Gå til innhold

fødselsdepresjon etter forrige fødsel, hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt fødselsdepresjon, og fått det igjen etter neste svangerskap.? Hadde det for noen år side etter at jeg fødte. Å nå skal jeg ha en baby til til sommeren. Er litt redd for og få det igjen.

 

Anonymous poster hash: bf542...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det med førstemann, og fikk det ikke med nummer to. Jeg var også livredd, men det gikk bra.

 

Gjennom hele svangerskapet var jeg nøye på å jobbe meg gjennom alle de vanskelige følelsene som kom ifbm graviditeten. Fikk god oppfølging, med lege- eller jordmortime hver 14. dag gjennom hele graviditeten, var helt eller delvis sykmeldt hele graviditeten da jeg brukte så mye krefter på å komme meg gjennom det hele rent psykisk. Jeg sørget også for at det sto i papirene mine til barselavdelingen hva som hadde skjedd sist, og at de måtte passe på meg. Jeg sa det samme til helsesøster, at jeg kunne finne på å lyve for å skjule hvordan jeg egentlig hadde det, og at hun måtte passe på. Jeg fikk også henvisning til psykolog av helsesøster. 

 

Men det gikk fint. Det er jo ikke noen dans på roser med ny baby i hus, men jeg fikk ikke depresjon den andre gangen. 

 

Be om hjelp, vær ærlig! og skulle du få depresjon, finnes det gode behandlingsmetoder tilgjengelig - men du er nødt til å bli plukket opp av systemet for å få dem. *klem*



Anonymous poster hash: 3baf7...72a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det med førstemann, og fikk det ikke med nummer to. Jeg var også livredd, men det gikk bra. Gjennom hele svangerskapet var jeg nøye på å jobbe meg gjennom alle de vanskelige følelsene som kom ifbm graviditeten. Fikk god oppfølging, med lege- eller jordmortime hver 14. dag gjennom hele graviditeten, var helt eller delvis sykmeldt hele graviditeten da jeg brukte så mye krefter på å komme meg gjennom det hele rent psykisk. Jeg sørget også for at det sto i papirene mine til barselavdelingen hva som hadde skjedd sist, og at de måtte passe på meg. Jeg sa det samme til helsesøster, at jeg kunne finne på å lyve for å skjule hvordan jeg egentlig hadde det, og at hun måtte passe på. Jeg fikk også henvisning til psykolog av helsesøster.  Men det gikk fint. Det er jo ikke noen dans på roser med ny baby i hus, men jeg fikk ikke depresjon den andre gangen.  Be om hjelp, vær ærlig! og skulle du få depresjon, finnes det gode behandlingsmetoder tilgjengelig - men du er nødt til å bli plukket opp av systemet for å få dem. *klem* Anonymous poster hash: 3baf7...72a

 

Takk for svar:)

Jeg fikk medisiner forrige gang. Psykolog hjalp ikke for meg. Legen min er jo veldig klar over dette, og har sagt at jeg kan få forebyggende hjelp. Men det har liksom ikke blitt til det. Men jeg får ta en ordentlig prat med legen neste gang jeg skal dit. :) håper jeg også slipper og få det på nytt. Selvom denne gangen har jeg vært igjennom det før, og vet hvordan det utarter seg:)

 

Anonymous poster hash: bf542...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...