Gå til innhold

Redd for at folk skal dømme meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100 prosent alene med ett barn på snart 2 år og jeg jobber 100 prosent. Jeg har god økonomi, men sykt lite tid. Jeg har ingen hjelp fra familie eller venner.

Jeg har så lyst å skaffe meg Au pair for å lette hverdagen vår. Men gjør det ikke fordi jeg er redd at folk skal synes jeg er idiot og tenke stygt om meg.

Jeg har lyst til å gi barnet mitt et søsken (Danmark), men gjør det ikke fordi jeg er redd at folk skal dømme meg.

Så jeg klarer meg uten hjelp og barnet får ikke søsken, bare fordi jeg er redd for hva folk vil si og tenke om meg. Det gjør meg deprimert :(

Så nå

Anonymous poster hash: b4e16...7d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du redd for hva folk skal tenke om deg? Dersom en venninne av meg med god økonomi hadde skaffet seg au-pair hadde jeg ikke tenkt annet at jeg var glad på hennes vegne og ørelitegranne misunnelig ;) Prøv å bli mer trygg på at du vet best hva som er det beste for deg i ditt liv, og blås i hva andre måtte mene. Det er jo ikke dem som lever ditt liv, men deg!

Anonymous poster hash: 79b5e...e99
Skrevet

Drit i hva andre mener. Lev livet, du har bare ett liv, og det er NÅ!! 

Anonymous poster hash: 8ca73...b1a
Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg helt klart gjort det samme - for du kjøper deg jo tid med barna på denne måten.

Drit i hva andre tenker!

Du er priveligert som har en slik økonomisk frihet at du kan gjøre det, og det vil sikkert frembringe en del kommentarer som egentlig er uttrykk for sjalusi.

Om du ikke skaffer en au pair, så kjøp deg vaskehjelp og en som kan komme hjem til dere for å lage middager, som handler inn, som kanskje kan hente i barnehage slik at du kan dra rett hjem osv.

Kjøp deg tid til å være mer sammen med barna :)

Mitt dilemma er at jeg ikke har penger nå, men hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg gjort det du tenker på. Så ikke bare tenk - gjør det :)

Anonymous poster hash: cf3d6...3b8
Skrevet

På tide å tenke på seg selv, du har bare ett liv.

Men tenker om du velger au pair, så velg en ung som kommer av rette grunner. her jeg bor har vi noen au pairer fra filipinene som har små barn hjemme. makes me sick. men velger du en ung som kommer for å oppleve en annen kultur så blir det noe anent tenker jeg :) 

ang barn tror jeg ikke noen rynker på nesen av noenting lengre :) 

stå på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...