Gå til innhold

Prøver dere å time graviditet etter bhg plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å prøve på et barn til og bli ferdig m d, men ja alt skriker i mot Pga jobb og bhg plass problemer da. Har ikke råd til å være så lenge hjemme :)

Anonymous poster hash: 4e887...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Bor i kommune med full dekning og plasser ledig hele året :)

Men jeg er gjerne lenger hjemme med barna også jeg da, har tatt oss råd til det med de to vi har til nå

Anonymous poster hash: f2541...cec
Skrevet

Ikke bare barnehagestart, men ønsket barn født første halvdel av året så de er over 1 år da de begynner i barnehagen og over 6 år når de begynner på skolen. Har alltid tenkt at det er en fordel å være av de eldste klassen og ikke av de yngste.

Har barn født i januar, februar og mai.

Anonymous poster hash: 5f405...a18
Skrevet

Nei, vi planla ikke etter det, men alle våre 3 barn er født på sommeren - så det passet bra :)

Anonymous poster hash: b21fa...b86

Anonymous poster hash: b21fa...b86

Skrevet

Med storebror gjorde vi ikke det, mens det gjorde vi med lillesøster :) Siden jeg har kjempe stabilt syklus, var det mye lettere for oss å planlegge det :)

Anonymous poster hash: a44ba...f65

Skrevet

Med den minste av 3 så gjorde vi det. De to andre ble født før denne regelen gjaldt. Heldigvis så traff vi bra og det ble en april gutt. Bor i stor kommune der jeg vet at det kan bli et problem å få bhg plass for de som er født sent på året.

Skrevet

Nei. Her tar vi i mot hele året. Har svangerskapsutfordringer så tidspunkt kan jeg ikke planlegge. Jeg skal uansett være hjemme i to år så det er ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 19962...9b2

Skrevet

I utgangspunktet ja, og det klarte vi med to barn, men så mistet vi i MA 10 uker på vei og deretter i en SA kort tid etter det. Da ble det totalt uvesentlig og alt dreide seg om å fullføre et svangerskap og få et friskt og velskapt barn. Heldigvis fikk vi det og er takknemlig for det, selv om barnet er født sent på året.

Anonymous poster hash: e415c...799

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, fordi jeg vil ha et barn som begynner i bhg ETTER fylte året.... 

Men så er bare et av mine tre planlagt og da :)

Skrevet

Kommer til å få høstbaby, og hvis det går kommer jeg til å søke bhg og betale uten å bruke den mer enn 1 dag i uka, men likevel ha full plass. Er vel ikke lov å ha plass uten å bruke den i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 60af6...af8
Skrevet

Nei, men prøver å få vår/tidlig sommerbaby. Har en født i juni fra før. Synes april-mai-juni er så fine mnd å ha nyfødt på, kun derfor :) 

Anonymous poster hash: b91cb...4bc
Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på engang. Timet det etter når på året jeg ville ha barn (sommeren) og det funket begge gangene :)

Anonymous poster hash: 0a501...f6f
Skrevet

Kommer til å få høstbaby, og hvis det går kommer jeg til å søke bhg og betale uten å bruke den mer enn 1 dag i uka, men likevel ha full plass. Er vel ikke lov å ha plass uten å bruke den i det hele tatt.

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

60af62ec329a3cc33d8b52a31457caf8] 60af6...af8 [/acronym]

Vi betalte for plassen noe mnd, før barnet begynte å bruke plassen sin.

Skrevet

Ja! Det er økonomisk og praktisk "umulig" med høstbarn f.eks. Dessuten syns jeg våren, tidlig sommer er den perfekte tiden for en bursdag. Har heldigvis klaffet bra med begge barna. Mai og juni :).

Anonymous poster hash: c40df...f56

Skrevet

De to første er født før regelen kom, de er født i desember og januar.

Yngste ble timet i forhold til barnehageplass og når mannen var ferdig på skole. Prøvde på termin i juni og hadde det. Men har alltid ønsket meg maibarn og det skjønte visst yngste for han kom i mai ;) Er glad for at han er bittelitt eldre ved barnehagestart :)

Skrevet

Aldri tenkt på. Men vi vil prøve på nestemann til sommeren, og blir det fulltreffer på første forsøk da også, så får vi før "fristen". Grunnen til at vi skal prøve da er at da blir ikke aldersforskjellen for liten, og for så vidt ikke for stor heller. Vil ikke vente for lenge ;)

Blir jeg ikke gravid med en gang er barnet fortsatt like velkommen.

Skrevet

Ja, men på motsatt måte enn det spørsmålet antyder. Synes det er ideelt å få barn sent på vinteren/ tidlig om våren, slik at ungen er godt over året før barnehagestart. Bor i Oslo. 

Anonymous poster hash: eb85e...160
Skrevet

Nei for jeg venter til ungene er 3 år+ med bhg så det har ingen betydning når de blir født :)

Anonymous poster hash: 78d1e...e7a

Skrevet

Tenkte på det når vi startet men så tok det 9 måneder med prøving før vi ble gravid så da passet det ikke med bhg-opptaket. Håper det ordner seg. Hater de dumme reglene med bhg-opptak.

Skrevet

Nei vi planla ikke noe i forhold til bhg start.

Vi synes egentlig det var best om barna ble født i hvilken som helst mnder utenom siste halvdel av mai, juni, juli og første halvdel av august pga ubeskrivelig mange i begges familie som har bursdag da.

Barna er født i mai og august.. Men det går så fint atte :D

Skrevet

Delvis ja.

Ville ikke prøvd å bli planlagt gravid med termin i sept - mars, da det ville blitt fullt kaos om hvem som skulle være heime til plassen er sikret. Ikke ville vi hatt råd, og ingen av oss ønsker permisjon uten lønn.

Men vi er jo veldig heldige, og har alltid fått på første forsøk... nå som vi er uplanlagt gravide, er fortsatt termin 2 juli - flaks med den!

Men her er det ikke så lett å få plass, spesielt ikke der vi ønsker.

Skrevet

Absolutt ikke. Vi har snart prøvd å få barn i to år, hvor vi nå skal igjennom prøverør for å forhåpentligvis få drømmen vår oppfylt. Kunne derfor ikke brydd meg mindre om når barnet blir født på året, eller om det er jente eller gutt.

Skrevet

Har snart prøvd i tre år så en baby er velkommen uansett når på året den måtte ønske å komme.

Anonymous poster hash: f055f...82c

Skrevet

Nei. Men unngår termin i slutten av mai, juni, juli og starten av august. Dette for å unngå å få barn når sykehuset er fullt av fødene og ferievikarer. Ferievikarer er ofte ukjente med rutiner og på selve sykehuset. Tar ikke sjansen på en tabbe grunnet uerfaren/ukjent bemanning, det kan følge oss og barnet resten av livet.

Feil tidspunkt i forhold til bhg derimot, det løser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...