Gå til innhold

Spysyk, 39 i feber og 33 uker gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette være skadelig for babyen i magen? Noe spesielt jeg bør tenke på?

Ja, skjønner at jeg virker som en hysterisk førstegangs, og det er jeg jo nok, men er bare virkelig veldig veldig dårlig. Har i tillegg besvimt to ganger av blodtrykksfall i løpet av natten, noe jeg synes er svært så ubehagelig. Ene gangen datt jeg på fliseene på badegulvet, men slo meg heldigvis ikke i hodet, bare skuldren min som fikk seg en skikkelf trøkk.

Bør jeg komme meg til lege? Eller vare se om det brenner ut av seg selv?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: c951a...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, stakkars!! er like langt på vei som deg. Hadde spysyke rett før jul, og det var veldig ekkelt at magen trakk seg sammen hver gang jeg spydde. Hadde ikke takla det bra nå, så takk gud jeg slapp unna spyinga jentungen trakk med seg i hus for noen dager siden. Ang feberen vet jeg ikke, men ville nok ha ringt lege eller jm og hørt. Spis paracet, drikk mye vann og sov mye. 

Anonymous poster hash: c90f6...6c7
Skrevet

VIlle snakket med legen. Gravide blir jo anbefalt å vaksinere seg mot influensa, ikke sikkert det er influensa da, men ville kontaktet legen for å være sikker. Et tips, paracet finnes også som stikkpiller i doser tilpasset voksne. De hjalp meg veldig da jeg selv var syk med oppkast og ikke klarte å holde tablettene nede.

Anonymous poster hash: eec85...969
Skrevet

Du må holde feberen nede for det er ikke bra for baby å bli for varm. Husk at gravide ikke skal ha ibux, så bruk paracett. Jeg tror jeg ville tatt kontakt med legen pga de besvimelsene.

God bedring!

Anonymous poster hash: 8d46f...24e

Skrevet

Legekontoret ba meg om å ringe føden. Hun hos legen ville ikke gi meg noen råd om hva jeg skulle gjøre.

Men kan jeg ringe til føden om slike ting? Eller vil dem bare flire av meg og be meg ringe tilbake til legen?? Hi

Skrevet

Legekontoret ba meg om å ringe føden. Hun hos legen ville ikke gi meg noen råd om hva jeg skulle gjøre.

Men kan jeg ringe til føden om slike ting? Eller vil dem bare flire av meg og be meg ringe tilbake til legen?? Hi

Bare til å forklare at de på legekontoret ba deg ringe til føden.

Anonymous poster hash: eec85...969

Skrevet

Hvordan går det, Hi?

Anonymous poster hash: 1c4d1...b7f

Skrevet

Det går ikke bra nei. Kan verken drikke eller spise, går ikke ett minutt fra jeg har drukket til det kommer opp igjen :-(

Har vondt i hele kroppen, og feberen stiger med en gang tablettene forsvinner. Men nå klarer jeg ikke holde på verken stikkpiller eller varige tabletter, så nå får jeg ikke gjort noe med feberen :(

Er helt utslitt, men får ikke sove. Har i tillegg svimt av nok en gang.

Takk for svar alle sammen, setter pris på det :-) hi

Skrevet

ring føden og spør du.. 

jeg ringte føden da jeg fikk omgangssyke (smittet av 2-åringen) 3 dager før termin.. fikk god hjelp, og råd, og beskjed om å ringe legevakten i første omgang om fødselen startet mens jeg hadde omgangssyken

(de er ikke kjempeivrige etter å få sånne smittsomme virus inn på sykehuset..)

Anonymous poster hash: 8e75b...f93
Skrevet

Nei,føden vil ikke le av deg! Ring de og snakk med de. Da jeg gikk gravid med førstefødte ringte jeg endel fordi jeg hadde mange spørsmål og jeg hadde jo aldri gjort det før!

Så ikke vær redd for å være "hysterisk førstegangsmor",du er heller en bekymret førstegangsmor som bare er bekymret for babyen sin,noe som jeg ser på som et sunnhetstegn!

Anonymous poster hash: b0667...d65

Skrevet

Bland eplemost og farris og drikk i bitte bitte små slurker. Selv om du spyr blir det alltid litt igjen nede i magen og du trenger væske og saltet fra Farrisen.

Jeg endte opp med intravenøs næring i uke 38 fordi jeg var dehydrert, du må drikke selv om du er syk. Heldigvis pleier ikke magevirus vare så lenge, masse god bedring.

Anonymous poster hash: 023a4...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...