

Trenger ikke å male for å bytte vinduer. Alt kan bevares som det er. Hadde ikke brydd meg med å pusse opp hvis de som bor der ikke ønsker det

Anonymous poster hash: 2fdcb...b4e
Skrevet

De må jo pusse opp og male viss de skal sette inn en annen vindu str? Vi skal gjøre det selv til sommeren, og da må vi pusse opp HELE stua. Dere eier leiligheten, så da er det dere som bestemmer.

Anonymous poster hash: fc16f...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...