Gå til innhold

er dette ok for en psykolog og si??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde samtale og fortalte at jeg hadde tatt endel smertestillende tabletter p.ga en visdomstann som var vondt. Og ei venninne hadde sagt at den mengden jeg tok var farlig. Jeg spurte psykologen om dette, og hun sa at det ikke var farlig. Men om jeg tok veldig mange kunne det være nok til og ta mitt eget liv.. jeg var suisidal på den tiden.

Er det ikke litt spesielt at en psykolog da opplyser om dette?

Anonymous poster hash: 19a6e...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bedre det enn at du tar livet ditt ved et uhell?? Du sier jo at du tok dem pga en visdomstann og psykologen mente det var for store mengder og opplyste deg om konsekventen?

Skrevet

Men jeg hadde jo aldri tatt såå mange tabletter som måtte til for og ta livet av seg. Det er jo ikke normalt om han ikke har den hensikten og skade seg selv.

Skrevet

Ja, jeg trodde bare ikke psykologer skulle snakke o sånt.

HI

Skrevet

Psykologer snakker vel ofte om slikt, det er jo en del av jobben deres. Og du spurte jo direkte om det var farlig... Hva burde hun svare da? At du kan ta ubegrensede mengder uten at det går utover kroppen din?

Anonymous poster hash: 78067...f60

Skrevet

Det høres jo litt spesielt, men kanskje bevist? Jeg kan tenke meg følgende:

Du opplyser om disse smertestillende

Psykologen må sikre seg at du ikke sier det fordi du indirekte varsler om at du ønsker å ta livet ditt i det du går ut av rommet (at det du sier kan virke som et rop om hjelp).

Psykologen ser an din reaksjon og det dere fortsetter timen med, og vurderer om det er en akutt situasjon på gang eller ei.

Jeg vet ikke altså, men håper psykologen var bevisst på hva han/ hun sa - hvis ikke er dette veldig rart.

Skrevet

Jeg bruker ritalin, og miin psykolog hadde et langt foredrag om hvor lite nyttig det var og prøve å ta livet av seg med ritalin. For en måtte ta minst 1000 stykker for at det skal være farlig, blabla. ett kjapt google search viser det motsatte. Jeg ville uansett ikke ta livet mitt, jeg var bare veeeldig langt nede i kjellern og veldig deprimert. og jeg forstår ikke hvorfor min psykolog skulle fortelle meg det der. Han var vel redd jeg skulle gjøre noe dumt da. Selvom jeg sa at jeg har to barn, kommer ikke til og ta noe liv .

Anonymous poster hash: 4b518...ffb
Skrevet

Jeg spurte om mengden jeg hadde tatt var farlig. Å det var den ikke.

Hi

Skrevet

Du sier du var suicidal og at du hadde tatt mange paracet. En litt oppegående person som virkelig ønsker å dø, finner raskt ut hvordan det kan gjøres. Psykologens jobb er jo virkelig å vurdere hvor reell suicidalfaren er og om pasienten har planlagt hvordan det skal gjennomføres. Det er klart det ikke er en god ide å gi pasienten planer som ikke var der fra før, men det er også viktig å informere om hvor fatalt stort inntak av paracetamol kan være. Det skal ikke så mange til før fatal skade på leveren inntreffer.

Skrevet

Ikke mange, endel. Iflg ei venninne var det mye, iflg min søster som ga meg de var det ikke mye. Det som er poenget mitt her, er at jeg spurte ikke psykologen om hvor mange paracet jeg skulle ta før det var farlig, bare om mengden jeg hadde tatt var farlig, noe den ikke var. Hvorpå psykologen forteller meg om hvor mange jeg skal ta før det er dødelig, uten at jeg spør.

Hi

Skrevet

Syns ikke det var noe rart. Mer rart er det at du ikke undersøkte en evt fare FØR du tar tablettene, og ikke ETTER.

Skrevet

Psykologen vurderte deg antageligvis ikke som suicidal. Det var du vel heller ikke, siden du sitter her.

Anonymous poster hash: 3af31...ec2
Skrevet

Syntes ikke det var rart. Psykologens rolle er i alle fall ikke å dulle og dalle med deg, men få klarhet i ting, og snakke om ting. Psykologen var grei som sa i fra til deg som suicidal at det kan være dødelig i store doser. Takk psykologen.

Anonymous poster hash: 96db9...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...