Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Jeg trodde ikke de hadde syltetøy i bhg men de har visst det. I mitt hode er dette unødendig og en sukkerbombe dersom de bruker de billigste variantene. Vi har syltetøy i hus men da av typen men stevia og mye bær. Har det kun fremme når vi en sjelden gang i blant når vi spise vafler. Anonymous poster hash: f0f84...467
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Ble litt skrivefeil men dere skjønner hva jeg mener:) Anonymous poster hash: f0f84...467
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Ikke syltetøy, men de har brunost Personlig er jeg ikke så opptatt av sukker. Måtehold er tingen og jeg synes det er langt viktigere å lære barna mine måtehold enn å bruke tid på å forby sukker. Sukker er ikke farlig så lenge mengden ikke er stor. Anonymous poster hash: 55fac...ca1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Nei de har ikke syltetøy, men brunost. Samme i bhg jeg jobber i. Anonymous poster hash: a7d0a...16b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Ja, vi har syltetøy i barnehagen, men det brukes kun til et barn som har vanskelig for å spise. Ingen andre barn får syltetøy Anonymous poster hash: 27b33...ad6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Nei, ingen syltetøy, men både brunost og prim Anonymous poster hash: 17f22...79b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Nei, ingen syltetøy, men både brunost og prim Anonymous poster hash: 17f22...79b Og vi har forøvrig syltetøy hjemme, men bare mannen og jeg som spiser det, ungene vil ikke ha Anonymous poster hash: 17f22...79b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Sønnen min har med seg hjemmelaget syltetøy i barnehagen og er ikke mye sukker i. Men tenker ikke noe spesielt på det. Måtehold er jeg en tilhenger av. Anonymous poster hash: 42137...e0c
annesmil Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Ja, de har syltetøy i bhg vår. De har også brunost og prim Og skinke, salami, kalkunpålegg, leverpostei, kaviar, makrell i tomat, gul ost, agurk, tomat, paprika. Innimellom har de egg, fiskepudding, fiskekaker. Det blir oppfordret ti lå spise forskjellige ting. Dele skiva i 2 eller 4 for å få flere påleggs typer. Jeg er heller ikke redd for sukker, jeg er derimot redd for stillesittende unger, unger på lavkarbo, unger som synes magen sin er for stor, unger med for stor mage, unger som kaller andre unger for hore eller "navn på alle slags kjønnsorganer". Det er ikke syltetøy på skiva som er problemet for barna våre tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Jeg vet faktisk ikke verken om de har syltetøy eller brunost. Det bekymrer meg heller ikke. Jeg har fått beskjed om hvilke pålegg barnet mitt spiser mest av i barnehagen, og det var noe helt annet enn brunost og syltetøy. Vi har brunost hjemme i blant (når noen spør etter det), men syltetøy har vi hele tida. Ungene tar ei skive med det nå og da, men det går mye mer kjøttpålegg, leverpostei og ost. Måtehold er bra, og jeg tror at ved å nekte ungene bestemte ting blir de ekstra oppsatt på det. Kjenner folk som er svært restriktive i forhold til sukker, og resultatet er ofte at ungene deres propper i seg vanvittige mengder når de først får muligheten til det (bursdager etc.). Mens mine, som får sukker/boller etc. mer etter måteholdstanken, ikke nødvendigvis er så opptatt av godteskåla, eller blir fort forsynt. Da blir det kanskje ikke store forskjellen på den totale mengden sukker barna fra de ulike familiene spiser... Anonymous poster hash: 9f3df...9ab
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Nei men de har prim som blir mye brukt å som er veldig populært har jeg sett. Hadde de servert syltetøy på skivene så hadde jeg blitt skikkelig irritert! Anonymous poster hash: aed3a...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå