Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 .. Og kan dele litt erfaringer?? Føler meg alltid litt ubekvem hvis praten står stille og jeg ikke finner på noe å si..feks til andre foreldre i bhg jeg møter på som jeg ikke kjenner så godt.. Er veldig hyggelig og pratsom med de jeg lenger, men føler at jeg kommer litt til kort i nærheten av bare bekjente.. Noen gode tips der ute?? :-) Anonymous poster hash: c1ac2...ad4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 I bhg tar jeg gjerne utgangspunkt i hva de har gjort den dagen... "Morsomt at de arrangerer karneval!" eller gir et lite kompliment, gjerne om ungene deres (folk elsker komplimenter) - "Så fin lue Lisa har!" "Så flink han har blitt til å gå nå.", eller rett og slett været Klisje å snakke om været, kanskje, men det funker da. Anonymous poster hash: 98eac...941
MrsMilla Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Lettest å ha fokus på de du snakker med, været og ting dere har felles. Typisk: hvordan går det med dere for tida? Hatt en fin vinterferie? Travle dager? Artig at barna våre leker så godt sammen! Trivelig personale i barnehagen, ikke sant? For et utrolig merkelig vintervær vi har! Etc Smart å vinkle det litt positivt, være litt blid etc. Når du tenker etter selv: hva liker du å få av oppmerksomhet fra andre? Liker du å få small-talk-setninger fra en smilende person med godt humør? Isåfall er det også smart å gjøre det selv :-) Prøv - det er en kunst, og kommer mye lettere med littegranne trening. Alle setter pris på at du prøver :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er ganske god på det. Man kan alltids snakke om været eller om settingen man er i, og gjerne stille spørsmål. "Huff, for et ruskevær. Håper det blir godt vær til påske. Skal dere bli i byen i påsken?" og så lytter du aktivt til svaret. "Nei, vi skal til Steigen i påsken.På hytta". Du: "Steigen. Der har jeg aldri vært. Er det en stor plass" og vips så kan dere småsnakke om Steigen, påska, været osv. Å plukke opp det den andre sier og følge på det er den enkleste sak i verden. Alt det kreves er at du lytter og stiller spørsmål, ikke så mange at den andre føler det blir et intervju, men for å sette i gang en samtale. Anonymous poster hash: e789c...91f
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Spør dem om ting, klær, utstyr etc. Hvilken bil de har (hvis dere vurderer å bytte), etc. Hvis man spør andre om råd så snakker de fleste gjerne. Og alle liker jo å bli spurt
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 jeg er ikke så god egentlig, er sjenert, men har lært meg noen triks De aller aller fleste ELSKER å snakke om seg selv, så spør i vei om den andre. Før tenkte jeg veldig sånn: ånei jeg kan ikke spørre om det, det er sikkert noe jeg burde ha visst fra før osv... Ikke tenk sånn! de aller fleste husker ikke hvem de har sagt hva til, så de vil ikke reagere på det. Om du føler du har hørt svaret før, er det jo bare å si ja sant det det, det var sånn det var. Anonymous poster hash: 46b60...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå