Gå til innhold

fødsel nummer 2 i forhold til nr 1.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har sikkert vært et tema mange ganger her, men jeg skal føde for andre gang og håper på en kort og grei fødsel:)

Forrige gikk ganske kjapt, egentlig. Kom til sykehuset ca 2330 på kvelden, fikk beskjed om at jeg hadde ca 5 cm åpning. Frøkna var ute 0500:)

Denne gangen er jeg både redd for at det skal ta laang tid, og at jeg ikke skal rekke fram til sykehuset:p

Anonymous poster hash: d040f...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte ca like lang tid som deg på første.

Styrtfødsel med nr 2, dvs 1 t 50 min fra første rie. 

Når du hadde en så rask første fødsel må du være innstilt på veldig rask andre gang, sa min jm. Og det stemte jo. Jeg har også ganske lang vei til sykehuset, rakk akkurat frem. Så ikke sitt hjemme å vent iallfall! 

Ellers var fødsel nr 2 like grei som nr 1. Ikke noe problem! 

Anonymous poster hash: f3bff...c17
Skrevet

Ble igangsatt med nr 1. Fikk modningstablett, som gjorde jobben sin ganske raskt, ble så strippet og riene startet av seg selv etter en time. Fødslelen gikk raskt og greit, ca 6 1/2 time til full åpning.

Men pga at baby stod høyt oppe i bekkenet, jeg hadde dårlige pressrier og babyen til slutt satte seg fast(pga stjernekikker, tok fødselen ca 9 timer.

Fødsel nr 2 startet av seg selv. Styrtfødsel, 1 1/2 time. Rakk ikke fram til sykehuset, men fødte i ambulanse vi ble møtt av underveis.

Anonymous poster hash: 628ab...ef2
Skrevet

Reine frem til 4 cm varte like lenge (er dog ikke sikker på om det var 4 cm, men da kjente jeg at neste fase tok over). Fra den aktive fasen( ca 4-10) til utdrivingsfasen tok det første gang 9 timer, andre gang 3 1/2. Ikke nøl, jeg rakk ikke inn på avdelingen og fødte i gangen.

Anonymous poster hash: 31300...cf5

Skrevet

Ca samme erfaring som første som har svart deg :)

Første fødsel tok 9 timer fra første rie mens andre fødsel tok 1 time og 50 minutter fra første rie. Var fremme på sykehuset 50 min før han kom ut, og hadde da 6 cm åpning.

Tror det er vanlig at andre fødsel tar kortere tid så greit å reise inn relativt kjapt. Men det kan jo selvsagt ta lengre tid også.

Lykke til :)

Skrevet

Det er det jeg tenker også. At jeg ikke må sitte og vente. Men det er jo noe dritt og bli sendt hjem igjen å da:p 1 time kjøring til sykehuset. Men, det er jo bedre enn og ikke rekke fram i tide selvfølgelig:)

HI

Skrevet

Min andre var styrtfødsel.

Anonymous poster hash: 4db6a...ba1

Skrevet

Hva med å vurdere hjemmefødsel?

Skrevet

12 timer med nr 1. Nr 2 gikk så fort at jeg ikke rakk sykehuset :P

Hopp i bilen med en gang du kjenner noe!

Skrevet

første fødsel var jeg på sykehuset i 15 timer før han ble født. ble innlagt med 3 cm åpning. Pressrier i ca 15min.

Med andre kom jeg inn med 4cm. Etter 20min var det 10 cm. Da startet pressrier, barnet ble født 40 min etter vi ankom sykehus.

Anonymous poster hash: 378d7...5ad

Skrevet

HI igjen her.

Jeg har faktisk vurdert hjemmefødsel:) Men synes det virker litt skummelt også. Noen som har hatt det her?:)

Skrevet

Vurderte det med nr to og angret i ettertid på at jeg ikke gikk for det. Men jeg så nå at du har mye lengre vei enn meg til sykehuset, så hadde nok ikke valgt det når det er en time kjøring.. Man vet jo aldri hvordan fødselsløpet blir..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...