Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Googlet litt ang dette, og ble vel ikke så veldig Jeg sliter med betennelse etter trekking av en visdomstann. Elendig allemnntilstand, høy CRP, går på sterke smertestillende og fikk antibiotika av legevakta i går grunnet CRP'en. Har aldri følt meg så elendig, og vet det kommer til å gå endel dager før jeg kan på jobb. Sterke smertestillende gjør at jeg ikke kan kjøre... Noen her som har blitt sykemeldt av tannlegen sin ? Eller må jeg kontakte fastlegen? Anonymous poster hash: b3f4a...341
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 ...ble ikke så veldig mye klokere skulle det stå... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Joda, tannlegen kan sykemelde. En dag eller to. Tannlegen min sa han ville sykemelde meg da jeg gikk med betennelse etter visdommstann. Anonymous poster hash: 243f6...5af
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Du må kontakte fastlegen din, god bedring 😊 Anonymous poster hash: 7e95a...703
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Jo, de kan visst sykemelde dersom det er kortvarig og kun dersom det er tannrelatert. Min erfaring er at tannlegene gjerne vegrer seg for slike ting, men du har jo også mulighet til å bruke egenmelding?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Ja jeg bruker selvfølgelig egenmelding hvis jeg ikke får sykemelding. Saken er at jeg vet at jeg nok må bruke egenmelding på andre ting (oppfølging av meget sykt familiemedlem), dette får jeg ikke sykemelding for. Tenkte at jeg da kunne "spare" egenmeldingsdagene siden jeg vet jeg nok blir vekk hele denne uka. Med mindre en mirakuløs bedring skjer over natta.... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Ja jeg bruker selvfølgelig egenmelding hvis jeg ikke får sykemelding. Saken er at jeg vet at jeg nok må bruke egenmelding på andre ting (oppfølging av meget sykt familiemedlem), dette får jeg ikke sykemelding for. Tenkte at jeg da kunne "spare" egenmeldingsdagene siden jeg vet jeg nok blir vekk hele denne uka. Med mindre en mirakuløs bedring skjer over natta.... HIAnonymous poster hash: b3f4a...341 Ring til tannlegekontoret og hør.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Ja jeg bruker selvfølgelig egenmelding hvis jeg ikke får sykemelding. Saken er at jeg vet at jeg nok må bruke egenmelding på andre ting (oppfølging av meget sykt familiemedlem), dette får jeg ikke sykemelding for. Tenkte at jeg da kunne "spare" egenmeldingsdagene siden jeg vet jeg nok blir vekk hele denne uka. Med mindre en mirakuløs bedring skjer over natta.... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341 Ehh....det er vel ikke akkurat lovlig, er det vel? Anonymous poster hash: 70f58...e4e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Om det er lovlig eller ikke, det vet jeg ikke. Har mulighet til velferdspermisjon og kan bruke oppspart avspasering. Har en meget forståelsesfull arbeidsgiver som selv har vært i samme situasjon. Jeg skal love deg at hvis du hadde hatt et familiemedlem som kjempet med en dødelig sykdom, ja da hadde du stilt opp så godt du kan... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Korreksjon: en livstruende sykdom. Man kan dø hvis behandlingen ikke fungerer... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Ja jeg bruker selvfølgelig egenmelding hvis jeg ikke får sykemelding. Saken er at jeg vet at jeg nok må bruke egenmelding på andre ting (oppfølging av meget sykt familiemedlem), dette får jeg ikke sykemelding for. Tenkte at jeg da kunne "spare" egenmeldingsdagene siden jeg vet jeg nok blir vekk hele denne uka. Med mindre en mirakuløs bedring skjer over natta.... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341 Å bruke egenmelding for oppfølging av syke familiemedlemer er skulk og tyveri fra arbeidsgiver. Trenger du fri til det søker du velferdspermisjon eller bruker avspasering/feriedager. Anonymous poster hash: 59a51...894
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Hvis du siste anonyme leser hva jeg svarte litt lenger opp, så ser du at jeg skriver at jeg kan bruke velferdsperm eller avspasering. Dette brukes selvfølgelig først. Hvis det utenom dette hadde vært behov for fri grunnet oppfølging av sykt familiemedlem, hadde selvfølgelig arbeidsgiver visst dette. Jeg har som sagt en meget forståelsesfull arb.giver. I verste tilfelle hadde jeg tatt perm uten lønn. HI Anonymous poster hash: b3f4a...341
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Hvis du siste anonyme leser hva jeg svarte litt lenger opp, så ser du at jeg skriver at jeg kan bruke velferdsperm eller avspasering. Dette brukes selvfølgelig først. Hvis det utenom dette hadde vært behov for fri grunnet oppfølging av sykt familiemedlem, hadde selvfølgelig arbeidsgiver visst dette. Jeg har som sagt en meget forståelsesfull arb.giver. I verste tilfelle hadde jeg tatt perm uten lønn. HI Anonymous poster hash: b3f4a...341 Men hvis du sier hva det egentlig gjelder trenger du ikke bruke egenmelding på det. Arbeidsgiver kan gi deg fri så mye han/hun vil. Det har ingenting med egenmeldinger å gjøre. Anonymous poster hash: 59a51...894
Hjertefru Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Ja jeg bruker selvfølgelig egenmelding hvis jeg ikke får sykemelding. Saken er at jeg vet at jeg nok må bruke egenmelding på andre ting (oppfølging av meget sykt familiemedlem), dette får jeg ikke sykemelding for. Tenkte at jeg da kunne "spare" egenmeldingsdagene siden jeg vet jeg nok blir vekk hele denne uka. Med mindre en mirakuløs bedring skjer over natta.... HI Anonymous poster hash: b3f4a...341 Å bruke egenmelding for oppfølging av syke familiemedlemer er skulk og tyveri fra arbeidsgiver. Trenger du fri til det søker du velferdspermisjon eller bruker avspasering/feriedager. Anonymous poster hash: 59a51...894 Skjønner at folk gjør sånn jeg. Har aldri hatt behov for det, men det er jo ikke alle som har råd til å ta seg fri uten lønn. Og syke familiemedlemmer trenger hjelp, sånn er det bare......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå