Gå til innhold

Ikke spiral, ikke hormonprevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjenstår da?

Avstå?

Kondomer?

Ladycomp? (Er den helt trygg da.........)

Anonymous poster hash: d5240...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobberspiral utgår også?

Skrevet

Kondomer, pessar (men det er ikke så vanlig, og ikke så greit å få tak i), sterilisering, temping/sikre dager (da kan man ikke være altfor redd for graviditet). 

Skrevet

Alle spiraler ja.

Kan ikke bli gravide, går på piller som ikke er bra hvis man er gravid. Har hittil brukt kondom, men har hørt at kondomer kun er 70% sikre eller noe.

Skrevet

Snakka med ei som bruker ladycomp(er ikke det dette apparatet som måler tempen din og forteller deg eksakt når det er trygt og ikke?)Hun var superfornøyd!

Anonymous poster hash: e06d0...8a4
Skrevet

Kondomer er i utgangspunktet 90-og-noen-prosent sikre, men det avhenger jo av bruk. Hvis du ikke kan bli gravid pga medisiner du går på er ladycomp alt for usikkert. 

Hvis hormoner og alt av spiral er utelukket har du desverre ikke så mye annet valg enn kondomer (pessar er mindre sikkert), og eventuelt avhold rundt eggløsning. 

Anonymous poster hash: 55497...aa6
Skrevet

Ok! Har sjelden sex, men blir jo enda reddere npr jeg absolutt ikke må bli gravid. Godt at det er mer sikkert med kondom enn jeg trodde i allefall. Hva med sæddrepende midler?

Skrevet

Hei!

Tror jeg ville invistert i en ladycomp (sånn som måler temp og finner sikre dager utfra det) men brukt kondom i tillegg. Rundt eggløsning ville jeg nok avstått helt fra sex, siden det er veldig viktig at du ikke blir gravid.

Sex med kondom på "trygge" dager ville jeg nok tatt sjansen på. Da har du tross alt to barrierer.

Lykke til!

Anonymous poster hash: d334b...200
Skrevet

Takk. Skal vurdere det ja :) !

Skrevet

Herregud, ladycomp er jo 99,3% sikker! Mens kondom har 15% risiko hvis man bruker det feil og 2% om man bruker det riktig, så med andre ord er ladycomp sikrere! Men den er dyr! Vurderer å kjøpe den og heller ha noen kondomer på lur i de usikre dagene. Er jo ikke bare bare å bli gravid heller..

Anonymous poster hash: c500f...221

Skrevet

Åenlelte er mer fruktbare enn andre. Jeg har blitt gravid endel ganger, og da har vi vært forsiktige. (Mannen er hsyterisk, en gang hev han 4-5 kondomer fordi han mente at han hadde tatt dem på feil :P ).

Så jeg føler meg litt usikker. Men skal prøve å få tak i en ladycomp og bruke kondom i tillegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...