Gå til innhold

Barn som prøvekaniner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! beklager å si det, men jeg er så lei og forbanna over alle "spesialbarna" som skal tas på med silkehansker.

 

Datteren min på 4 år har opplevd å bli slått, tatt kvelertak på, dratt i håret, tisset på (! du hørte riktig) og hun er ikke den eneste i barnehagen som opplever slike ting nesten ukentlig fra et barn på avdelingen. De voksne passer på, men klarer ikke å gjete gutten konstant. Jeg er så lei!!!



Anonymous poster hash: 96530...7bd
Skrevet

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og  "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.



Anonymous poster hash: c33a5...8ab
Skrevet

Enig. Ja til flere barnevernspedagoger i skolen!

 

Anonymous poster hash: 544d1...800

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi hadde en gutt som fikk mye ektraopplegg fordi han hadde en utfordrende måte å være på. Vi hadde jobbet hardt med han og godt med han,men da han skulle begynne på skolen ville ikke rektor ta imot papirer og råd fra oss fordi hun trodde på at alle hadde det best med "hvite ark"< og begynne på scratch.

Begynne på stratch?? Hva er best for barnet egentlig??At det tar enda to-tre-fire år før han får den hjelpen han fikk i barnehagen,eller bare fortsette den gode jobben vi gjorde i barnehagen slik at hans skolehverdag blir god og forutsigbar??

 

Noen ganger skjer ting som man overhode ikke forstå seg noe på...



Anonymous poster hash: 62207...15f
Skrevet

Enig. Ja til flere barnevernspedagoger i skolen!

 

Anonymous poster hash: 544d1...800

 

Ja, til flere spesialpedagoger i skolen. Gjerne de med master i spes.ped med fordypning i psykososiale vansker. Men vi vet det ikke kommer til å skje.

 

Anonymous poster hash: 63232...c60

Skrevet

tror du egentlig det vil hjelpe noe serlig?

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Skrevet

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og  "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

 

 4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Skrevet

Sønnen min hadde en gutt i barnehagen som de ikke hadde kontroll på i det hele tatt. Foreldrene tok heller ikke tak i problemet, men gav oss beskjed om at han hadde en diagnose og han ikke forstod at det han gjorde var galt. Det endte med at sønnen min tok igjen og banket ham opp, og da ble det slutt på at han ble slått så selv med diagnose forstår de om hva som kan bli konsekvensene.

 

Anonymous poster hash: f3181...c78

Skrevet

Enig i at det bør være mer kompetanse i skolen,men stiller meg undrende til hvor skillet skal gå...

Hvilke diagnoser er innafor og uttafor liksom.

Mener det skal være rom for alle ,da med riktig kompentase selvsagt

Skrevet

Sønnen min hadde en gutt i barnehagen som de ikke hadde kontroll på i det hele tatt. Foreldrene tok heller ikke tak i problemet, men gav oss beskjed om at han hadde en diagnose og han ikke forstod at det han gjorde var galt. Det endte med at sønnen min tok igjen og banket ham opp, og da ble det slutt på at han ble slått så selv med diagnose forstår de om hva som kan bli konsekvensene.

 

Anonymous poster hash: f3181...c78

Jeg tror du har et viktig poeng der!

En skal liksom dulle med alle. De som slår og ødelegger bursdager skal likevel bees, og det blir nærmest slik at de som oppfører seg dårlig skal beskyttes.

Barna skal ikke lære om naturlige konsekvenser. Er det et barn som plages som vil utelate den som

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og  "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

 

 4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

 

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

 

4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Dette er noe av det verste jeg har lest.

Og jeg er ganske sikker på at selv om en får bank som barn, blir en redd som voksen om noe skjer.

 

Må ikke gjøre det verre enn det er?

Beklager, men det er uten tvil om at det du har vært utsatt for har ødelagt deg på mange plan. Håper du får hjelp- stakkars deg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

Synes de bør i det minste ha en voksen på disse barna til enhver tid. Min sønn ble angrepet gjentatte ganger av en gutt med ad/hd og trolig mangel på nok oppfølging og oppdragelse. Jeg vet med 100% sikkerhet at et var uprovoserte angrep. feil sted, feil tid.

 

Anonymous poster hash: a9c10...641

Skrevet

 

 

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Dette er noe av det verste jeg har lest.

Og jeg er ganske sikker på at selv om en får bank som barn, blir en redd som voksen om noe skjer.

 

Må ikke gjøre det verre enn det er?

Beklager, men det er uten tvil om at det du har vært utsatt for har ødelagt deg på mange plan. Håper du får hjelp- stakkars deg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

 

Jeg tror vold mellom barn er i ferd med å bli et stort tabuemne slik barn og sex har vært tidligere.

Det er helt naturlig for barn å løse konflikter på en fysisk måte. Det er ikke galt. Det er bare i dagens samfunn vi er så voldsomt redde for slossing ol. Tenk bare på rivaliseringen mellom søsken. Jeg sloss mye med min søster og det gjorde så godt som alle andre barn jeg kjente også bed sine søsken.

Denne slossingen var ikke farlig. Det var noe helt annet enn mobbing. Mobbing er ille. Det dreier seg om å nedverdige et menneske over tid. Å sloss for å løse en konkret konflikt er noe helt annet.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Dette er noe av det verste jeg har lest.

Og jeg er ganske sikker på at selv om en får bank som barn, blir en redd som voksen om noe skjer.

 

Må ikke gjøre det verre enn det er?

Beklager, men det er uten tvil om at det du har vært utsatt for har ødelagt deg på mange plan. Håper du får hjelp- stakkars deg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Jeg tror vold mellom barn er i ferd med å bli et stort tabuemne slik barn og sex har vært tidligere.

Det er helt naturlig for barn å løse konflikter på en fysisk måte. Det er ikke galt. Det er bare i dagens samfunn vi er så voldsomt redde for slossing ol. Tenk bare på rivaliseringen mellom søsken. Jeg sloss mye med min søster og det gjorde så godt som alle andre barn jeg kjente også bed sine søsken.

Denne slossingen var ikke farlig. Det var noe helt annet enn mobbing. Mobbing er ille. Det dreier seg om å nedverdige et menneske over tid. Å sloss for å løse en konkret konflikt er noe helt annet.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Og når mener du en trår over i de voksnes rekker? Når er det greit og ikke bruke vold for å løse konflikter?

 

Sjokkert over uttalelsene dine. Stakkars barna dine om de opplever noe fælt og blir møtt med holdningene dine!

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

Men ok...snakker vi om barn med spessielle behov eller voldelige aggresive barn ? Trenger ikke være det samme..

 

Vil man ha diagnose barna i sin helhet ut av skolen eller kun de som viser dårlig adferd?

Hvem skal da så håndheve hva som er innafor og uttafor?

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Dette er noe av det verste jeg har lest.

Og jeg er ganske sikker på at selv om en får bank som barn, blir en redd som voksen om noe skjer.

 

Må ikke gjøre det verre enn det er?

Beklager, men det er uten tvil om at det du har vært utsatt for har ødelagt deg på mange plan. Håper du får hjelp- stakkars deg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Jeg tror vold mellom barn er i ferd med å bli et stort tabuemne slik barn og sex har vært tidligere.

Det er helt naturlig for barn å løse konflikter på en fysisk måte. Det er ikke galt. Det er bare i dagens samfunn vi er så voldsomt redde for slossing ol. Tenk bare på rivaliseringen mellom søsken. Jeg sloss mye med min søster og det gjorde så godt som alle andre barn jeg kjente også bed sine søsken.

Denne slossingen var ikke farlig. Det var noe helt annet enn mobbing. Mobbing er ille. Det dreier seg om å nedverdige et menneske over tid. Å sloss for å løse en konkret konflikt er noe helt annet.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Og når mener du en trår over i de voksnes rekker? Når er det greit og ikke bruke vold for å løse konflikter?

 

Sjokkert over uttalelsene dine. Stakkars barna dine om de opplever noe fælt og blir møtt med holdningene dine!

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

 

Det er en glidende overgang mellom barn og voksne (kalles også ungdom). Etter hvert som man blir eldre lærer man seg som regel andre metoder for kon

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Skrevet

Men ok...snakker vi om barn med spessielle behov eller voldelige aggresive barn ? Trenger ikke være det samme..

 

Vil man ha diagnose barna i sin helhet ut av skolen eller kun de som viser dårlig adferd?

Hvem skal da så håndheve hva som er innafor og uttafor?

Det er vanskelig sette skille, men om jeg ser i mine barns klasse burde det vært mer ressurser. Begge barna har barn med ADHD i klassen. Det ene barnet er så urolig at det har et eget lite klasserom det er på, men likevel klarer ikke de voksne følge med. Han slår, spytter, tisser på vegger og i garderober++++. Han har ingenting på den skolen å gjøre syns jeg. Han har slått meg, og sparket andre voksne. Slår i bursdager og helt utrolig stygg måte å være på. Barna er redde han!

 

Det andre barnet med ADHD har en veldig empati, og er veldig snar springe til om noen slår seg. Har vel vært noen episoder hvor han har slått etter noen, men det gjelder også de uten diagnoser. Hos denne gutten er det mer urolighet, og jenta mi sier assistentene er flinke til å ta han med ut når de ser han plager de andre. De har tidligere kledd på seg og gått tur i skolegården, for deretter komme inn og han er roligere.

 

Alle er forskjellige og jeg tror rett og slettt en skole der en ser individet er det beste.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er til en viss grad enig, men jeg mener også ungene våre i for liten grad lærer å ordne opp i konflikter selv og i for liten grad lærer å tåle litt "bank" og plaging. Det er ikke noe nytt at elever har sloss og bråkt i klassen, jeg tror faktisk det er mye mindre av det nå enn det var for 50 eller 100 år siden. Les litt gamle barnebøker (For eksempel "Mariken" (Lindgren) og "Aurorabøkene" (Vestly) eller så er dette noe som blir beskrevet ofte og som både jeg, mine foreldre og besteforeldre opplevde.

 

Mobbing og grov voldsbruk er noe man må arbeide aktivt mot, men samtidig tror jeg det er viktig å lære barna å tåle litt.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

4-åringen min er aktiv og tåler en trøkk, men å bli tatt kvelertak på, tisset på, spyttet på osv. synes jeg ikke noen barn skal tåle. Hadde du tålt at noen tisset på deg, tok kvelertak på deg og spyttet på deg ukentlig?

 

#2

 

Anonymous poster hash: 96530...7bd

Jeg har måttet tåle det. Ikke å bli tisset på hver uke osv, men alt du ramser opp har jeg opplevd og jeg har blitt mobbet daglig i over 6 år (ikke av bare en person, men av flere). Den siden av saken kjenner jeg bedre enn gjennomsnittet. Jeg skriver jo også at man må jobbe aktivt mot mobbing og grov voldsutøvelse.

 

Det jeg vil frem til er at vi ikke må gjøre slike ting værre enn de er. Har du aldri sloss eller fått bank som barn blir du gjerne veldig redd om noe skulle skje når du blir voksen, rett og slett fordi det er så ukjent. Det er bra for et menneske å lære at man tåler ubehagligheter ol og det er bra å lære at ikke alle er snille hele tiden, uten at det betyr at verden er et skummelt sted.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Dette er noe av det verste jeg har lest.

Og jeg er ganske sikker på at selv om en får bank som barn, blir en redd som voksen om noe skjer.

 

Må ikke gjøre det verre enn det er?

Beklager, men det er uten tvil om at det du har vært utsatt for har ødelagt deg på mange plan. Håper du får hjelp- stakkars deg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Jeg tror vold mellom barn er i ferd med å bli et stort tabuemne slik barn og sex har vært tidligere.

Det er helt naturlig for barn å løse konflikter på en fysisk måte. Det er ikke galt. Det er bare i dagens samfunn vi er så voldsomt redde for slossing ol. Tenk bare på rivaliseringen mellom søsken. Jeg sloss mye med min søster og det gjorde så godt som alle andre barn jeg kjente også bed sine søsken.

Denne slossingen var ikke farlig. Det var noe helt annet enn mobbing. Mobbing er ille. Det dreier seg om å nedverdige et menneske over tid. Å sloss for å løse en konkret konflikt er noe helt annet.

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Og når mener du en trår over i de voksnes rekker? Når er det greit og ikke bruke vold for å løse konflikter?

 

Sjokkert over uttalelsene dine. Stakkars barna dine om de opplever noe fælt og blir møtt med holdningene dine!

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Det er en glidende overgang mellom barn og voksne (kalles også ungdom). Etter hvert som man blir eldre lærer man seg som regel andre metoder for kon

 

Anonymous poster hash: c33a5...8ab

Å lære barna å løse konflikter uten vold er det beste en kan lære dem. Tror du virkelig at om en lærer det er ok bruke vold frem til en er 13 så slår en automatisk over til å bli en "djevel" på å argumentere?

 

Har søsken jeg også men aldri sloss med dem.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

20.. ja enig med deg,handler om å se individet.

 

Alle med spess behov trenger ikke ha adferdsproblematikk.

 

Sønnen min med adhd har en assistent i klassen som er helt fantastisk,og kommer og de andre barna til gode.

Vi liker at på vår skole er det greit at ikke alle er like og at fokuset er at barna lærer å akseptere alle uansett.

 

Tror ikke på ett sorteringssamfunn

Skrevet

20.. ja enig med deg,handler om å se individet.

 

Alle med spess behov trenger ikke ha adferdsproblematikk.

 

Sønnen min med adhd har en assistent i klassen som er helt fantastisk,og kommer og de andre barna til gode.

Vi liker at på vår skole er det greit at ikke alle er like og at fokuset er at barna lærer å akseptere alle uansett.

 

Tror ikke på ett sorteringssamfunn

Ja, enig med deg på noe, men jeg syns ikke barna trenger å akseptere sånn som den gutten jeg beskrev. Ser ikke for meg at hans skoledag er så enkel heller, så for alles del burde der vært eget opplegg for denne typen problem.

 

Hvordan der skal funke i praksis med spesialskoler i vårt langstrakte land er igår ei stor utfordring.

Vi er ikke alle like, men ingen skal behøve være redd på skolen og en må innse at for alle passer ikke den vanlige skolen. Jeg syns ikke det er noe nederlag, jeg ynskjer det er større hån mot den og presse den inn i en rolle de ikke kan tilpasse seg.

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Skrevet

Nei slik adferd er ikke akseptabel,men det behøver ikke være en diagnose i bildet ved adferdsproblematikk...barn uten satt diagnose da.. hva med dem?

Skrevet

Nei slik adferd er ikke akseptabel,men det behøver ikke være en diagnose i bildet ved adferdsproblematikk...barn uten satt diagnose da.. hva med dem?

Ja, hva med dem;-) Jeg har ikke fasiten på så mye, men min mening er at barn fortjener være trygge på skolen og ikke bli fysisk og psykisk plaget av medelever. Så diagnose eller ikke; de som ikke klarer tilpasse seg og er til fare for andre må tas ut. Hvor skillet skal gå igjen( som du sikker blir å spørre om ;-)) vet jeg ikke, jeg vet bare at der er rom for forbedringer. Og avogtil må forbedringene komme massene til fordel!

 

Anonymous poster hash: e26bc...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...