Gå til innhold

Dere med ME, fibromyalgi el. Ser dere slitne og gamle ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 30 åra og sliter med ekstreme smerter og utmattelse i tillegg til tung depresjon. Etter at jeg ble syk har huden min bare rast sammen. Fått masse rynker rundt øynene, og fine linjer rundt munnen og i panna. Ser veldig sliten ut, akkurat som jeg føler meg. Flere som har det sånn? Og hva er deres triks for å se mest mulig fresh ut?

Anonymous poster hash: 43536...76a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke gammel ut, men kan se sliten ut når jeg har det som verst.

Jeg har fibromyalgi.

Takke meg til highlighter og concealer :P

Anonymous poster hash: d4e97...952

Skrevet

Jeg ser ikke de store forskjellene selv, men hører av og til at jeg ser bedre ut idag. Noen kaster gjerne på at jeg så sliten ut sist de så meg.

Har ME. Er ofte sliten etter jul/nyttår og etter sommerferien.

Skrevet

Har ME diagnose, ikke av verste sort, men er mye sliten. Er i tillegg deprimert. Er alenemor så det blir lite søvn i tillegg (6-7t) og alt med unga havner på meg. Må si jeg merker det på huden ja. Svart under øynene og små linjer/rynker rundt øynene. Merker det mest på håret, fått masse grå hår. Er også i slutten av 30 årene.

Anonymous poster hash: 4fc35...f56

Skrevet

Jeg ser plagsomt frisk og sunn ut. Ser ikke eldre ut enn jeg er heller. Føler utseendet ikke "passer" til sykdommen. Ville kanskje fått mer forståelse om jeg så ut slik jeg følte meg.

Har sjøgrens.

Anonymous poster hash: 6a1de...800

Skrevet

Jeg er 23 år, var syk med ME i 7 år. Jeg ser ut som jeg er 35, har huden til en godt voksen dame, tynt, tørt og pistrete hår.. Jeg ser så skrall og sliten ut.. Gikk ned masse i vekt, og klarer ikke gå opp igjen, så jeg er jo også ganske tynn. Hater hvordan jeg ser ut.. 

Jeg er friskmeldt, men kjenner godt på kroppen hva den var igjennom, og har generelt mindre energi enn andre, blir fortsatt fort sliten, men ikke sånn at det går noe særlig utover hverdagen.. Hvorfor lurer du? 

Anonymous poster hash: 18a4b...ec3
Skrevet

Jeg er snart 41 år men får ofte høre at jeg ser ut som jeg er i begynnelsen av 30-åra. Jeg bruker mye tid på å skjule tretthetens tegnene i ansiktet med sminke. Og blandt folk gjør jeg mitt beste for at de ikke skal se at jeg har vondt. De ser stort sett ikke annet enn at jeg halter og er stiv når jeg går. Det er når jeg kommer hjem at jeg nærmest kollapser.

Har leddgikt, artrose og fibromyalgi.

Anonymous poster hash: a6d68...cf4

Skrevet

Jeg er 23 år, var syk med ME i 7 år. Jeg ser ut som jeg er 35, har huden til en godt voksen dame, tynt, tørt og pistrete hår.. Jeg ser så skrall og sliten ut.. Gikk ned masse i vekt, og klarer ikke gå opp igjen, så jeg er jo også ganske tynn. Hater hvordan jeg ser ut.. 

Jeg er friskmeldt, men kjenner godt på kroppen hva den var igjennom, og har generelt mindre energi enn andre, blir fortsatt fort sliten, men ikke sånn at det går noe særlig utover hverdagen.. Hvorfor lurer du? 

Mente 45, og glem det siste spørsmålet. hehe, litt trøtt ikveld :P 

Skrevet

Jeg er 39 år og har hatt min ME-diagnose i snart 4 år, har i tillegg fibromyalgi, slitasjegikt og på toppen av det hele atopisk eksem og veldig sensitiv tørr hud som lett blir rødflammet, klør og blir litt hoven...

Jeg er heller ikke spesielt flink med sminke så jeg ser ofte sliten ut ja. Det er ikke alltid like ille, og jeg ser det ikke alltid selv, men som Moota sier får jeg kommentarer de dagene jeg ser litt bedre ut. Folk kommenterer det jo ikke de dagene jeg ser helt elendig ut, men de forteller når jeg ser litt bedre ut. Får av og til kommentarer som at det er godt jeg ser bedre ut enn forrige gang de møtte meg for da så jeg skikkelig sliten ut osv.

Har ikke så mye rynker da, men det er nok fordi jeg er 10-15 kg overvektig, fyller ut huden veit ;)

Anonymous poster hash: 04610...024
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ME. Jeg er 43 og har få rynker, noe som gjør at jeg ser yngre ut. Jeg har ekstremt sensitiv hud da, så huden er ikke pen i seg selv. Jeg må ha godt inneklima, ellers så får jeg tørr og rødflammet hud. Jeg ser ikke sliten ut, men er det. Vet også at lynene kan bli litt svømmende når jeg ikke klarer å fokusere. Føler det hadde vært lettere å bli trodd om jeg så ut som en dass, men i flg samboer ser jeg alt for bra ut og bedre og yngre enn jevnaldrende.

Anonymous poster hash: 41e1a...4da

Skrevet

Hadde ME i 8 år. I den tiden så jeg yngre ut enn jeg var, lite rynker og så bare bra ut.

Nå har jeg vært frisk de siste årene, alene med 2 barn og fulltidstudier, hus og hjem. Jeg ser mye mer sliten ut nå. Poser under øynene og rynker.

Anonymous poster hash: fd002...cfd
Skrevet

Jeg har ME. Ser utrolig sliten ut. Ser hoven ut i ansiktet.

Men; må vise legitimasjon for å kjøpe vin og får barnebillett på bussen selv om jeg er født på 70-tallet..

Anonymous poster hash: 32f3f...b5d

Skrevet

Har fibromyalgi og er 29 år. Ser ut som den alderen jeg er, føler jeg selv. Men får mange kommentarer på at jeg ser yngre ut av andre. Ant fordi jeg er liten og tynn og stort sett går i baggy klær, sjelden med sminke også, hvilket faktisk får meg til å se yngre ut. Folk ser det lett på utseendet mitt når jeg har dårlige perioder, ikke bare fordi jeg går rart osv, men ansiktet mitt blir dratt på en måte. Hele holdningen min faller jo også, så da ser jeg nok mye eldre ut, ja.

Anonymous poster hash: 838aa...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...