Gå til innhold

Å ta tempen under armen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta her er hjemme fra bhg pga feber. Har tatt tempen under armen hennes nå og den viser 38,5. Er det ikke sånn at man skal legge til noen grader når man måler under arm? Og ja, jeg vet at det er mest nøyaktig å måle rektalt, men hun er snart seks år og blir helt hysterisk av det så det gjør jeg ikke hvis det ikke er absolutt nødvendig...



Anonymous poster hash: 98ac1...b34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt en halv grad, men sånt varierer sikkert mye.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jo, de fleste legger på 0,5 grad. Pass på at hele termometeret omsluttes av armhulen, det kan fort oppstå hulrom og da vil det bli feil. God bedring til lille :)

Skrevet

I bruksanvisningen til vårt termometer står det +1 grad under armen. Men jeg har lest at det varrierer veldig fra barn til barn. Se almentilstand ann. Om du føler det blir nødvendig med riktig temp, så er det rektalt som gjelder.



Anonymous poster hash: 49284...278
Skrevet

Jo, de fleste legger på 0,5 grad. Pass på at hele termometeret omsluttes av armhulen, det kan fort oppstå hulrom og da vil det bli feil. God bedring til lille :)

Tusen takk:)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 98ac1...b34

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)



Anonymous poster hash: 98ac1...b34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...