Gå til innhold

Synsproblemer. Optiker eller øyelege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender legen henvisning om man ikke har vært hos optiker først? Kan man stole på at en optiker oppdager feil/sykdommer? Hvilke synlige tegn på øyesykdommer kan man selv se?

Har så tåkete syn. Synes det ser ut som at rommet jeg befinner meg i er røyklagt. På ene øyet svever det en liten svart prikk rundt i synsfeltet og jeg sliter med å holde fokus. Om jeg legger en bok i fanget og ser på den forsvinner plutselig boken så jeg ser bare fanget, selv om boken fortsatt er der. Er treg til å reagere fordi jeg ikke helt ser skikkelig. Kan se på tv uten å egentlig få med meg hva som skjer. Øynene er også veldig tørre. Drypper ofte med drop-it dråper fra apoteket. Lei av å slite med synet nå og begynner å bli bekymret for om det kan være tegn på noe alvorlig.

Vet fra før at jeg har skjev hornhinne, pluss på det ene øyet og minus på det andre, og at briller ikke er til hjelp på grunn av synsforskjellene på øynene. Sjekket synet sist i 2011.

Anonymous poster hash: 3539e...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Optiker kan i alle fall måle trykket på øynene dine, samt sjekke synet. De har også spesielle instrumenter som gjør at de kan oppdage sykdommer.
Selvsagt er de ikke øyeleger, men de kan henvise videre til øyelege om de finner noe. Da kommer man gjerne raskere inn hos øyelege enn om man får henvisning av legen sin først.
Da kan du fint måtte vente i minst et halvt år, gjerne lenger også....

Skrevet

Optiker kan i alle fall måle trykket på øynene dine, samt sjekke synet. De har også spesielle instrumenter som gjør at de kan oppdage sykdommer.

Selvsagt er de ikke øyeleger, men de kan henvise videre til øyelege om de finner noe. Da kommer man gjerne raskere inn hos øyelege enn om man får henvisning av legen sin først.

Da kan du fint måtte vente i minst et halvt år, gjerne lenger også....

Da får jeg gå til optiker først da, så slipper jeg å bekymre meg i ett halvår til. Får heller gå til lege etterpå om optiker ikke finner noe, for det er så utmattende å ha det slik som det er nå

Anonymous poster hash: 3539e...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...