Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hun har nå sluttet å sove på dagen, og jeg merker at dagene blir litt lange... Vi maler, tegner, pusler, duplo, leker, er ute osv, men følger at hun kjeder seg litt, spes når lillebror sover. Vært litt i åpen barnehage men er litt styr å komme seg dit.. Noen som har noen gode tips, gjerne formingsaktiviteter??, Anonymous poster hash: 3e890...b4b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Uteaktiviteter. Ake, lage snømann, måke snø, gå på ski osv. I den alderen er det flott å være ute for å få ut energi og bra for motorikken. Anonymous poster hash: 91dc8...a37
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Min elsker plastelina. Elsker også å sitte i badekaret mens jeg rydder rundt, han har en brannbil som spruter vann som han får herje med mens han sitter der, og styrer verre. Genialt for da blir han ren fra topp til tå. Lar han også få vannkrana med supersvakt trykk som han får lov til å sprute på veggen mens han leker at han slukker branner. Er brannmann Sam som er helten i huset vårt da. "DET BRENNER HOS FAMILIEN FLOD" roper han mens han koser seg. Å dra til svømmehallen er også en stor slager i huset vårt, men hvis du har to og er alene med de om dagen, så skjønner jeg at det ikke er så gjennomførbart. Anonymous poster hash: 88084...e62
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg tenker at en halv bhg-plass kanskje kunne ha vært tingen? Ellers så er jeg enig med andre i at fysisk aktivitet utendørs i en time eller to hver dag er viktig, og lek med jevnaldrende barn. Bildelotto og bøker for språkutvikling, ski og balansesykkel for balansetrening, bake pinnebrød som dere så går ut og griller over bål osv. Anonymous poster hash: 089f3...2ff
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Min elsker plastelina. Elsker også å sitte i badekaret mens jeg rydder rundt, han har en brannbil som spruter vann som han får herje med mens han sitter der, og styrer verre. Genialt for da blir han ren fra topp til tå. Lar han også få vannkrana med supersvakt trykk som han får lov til å sprute på veggen mens han leker at han slukker branner. Er brannmann Sam som er helten i huset vårt da. "DET BRENNER HOS FAMILIEN FLOD" roper han mens han koser seg. Å dra til svømmehallen er også en stor slager i huset vårt, men hvis du har to og er alene med de om dagen, så skjønner jeg at det ikke er så gjennomførbart. Anonymous poster hash: 88084...e62 Hva slags brannbil er dette? Anonymous poster hash: 089f3...2ff
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Takk for svar! Plastelina må vi prøve, mange gode tips her :-) tenker det blir litt bhg til høsten :-) flere forslag?? Hi Anonymous poster hash: 3e890...b4b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 ? :-) Anonymous poster hash: 3e890...b4b
E.E.E. Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Her elsker lillebror å hjelpe til med alt jeg gjør, så vi har ofte varm mat til lunsj. Det å lage mat er helt supert. Skjære opp grønnsaker til en salat, og frukt, forberede middag, røre i kjelen når vi lager havregrøt til lunsj osv. Nobbyperler er også blitt stas. Sikkert også tre perler på en snor og lage smykker, men det har jeg ikke prøvd ennå. Om dere har lekekjøkken, kan en liten neve puffa ris sysselsette en liten kokk leeenge. Lage hytte er også spennende. Ekstra stas når lillebror får låne en lommelykt inni en mørk hytte. Men aller beste er å være ute. Tråkketraktor, balansesykkel, sandkasse og ei trehytte med akesklie, dét er lissom livet her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå