Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Jeg er 35 år og har vært (lett) overvektig hele mitt voksne liv. De siste årene har jeg for øvrig tatt grep, og har oppnådd en, iallfall i mine øyne, ok vekt og størrelse. Problemet er bare at jeg føler meg skikkelig feit ennå! Hvordan kan jeg endre dette selvbildet? Er det noen gode tips der ute? Jeg orker ikke gå rundt og føle meg slik! Og er bekymra for at slike tanker ikke forsvant med vekttapet.. :-( Anonymous poster hash: 09eef...fa2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Ingen som kan gi meg tips for å endre dette? Eller som har erfaringer på at det blir bedre med tiden? Jeg er alt for gammel til å ha det sånn, orker ikke fokusere på spøkelser - men klarer tydeligvis ikke å la være. Føles vondt ikke å like seg selv, å være fanget i fortiden på en måte. Man kan si hva man vil om at kroppsfokus er overflatisk, men sannheten er nok den at de aller fleste av oss i større eller mindre grad blir påvirket av hvordan vi ser på oss selv. Jeg tok grep for å slippe å føle meg slik, men det hjelper jo ikke... :-( :-( HI Anonymous poster hash: 09eef...fa2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Jeg har det slik som deg. Alltid hatt det sånn, og har fortsatt ikke funnet noe som hjelper bortsett fra å unngå klær som er veldig trange og speil.. Prøver å fokusere på andre ting, og tenker at det er folk der ute som ser værre ut enn meg.. Anonymous poster hash: e750c...53e
Mummy79 Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Ta deg en ordentlig shoppingtur og få deg noen nye klær i din nye strl, noe som fremhever din nye figur. Gjerne ny hårklipp også. Det kan hjelpe at du skiller den "gamle" deg fra den "nye". Har selv vært i samme situasjon, det tar tid, gjerne mer enn 1 år, men du må prøve å ha et aktivt fokus på å akseptere deg selv, uansett strl, ellets føler du deg feit uansett hvor mye du slanker deg. Håper det hjalp
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Jeg er omvendt. Var helt normal slank og har lagt på meg 10 kg etter fire graviditeter. Føler meg imidlertid som før og blir overrasket når jeg ser bilder av meg selv. Min teori er at det tar tid å endre oppfattelsen man fast av seg selv enten vekta går opp eller ned. (og ja, jeg har mål om å komme nærmere startvekt igjen før jeg venner meg til å være større.) Anonymous poster hash: c6dca...098
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Jeg sitter med samme tanker og følelser. Klarer kun å se en feit kropp. Med for mye fett som tyter ut her og der. MEN sånn innerst inne vet jeg jo at jeg ikke er feit. Veier 58kg og både hoftebein og ribbein stikker ut. Likevel klarer jeg ikke å se meg selv i speilet uten å se en feit person! Anonymous poster hash: 7a874...999
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Huff...tragisk at vi skal være skrudd sammen på denne måten! Jeg innser at jeg egentlig ikke er feit, men at jeg er en helt normal størrelse. Likevel henger ikke hodet med på vektnedgangen. Overhodet ikke! Får vel bare forsøke å fokusere på de tingene jeg er fornøyd med, og ta tiden til hjelp.. Takk for alle svar! Håper dere liker dere selv bedre ettethvert, dere også!!! :-) HI Anonymous poster hash: 09eef...fa2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Ta av 50 kg så føler du deg nok bedre etterpå. For visst DU føler deg feit så er er du sikkert smellfeit som bruker 2 seter på bussen Anonymous poster hash: bc065...201
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Ta av 50 kg så føler du deg nok bedre etterpå. For visst DU føler deg feit så er er du sikkert smellfeit som bruker 2 seter på bussen Anonymous poster hash: bc065...201 Haha.. Jeg føler meg feit ,men tar ikke to busseter for det om Anonymous poster hash: 7a874...999
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Hadde jeg vært feit og hatt 50 kg å ta av, hadde jeg vel neppe hatt det problemet jeg beskriver over her? Problemet sitter mellom øra, ikke rundt midjen... HI Anonymous poster hash: 09eef...fa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå