Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Og lapper, Tas i mot med takk Anonymous poster hash: e6efe...784
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Pannekaker: 3 egg, melk, mel , sukker og vanilje sukker Lapper 4 egg en boks rømme/ kulturmelk melk sukker mel natron og v sukker Anonymous poster hash: 3881c...9b3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Jeg lager ofte noen helt ville pannekaker, og det går ofte på måfå, men denne slår an hos mine. Sånn omtrent ca: 1 egg, 3 dl melk, 1/2 dl havregryn, 1/2 dl finmalt rug, 1/2 dl finmalte ristede kikerter, ca 1-2 dl grov spelt, en skje knuste linfrø, litt salt og sukker, litt olje eller smør, og en skje bakepulver. Tynn røre, og tynt lag i panna, smurt med melange.Tror jeg til og med brukte maismel sist gang, og sånn glutenfri finmix en annen gang. Anonymous poster hash: 2ae31...8a3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Jeg lager ofte noen helt ville pannekaker, og det går ofte på måfå, men denne slår an hos mine. Sånn omtrent ca: 1 egg, 3 dl melk, 1/2 dl havregryn, 1/2 dl finmalt rug, 1/2 dl finmalte ristede kikerter, ca 1-2 dl grov spelt, en skje knuste linfrø, litt salt og sukker, litt olje eller smør, og en skje bakepulver. Tynn røre, og tynt lag i panna, smurt med melange.Tror jeg til og med brukte maismel sist gang, og sånn glutenfri finmix en annen gang. Spørsmålet var om pannekaker, ikke hamsterfor ! Anonymous poster hash: 2ae31...8a3 Anonymous poster hash: b54cf...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Jeg lager ofte noen helt ville pannekaker, og det går ofte på måfå, men denne slår an hos mine. Sånn omtrent ca: 1 egg, 3 dl melk, 1/2 dl havregryn, 1/2 dl finmalt rug, 1/2 dl finmalte ristede kikerter, ca 1-2 dl grov spelt, en skje knuste linfrø, litt salt og sukker, litt olje eller smør, og en skje bakepulver. Tynn røre, og tynt lag i panna, smurt med melange.Tror jeg til og med brukte maismel sist gang, og sånn glutenfri finmix en annen gang Anonymous poster hash: 2ae31...8a3 Anonymous poster hash: b54cf...aa6 Spørsmålet var om pannekaker, ikke hamsterfor !! Anonymous poster hash: b54cf...aa6
wilmus Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Jeg har oppi 2-3 egg, så mye melk (helst H-melk, og blander gjerne inn kefir om vi har) jeg syns vi trenger (ca 5 dl?) + en god dæsj smeltet smør. Så har jeg i mel til røra blir sånn passe kjukk, + litt salt og bakepulver. Noen ganger har vi most banan,blåbær eller cottage cheese i røra også, spørs hva vi har på lager. Slump i vei!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Oppskrift for 1 posjon:1 egg1/4 ts salt2 dl mel3 dl melk1 ss smør/ margarinSmelt smør/ margarin > avkjølHa ingredienser i den rekkefølger jeg skrev lenger opp.Hvis du vil lage 1 mer "sunnere" variant, så er det å bytte ut en del av hvetemel med fin sammalt hvete La gjerne røret få stå og svelle i 30min. Anonymous poster hash: a2ccc...933
klg,2 boys now:) Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 I svele Majones Egg Mel Sukker Vanilje sukker Kefir Smaker himmelsk
klg,2 boys now:) Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 I svele Majones Egg Mel Sukker Vanilje sukker Kefir Smaker himmelsk
Siamese Hellhound Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Her er min pannekakeoppskrift. Den holder til ca 8 pannekaker, avhengig av str på panne og tykkelse på kaka. :-) 3 dl hv.mel bittelitt kardemomme bittelitt kanel 4 dl melk 2 egg 6 ss smør (meierismør smaker klart best!) Rør det tørre sammen med nesten all melken til det blir klumpefritt. Rør så inn eggene og til slutt resten av melka. Smelt smør og ha i røra, så trenger du ikke å ha smør i panna (sier oppskriften. Noen ganger må man ha litt smør i panna likevel, det ser du).
Siamese Hellhound Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Her er min pannekakeoppskrift. Den holder til ca 8 pannekaker, avhengig av str på panne og tykkelse på kaka. :-) 3 dl hv.mel bittelitt kardemomme bittelitt kanel 4 dl melk 2 egg 6 ss smør (meierismør smaker klart best!) Rør det tørre sammen med nesten all melken til det blir klumpefritt. Rør så inn eggene og til slutt resten av melka. Smelt smør og ha i røra, så trenger du ikke å ha smør i panna (sier oppskriften. Noen ganger må man ha litt smør i panna likevel, det ser du).
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Tusen takk damer Anonymous poster hash: e6efe...784
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Tusen takk damer Anonymous poster hash: e6efe...784
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Her er mine dessertpannekaker (altså ikke matpannekaker!): 2 egg 1/2 ltr helmelk 1 teskje vaniljeessens 150 gr hvete 1/2 teskje bakepulver 1/4 teskje salt 50 gr smeltet smør Pisk eggene, bland vaniljeessens og halvparten av melken i det. Tilsett tørrvarene og bland godt sammen. Tilsett smeltet smør og resten av melken. Voila! Litt mye smør kanskje, men de er veldig gode i smaken Anonymous poster hash: 50914...a81
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Jeg lager ofte noen helt ville pannekaker, og det går ofte på måfå, men denne slår an hos mine. Sånn omtrent ca: 1 egg, 3 dl melk, 1/2 dl havregryn, 1/2 dl finmalt rug, 1/2 dl finmalte ristede kikerter, ca 1-2 dl grov spelt, en skje knuste linfrø, litt salt og sukker, litt olje eller smør, og en skje bakepulver. Tynn røre, og tynt lag i panna, smurt med melange.Tror jeg til og med brukte maismel sist gang, og sånn glutenfri finmix en annen gang Anonymous poster hash: 2ae31...8a3 Anonymous poster hash: b54cf...aa6 Spørsmålet var om pannekaker, ikke hamsterfor !! Anonymous poster hash: b54cf...aa6 Hahaha, så ikke dette svaret før nå. Jeg får vel kanskje innse at jeg lever litt som en hamster da, frokosten min i dag besto blant annet av solsikkefrø, sesamfrøkaker, et eple og en neve tørkede gojibær. Jeg har skapet fullt av frø, bønner, linser og snodige typer mel og olje. Jeg har også laget pannekaker med valnøttolje og hasselnøttmel i. Jeg er ikke noe glad i klisne pannekaker med hvetemel som ikke metter. Men disse pannekakene er faktisk veldig gode, altså! Lover! Anonymous poster hash: 2ae31...8a3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Jeg skulle gjerne hatt oppskriften på halvgrove matpannekaker jeg. Har prøvd forskjellige grove jeg har funnet på nett og de smaker bare vræl. Spiser ikke pannekaker så ofte så at de ikke er helt grove gjør ikke noe. Vil heller ha god smak. Anonymous poster hash: bc343...bcf
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har prøvd utallige ganger å komme inn på tråden uten å lykkas via laptopen. Får bare opp feilmelding. Når den kom på førstesiden igjen nå var jeg kjapp inn på mobilen. Bare for å finne ut at det var heller uinteressant for min del Grove pannekaker lager jeg aldri. Linser vet jeg ikke hva er. Er ikke rart jeg passer best inn på slankeforumet Lager pannekaker med mange egg. 6-8 egg på en middagsrøre. 1/2 ss sukker for hvert egg. + litt vaniljesukker. Har i h-melk og gjerne fløte om jeg har. Trenger ikke smør i da. Mel til passe konsistens, som er nokså tynn Lillebror har bedt om pannekaker til middag idag. Og slik blir det
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #18 Skrevet 25. februar 2014 Disse liker jeg veldig godt. 4 egg 2 ss sukrin 1 ss kokosmel 1 ss fiberhusk 1 dl fløte Pisk egg og sukrin luftig før man har i resten av ingrediensene. La røren svelle i 10 minutter. Oppå pannekakene rører jeg blåbær og litt sukrin. Anonymous poster hash: 445d9...ca0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #19 Skrevet 25. februar 2014 Jeg skulle gjerne hatt oppskriften på halvgrove matpannekaker jeg. Har prøvd forskjellige grove jeg har funnet på nett og de smaker bare vræl.Spiser ikke pannekaker så ofte så at de ikke er helt grove gjør ikke noe. Vil heller ha god smak. Anonymous poster hash: bc343...bcf Se oppskrift som jeg skrev lenger opp > #7 Det er bare å bytte ut ca 1/3 del av hvetemel med fin sammalt hvete, og det smaker like godt det. Jo 'grovere' røret er, jo viktig er det å la røret stå og svelle en stund. Grunnen til at jeg har smelte smør i røret mitt, er fordi da slipper jeg å ha smør eller olje i stekepanne når jeg skal steke pannekakene. Noen ganger må jeg kanskje ha litt på den første som jeg steker, ellers nada Anonymous poster hash: a2ccc...933
smurfis Skrevet 25. februar 2014 #20 Skrevet 25. februar 2014 Jeg lager havremel av havregryn, bare kjører det i foodprocessor til det er mel, så blander jeg med grovt hvetemel (2 dl av hver ca?), en ss potetmel, kokosblomstsukker (bruk vanlig om det er det du bruker, eller dropp om du ikke vil ha sukker i røra) , en ts bp, litt vaniljeessens og kardemomme Bland med melk til du får en røre som ikke er altfor tynn og la den svelle i minst 20 min. Ha i mer melk om røra er veldig tykk etter svellingen. Ha gjerne egg i, da kan du droppe potetmel og bp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå