Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Min sønn på 8 år har blitt tvunget til samleie av en jevngammel kamerat. Denne kameraten er en tøff gutt med mye makt i gjengen og min er veldig opptatt av å gjøre alle til lags. Denne gutten ble misbrukt i barnehagen av et annet barn. Dette barnet hadde blitt seksuelt misbrukt av sin far. Så dette har blitt en ond sirkel med mange konsekvenser. Dette med min gutt og kameraten skal ha skjedd under overnatting i julen. Litt og litt har kommet fram, men fikk vite på fredag at han hadde hatt tissen hans i rumpa. Jeg spurte gutten min om han hadde lyst til å snakke med noen som kunne hjelpe han med tankene sine. Det ville han. Han sier han vil glemme det. Han unngår kameraten sin for alt i verden nå. Det er slik vi fikk mistanken. Jeg tenker å ringe fastlege imorgen. Er det noen med litt erfaringer med dette her inne? Er det noe vi bør være obs på. Jeg er så lei meg. Jeg mistenker at det kan være flere vennen av denne gutten som har opplevd noe, men som hittil ikke har sagt noe. Mange tanker her nå. Anonymous poster hash: 51140...b15
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Oj, ja, ta det opp med fastlegen først. Eventuelt helsestasjonen, eller helsesøster ved skolen. De har nok mange gode råd å gi dere. Slike opplevelser er svært forstyrrende for en liten gutts personlighetsutvikling. Og den andre gutten trenger også masse hjelp. Lykke til, både til deg og gutten din. Anonymous poster hash: 0b5ec...d8c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Ikke bli hysterisk rundt sønnen din. Vær en trygg og god mamma som han kan fortelle alt til. Ring fastlegen og si dere trenger time snarest og ta det fra der. Skolen bør informeres hvis den andre gutten også går der. Dette skal nok gå bra for gutten din ta tiden til hjelp når fagfolk er kommet inn i bildet. Ikke press han til å snakke, bare fortell ham at vonde hemmeligheter blir bedre om de kommer frem i lyset. Føler med dere, lykke til videre Anonymous poster hash: 7a8dc...a1b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Samleie var det vel sansynligvis ikke. Farlig er det heller ikke isolert sett, men det strider jo kraftig mot hva som er akseptert i vårt samfunn. La gutten snakke med eksperter, og støtt gutten men ikke gjør saken værre enn den er. Anonymous poster hash: 26a8f...223
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Siden begge guttene trenger hjelp ville jeg kontaktet http://www.statensbarnehus.no Det er like viktig at unge overgripere får hjelp, som den som har blitt forgrepet seg på. De vet hva som er best fremgangsmåte og hjelp til begge guttene. Anonymous poster hash: 881ac...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå