Gå til innhold

Har du noengang angret på at du tok planlagt KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mot planlagt KS, og er redd jeg kommer til å angre...

Anonymous poster hash: dd869...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men begge gangene har det vært nødvendig pga stillingen babyen lå i, men hadde jeg kunne valgt selv hadde jeg født vaginalt!

Anonymous poster hash: dbb65...c64

Skrevet

Nå hadde vel jeg ikke noe alternativ. Ja du vet kanskje når forløsningen skjer, men der ble jeg også tatt på senga. Ikke noe overdramatisk. Men det var vist jakt start og den ville ikke legene ha ødelagt, så derfor ble det i full fart en fredag ettermiddag : )

Såret grodde fint, og ingen problemer der!

Savner jeg en normal fødsel, overhodet ikke...fikk være med på noen under sykepleierstudiet.

Anonymous poster hash: adc50...dfc

Skrevet

Har født vaginalt og hatt planlagt KS. KS blir det uten tvil neste gang og hvis jeg skal ha flere barn, var supert :)

Skrevet

Om du er blitt satt opp til ks, så er det vel en grunn til det. Det du skal gjøre er å håpe på den beste løsningen for deg og barnet ditt, og er det ks, så er det ikke noe mer å grunne over, er det vel?

Anonymous poster hash: c343d...b5d
Skrevet

Aldri angret et sekund. Hadde bare et mål, og det var å få holde babyen min i armene. Betydde ingenting hvordan veien var for å si det slik. Ser på det som at jeg har fått flere dager i livet sammen med barna. ( alle tre tatt med planlagt keisersnitt, og da før termin).

Anonymous poster hash: 82fc9...b68

Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 5c958...a22
Skrevet

Hvis du har fått innvilget KS så er det vel en god grunn til det, og da må det jo gjennomføres. Selv håper jeg at jeg aldri må ta ks igjen, håper inderlig på vaginal fødsel neste gang. Bedre med fødsel i en kort periode, istedenfor 6 uker som det ble for min del.

Anonymous poster hash: 531a1...e61
Skrevet

Hvis du har fått innvilget KS så er det vel en god grunn til det, og da må det jo gjennomføres. Selv håper jeg at jeg aldri må ta ks igjen, håper inderlig på vaginal fødsel neste gang. Bedre med fødsel i en kort periode, istedenfor 6 uker som det ble for min del.

Skulle skrive: Bedre med VONDT i en kort periode, isteden for 6 uker ;) Tidlig på morgenen ja ;)

Skrevet

Aldri! Det var en fantastisk opplevelse :)

Skrevet

Nei!! Det var en flott opplevelse :D

Anonymous poster hash: 4a3b4...970

Skrevet

Nei, har hatt to herlige KS. Vil aldri angre.

Skrevet

Første gang hadde jeg ikke noe valg, andre gang fikk jeg lov til å ta planlagt til slutt etter mye mas fra min side. Ikke angret enda :) 

Anonymous poster hash: afda5...c9e
Skrevet

Hadde ikke ønsket meg ks, men fikk ikke noe valg så er jo ikke noe å angre på sånn sett. Men hadde aldri valgt det, jeg syntes vanlig fødsel var en lek i forhold.

Anonymous poster hash: 67f97...5f8

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar :-)

Ja det er jo en grunn til KS, her er det blitt sterkt anbefalt av lege pga. Ruptur 3b forrige gang pluss kraftig bekkenløsning i dette svangerskapet.

Så blir å ta en lang prat med jordmor før jeg tar den endelige avgjørelsen, men det går stadig nærmere et planlagt KS.

TAKK dib og bim damer dere er supre :-D

Anonymous poster hash: dd869...a69

Skrevet

Jeg har både født vaginalt og hatt planlagt snitt.

Personlig synes jeg vaginal fødsel absolutt er å foretrekke, men noen ganger har man ikke noe valg og da er jeg sjeleglad for at det finnes alternativer. Jeg hadde ikke noe valg da jeg tok snitt, og babyens sikkerhet er selvfølgelig viktigst av alt så jeg kan aldri angre på det.

Anonymous poster hash: 9a94b...a34
Skrevet

Har bare tatt KS. Opprinnelig planlagt KS, men så ble det hastesnitt i stedet. Synes det var en kjempefin opplevelse! Spennende, kontrollert, hyggelig atmosfære, flinke leger og sykepleiere, ikke vondt under inngrepet. Bare fine ting å si om det, tok ikke mange dager før smertene var borte heller, og såret grodde fint. Stolt av det fine arret mitt, som sitter langt under bikinilinja! Lykke til!

Anonymous poster hash: 9581b...4b2

Skrevet

Hadde planlagt ks pga seteleie. Det var jo delvis et valg, siden jeg trolig kunne ha forsøkt meg på setefødsel. Uansett - har ikke angret et sekund på at jeg valgte keisersnitt. Hvis jeg blir gravid igjen, kommer jeg til å prøve å mase meg til ks, uavhengig av hvordan babyen ligger.

jo mer jeg lærer og hører om fødsler, desto mer sikker blir jeg på at jeg ønsker ks også med neste eventuelle barn.

Anonymous poster hash: f7a5d...20a
Skrevet

Jeg var livredd for å føde...livredd smertene. Fikk innvilget KS uten problem. Valgte meg en dato, og fikk datteren min!  Heilt konge. Hadde jeg skulle hatt flere barn hadde jeg gjort det samme om igjen!!

UTen tvil.

Anonymous poster hash: 6210e...8eb
Skrevet

Har dere alle fått heng på magen? Det tenker jeg på da litt latterlig kanskje, har strekkmerker jeg ikke bryr meg om og arret bryr meg heller ikke men heng.... Huff er slank så redd for ødelagt mage.

Anonymous poster hash: 4ef44...b51

Skrevet

Har dere alle fått heng på magen? Det tenker jeg på da litt latterlig kanskje, har strekkmerker jeg ikke bryr meg om og arret bryr meg heller ikke men heng.... Huff er slank så redd for ødelagt mage.

Anonymous poster hash: 4ef44...b51

Jeg tok hastesnitt med første, noe jeg er svært glad for. Og har ikke fått noe heng. To barn etter er magen min slank og smal igjen, kun med en liten, nærmest usynlig, stripe som bevis under trusekanten. 

Anonymous poster hash: c343d...b5d

Skrevet

Har ikke fått noe heng. Magen min er akkurat som før, bortsett fra arret:)

Anonymous poster hash: 9581b...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...