Gå til innhold

Har vært flink med mat, men nå sprekker jeg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 8-9 mnd vært flink og spist sunt og trent masse. Har gått ned 38 kilo og veier nå 62 kilo. Men den siste uken har det snudd...litt mer her og der, en sjokolade her og en neve nøtter der...og masse i hele helga. Det har resultert i halvannet kilo mer på vekta nå i kveld enn for en uke siden. Hjelp...er det så enkelt å gå opp?? Jeg kjenner jeg får litt noia og i morgen er det knekkebrød og trening. Men søren...er det så lett?

Anonymous poster hash: ae508...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekspertene sier vel at den største jobben ikke er å gå ned i vekt, men å holde seg der! Jeg leste også at det normalt tar 1-3 år før kroppen innstiller seg på den nye vekten og slutter å ville gå opp igjen, det er også derfor så mange ender som jo-jo-slankere. De går ned, så sprekker de fordi kroppen "skriker" etter å komme opp igjen der den var, slanker seg igjen osv. Du har gjort en fantastisk innsats, men det største jobben begynner faktisk nå.

Anonymous poster hash: 2e05e...046
Skrevet

Uff ja det er nok noe i det. Men jeg hadde håpet det ikke var så "lett" å gå opp...

HI

Anonymous poster hash: ae508...7dc

Skrevet

Flink du er. Lykke til med å stabilisere. :)

Anonymous poster hash: 81ee3...187
Skrevet

Du har vært kjempeflink!! :D  Det er mange kilo bort det :)

Men ja, den verste jobben begynner nå, det er knallenkelt å gå opp i vekt eller å sprekke nå. Man vil gjerne unne seg litt fordi man har vært så flink og gått ned, leve normalt og gjøre som andre normalvektige venninner.

Ikke la deg lure av din egen kropp! Jeg gikk ned fra 100 kilo til 73. Så ble jeg syk og klarte ikke å holde fokus. Gikk opp til 95 kilo igjen i løpet av 8 mnder! :(  Nå er jeg 87, på vei ned igjen. Det er så tungt å gå ned de samme kiloene gang etter gang. Og jeg lærer aldri!

Lær deg gode vaner i forhold til å unne deg noe god mat. Eks. 1 gang i uka. Og hold på dem, ikke la kroppen få bestemme. Du har kontrollen.

Lykke til! :)

Skrevet

Det kan rett og slett være tilfeldigheter og :) At du har gått mindre på do, har mer vann i kroppen, er i en annen fase av menssyklus (jeg varierer 1-2 kg fra dag til dag og gjennom måneden uten at det vises på målene), osv. 

Anbefaler at du bruker målebånd i steden for vekt, det er mer stabilt over tid! Og når du kommer til det stadiet at du bygger muskler mer enn du forbrenner fett blir du ikke like demotivert (vekta stagnerer) ;)

Har du spist masse hele  helga vil jeg tippe at det er mer tarminnhold som er årsaken, gi det noen dager så skal du se at det går ned igjen :)

Skrevet

En liten sprekk betyr jo ikke at alt du har jobbet for er ødelagt! Du har jo fortsatt gått ned 36,5 kilo, og det er fantastisk bra! Bare ikke la det skli ut ... Been there!

Det er sant som de andre skriver, det vanskeligste er å holde vekten nede. Jeg gikkogså i den fella å tro at nå hadde jeg kontroll, nå kunne jeg unnne meg litt mer normalt kosthold ... men kiloene sneik seg på igjen, gitt! Så nå er jeg på vei nedover igjen ...

Du har vært flink, dette klarer du!

Anonymous poster hash: 558d8...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...