Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Babyen min har siden fødsel skreket MYE! Ikke utrøstelig som ved kolikk, men mange timer sammenlagt gråt eller sutring hver eneste dag siden fødsel.. Nå er hun 4 mnd og jeg begynner snart å bli gal! Pliis si at dette blir bedre snart, er helt utslitt :-( Anonymous poster hash: 1660f...3cd
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Høres ut som kolikk! Kom deg til kiropraktor og kjøp Minifoam. Ammer du kutter du ut forskjellige matyper som barnet kan reagere på! Anonymous poster hash: 63a4f...404
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Lege/helsesøster avkreftet kolikk da hun kan trøstes ved byssing og bæring og siden det kommer til ulike tider gjennom hele dagen. Dessuten er hun 4 mnd, da skulle det vel vært over? Vi har prøvd alt; flere behandlinger hos kiropraktor, minifom, sukkervann, jeg har kuttet ut alt av meieriprodukt osv. Begynner snart å lure på om det er noe galt med henne :-( Anonymous poster hash: 807ac...f7e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jada, jeg har en slik. Hun er nå 8 måneder, og ikke særlig bedre. Litt sur hele tiden. Anonymous poster hash: be898...3c7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Da ville jeg kontaktet lege eller sykehus. Helsestasjon har ikke nok kunnskaper til dette. Min erfaring er at de ikke kan noe. Ifølge våres helsestasjon var ungen vår frisk og vi som foreldre hysteriske. Viste seg at han som 10 måneder hadde refluks og astma. Så jeg ville ikke tatt imot helseråd fra helsesøstra! Anonymous poster hash: 63a4f...404
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 High need-baby? Husk at vi fra fødselen av er programmert til å ville være nær omsorgspersonene våre, ligge hud mot hud, høre hjertelyden, bli båret. Gentle peranting ♥ Sjekk denne siden: http://lykkeligbarndom.no/ Anonymous poster hash: bdd57...589
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde en baby som holdt på sånn i ca ni månender :S DreamMover ble min redning! Den fikk han til å sove uten at jeg vugget eller bærte på han. Anonymous poster hash: 80b6e...8dd
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Tror min var sånn de 4 første månedene (har fortrengt det). Ble mye bedre etter den tid, og nå når han er 8 mnd er han en solstråle. Sender deg en klem og håper det går over snart. Anonymous poster hash: 5dbc7...d47
Salvador Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Å stakkars! Jeg tenker at siden barnet ditt lar seg trøste kan det allikevel være kollik, og det er gjort studier på noe som heter Lactobacillus reuteri som visstnok skal hjelpe bra hvis man ammer, men er usikker på om det selges i Norge. Minifom var visst ikke til å stole helt på siden det ga effekt også i placebo-gruppen. Fant også disse rådene når jeg søkte litt: Kunnskapssenteret for helsetjenestens oppsummering av forskning peker på to tiltak som kan ha effekt: å redusere stimulering av småbarn under 12 måneder (stimulering av barnet innebærer å ikke stryke, løfte eller flytte rundt på barnet, og forsøke redusere lydstimuli (som lyden av f.eks oppvaskmaskin eller bilkjøring) å bruke morsmelksstillegg uten tilsatt myse til barn som ikke blir ammet. Myse er et protein i kumelk og finnes i mange morsmelkserstatninger. Siden det å bære og trøste hjelper ditt barn, ville jeg ha investert i et bæresjal, for da får barnet nærhet og trygghet, og det kan være at det er nok.Barnet vårt sov også for det meste på brystkassen min, og var veldig fornøyd da.
Salvador Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 kanskje prøve denne? http://smaafolk.no/produkter/fra-fodselen/semper-draper Hvordan går det?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke noen gode tips til deg, skulle bare si at min var helt lik, og det ble gradvis bedre og bedre. Brukte som noen sier over her bæresjal jeg og. Vi fant aldri ut hva som var feil, men ungen vokste det heldigvis av seg. Må jo ha vært noe, for så jo at andre barn ikke hadde det sånn. Men ungen vår er nå verdens blideste og letteste, så hva det enn var så forsvant det. Anonymous poster hash: 4647b...a2f
MillaMed2 Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Hvor bor du, HI? Jeg har ei datter på samme alder og har det ganske likt som deg :-/
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 - understimulering - for lite hudkontakt/kos - for lite mat /feil ernæring Hjelp: Prat med barnet ditt. Lek med barnet ditt. Smil til barnet ditt. Bær barnet ditt. Bruk bæresja/slynge/sele. Legg barnet hyppigere til brystet. Brytmelk roer barnet. Noen barn krever mer enn andre, og noen barn kunne godt tenke seg å grine litt hele tiden dersom det ikke blir kost med, bært og underholdt. Det er slitsomt, men det går over. Som regel skjer en revolusjon i humør når barnet kan forflytte seg (8-12 mnd). Neste revolusjon skjer når barnet kan gå. Og når barnet omsider kan snakke og fortelle hva som er i veien er det endelig slutt på "misforståelser". Ikke tro at innføring av fast føde vil gjøre susen. Hold på brystet så lenge du kan. Anonymous poster hash: 9db2e...1b8
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Jeg bor i Rogaland.. Anonymous poster hash: 807ac...f7e
MillaMed2 Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Jeg også ;-) Skriv en privat melding til meg om du ønsker det :-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 - understimulering - for lite hudkontakt/kos - for lite mat /feil ernæring Hjelp: Prat med barnet ditt. Lek med barnet ditt. Smil til barnet ditt. Bær barnet ditt. Bruk bæresja/slynge/sele. Legg barnet hyppigere til brystet. Brytmelk roer barnet. Noen barn krever mer enn andre, og noen barn kunne godt tenke seg å grine litt hele tiden dersom det ikke blir kost med, bært og underholdt. Det er slitsomt, men det går over. Som regel skjer en revolusjon i humør når barnet kan forflytte seg (8-12 mnd). Neste revolusjon skjer når barnet kan gå. Og når barnet omsider kan snakke og fortelle hva som er i veien er det endelig slutt på "misforståelser". Ikke tro at innføring av fast føde vil gjøre susen. Hold på brystet så lenge du kan. Anonymous poster hash: 9db2e...1b8 Jeg tror nok HI tar seg av barnet sitt, da!! Dårlig gjort å komme med slike utsagn, at hun ikke koser nok med barnet sitt, ikke gir det nok mat, eller at hun ikke leker med det!! Anonymous poster hash: fefdf...a3a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 High need-baby? Husk at vi fra fødselen av er programmert til å ville være nær omsorgspersonene våre, ligge hud mot hud, høre hjertelyden, bli båret. Gentle peranting ♥ Sjekk denne siden: http://lykkeligbarndom.no/ Anonymous poster hash: bdd57...589 Mente selvsagt "gentle parenting" Anonymous poster hash: bdd57...589
Salvador Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 High need-baby? Husk at vi fra fødselen av er programmert til å ville være nær omsorgspersonene våre, ligge hud mot hud, høre hjertelyden, bli båret. Gentle peranting ♥ Sjekk denne siden: http://lykkeligbarndom.no/ Anonymous poster hash: bdd57...589 Mente selvsagt "gentle parenting" Anonymous poster hash: bdd57...589 takk for at du la ut link til den siden!!!!!!!!! Det ga meg så utrolig stor glede å lese artiklene der, fikk bekreftet mange av mine egne tanker om hvordan jeg vil være ovenfor barnet mitt, mens det virker som hs konsekvent er i mot alt det som står der.... Jeg ble rørt over det hun skriver, jeg følte meg plutselig sikker på min egen rolle som førstegangsmor! Kan ikke beskrive hvor mye denne siden betyr for meg! Så tusen takk!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 High need-baby? Husk at vi fra fødselen av er programmert til å ville være nær omsorgspersonene våre, ligge hud mot hud, høre hjertelyden, bli båret. Gentle peranting ♥ Sjekk denne siden:http://lykkeligbarndom.no/Anonymous poster hash: bdd57...589 Mente selvsagt "gentle parenting" Anonymous poster hash: bdd57...589 takk for at du la ut link til den siden!!!!!!!!! Det ga meg så utrolig stor glede å lese artiklene der, fikk bekreftet mange av mine egne tanker om hvordan jeg vil være ovenfor barnet mitt, mens det virker som hs konsekvent er i mot alt det som står der.... Jeg ble rørt over det hun skriver, jeg følte meg plutselig sikker på min egen rolle som førstegangsmor! Kan ikke beskrive hvor mye denne siden betyr for meg! Så tusen takk!! Akkurat sånn var det for meg også!! Felte noen tårer mens jeg leste meg gjennom bloggen Deilig å kunne følge mammahjertet ♥ Anonymous poster hash: bdd57...589
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 - understimulering- for lite hudkontakt/kos- for lite mat /feil ernæring Hjelp:Prat med barnet ditt. Lek med barnet ditt. Smil til barnet ditt. Bær barnet ditt. Bruk bæresja/slynge/sele. Legg barnet hyppigere til brystet. Brytmelk roer barnet. Noen barn krever mer enn andre, og noen barn kunne godt tenke seg å grine litt hele tiden dersom det ikke blir kost med, bært og underholdt. Det er slitsomt, men det går over. Som regel skjer en revolusjon i humør når barnet kan forflytte seg (8-12 mnd). Neste revolusjon skjer når barnet kan gå. Og når barnet omsider kan snakke og fortelle hva som er i veien er det endelig slutt på "misforståelser". Ikke tro at innføring av fast føde vil gjøre susen. Hold på brystet så lenge du kan. Anonymous poster hash: 9db2e...1b8 Tro meg, babyen min får både nok kos, mat og lek! Anonymous poster hash: 807ac...f7e
Ikkesåallerværst Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 Overstimulering er oftere et "problem" enn understellering, bare sånn apropos. Min første var sånn helt til han begynte å krabbe. Da ble det litt bedre. Da han hadde fått alle tennene, sluttet han helt å være gretten og ha kort lunte (men da var han blitt to år ). Altså, han er jo ikke konstant blid, det er jo ingen. Han likte å kjøre vogn, så det gjorde vi mye, og de tre første månedene bar jeg han mye i sjal inne. Yngste måtte bæres hele tiden, det første halvåret. Det er sikkert noe hun plages med, men det er ikke sikkert det er så mye du får gjort likevel. Tenner feks, må jo bare få komme. Fysioterapeut/manuell terapeut kan du jo prøve likevel. I mellomtiden ville jeg skaffet meg noe bæretøy, og brukt mye vogn hvis hun liker det. Og kalt inn reservemannskap til å bære/trille. Prøv å bygge opp vogna slik at hun ligger skrått oppover. Kanskje hun også er mye trøtt? Min første var nok det, men tro meg vi prøvde alt vi kunne for å få han til å sove mer uten hell.. Når tennene kom, sov han bedre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #23 Skrevet 24. februar 2014 Her var det mye skriking.. og det ble oppdaget store øreproblemer. Ville fått henvisning til ønh spesialist. .det skal ikke være slik. Anonymous poster hash: 9d79c...427
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #24 Skrevet 24. februar 2014 High need baby! Jobb med babyen og gjør det den liker. Her betyr det amme hvert 90ende minutt (pupp er trøst og kos, ikke bare næring) og bæresele/sjal. Konstant oppmerksomhet! Er slitsomt, men var mye mer slitsomt da vi prøvde å "sloss" mot babyens personlighet. Anonymous poster hash: 2e829...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå