Gå til innhold

Brudd pga vold og barns samvær med BF i ettertid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rømte fra voldelig ektemann i fjor høst. Han har lite samvær (onsdag-torsdag annenhver uke og fredag-mandag annenhver helg). Jeg er så engstelig for om barnets behov for trygghet blir dekket der. Hygiene og slikt vet jeg at er så som så.. Han har aldri tatt seg av barnet før han nå måtte gjøre det. Vet at han har fått seg ny "hushjelp" (dame), så må kanskje bare håpe at hun er den bufferen jeg var for noen måneder siden.. Han har et sinne som ikke er bra. Tror nok han holder seg i skinnet nå til å begynne med mtp den nye damen, men om en stund vil det vise seg.

Jeg er bekymret for barnet mitt den tiden det er hos BF. Kan ikke si akkurat hva jeg bekymrer meg for, mer at jeg er redd for det som ligger latent der. Volden, redselen for det. Barnet har opplevd denne volden, både sett og hørt han gjøre ting mot meg. Barnet er fem år.

Er det noe jeg kan gjøre? Ønsker å snakke med barnehagen om at de må være ekstra obs etter samværshelg ang eventuelle ting barnet forteller.. Er slikt vanlig å gjøre?

:,-(

Anonymous poster hash: 51997...53e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vert fare for barnet,hadde ikke familievernskontoret abefalt det,hvis det er en privat avtale bør du kanskje høre med barnevernet hva de tenker?

Skrevet

Jeg håper du har bevis. Hvis ikke du har bevis bør du samle opp alt du kan. Det kan komme godt med senere. 

Jeg ville også rådført meg med barnevernet.

Anonymous poster hash: 470ec...46d
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon og fikk ikke noe hjelp før også barnet ble mishandlet. Før det skjedde kontaktet jeg familievernkontoret, barnevernet, advokat og politi. Alle mente at vold mot meg betydde ikke nødvendigvis vold mot barnet og far har sine rettigheter. Så det gikk som det gikk: Barnet ble også mishandlet av far :(

Far fikk fengsel, både for volden mot meg og mot barnet. Da han slapp ut gikk han til sak for igjen å få samvær. Han tapte saken og ble i tillegg fradømt foreldreretten.

Det har vært en lang prosess på nesten 5 år, men i dag er vi fri. Eneste skår i gleden er at far har fått ny sambort og baby med henne. Jeg har hørt at han mishandler henne også :(

Anonymous poster hash: 59f07...83e
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon og fikk ikke noe hjelp før også barnet ble mishandlet. Før det skjedde kontaktet jeg familievernkontoret, barnevernet, advokat og politi. Alle mente at vold mot meg betydde ikke nødvendigvis vold mot barnet og far har sine rettigheter. Så det gikk som det gikk: Barnet ble også mishandlet av far :(

Far fikk fengsel, både for volden mot meg og mot barnet. Da han slapp ut gikk han til sak for igjen å få samvær. Han tapte saken og ble i tillegg fradømt foreldreretten.

Det har vært en lang prosess på nesten 5 år, men i dag er vi fri. Eneste skår i gleden er at far har fått ny sambort og baby med henne. Jeg har hørt at han mishandler henne også :(

Anonymous poster hash: 59f07...83e

Hvilke bevis hadde du mot han? Jeg har anmledt og venter nå på om det blir sak. Har et par bilder av blåmerker, sms hvor han tilstår noen av handlingene, en annen dames tidligere anmeldelse av samme forhold, politiet vet han har vært hos ATV, samt at jeg har vært hos psykolog i årevis og fortalt i tillegg til opphold på krisesenter.. Men tenker jo at det ikke er nok. Systemet fanger ikke opp familievoldsaker pga manglende bevis:(

hi

Anonymous poster hash: 51997...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...