Gå til innhold

Vannkopper - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at jenta har fått vannkopper. To dager med diaré, og nå intens kløe, prikker som i utgangspunktet så ut som eksem men som nå har blitt til blemmer noen steder.

Hva er reglene mht å være hjemme fra bhg? Vil det for eksempel være aktuelt å reise på tur med fly, innenlands, fredag?

Anonymous poster hash: 5a6ed...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet skal ikke i bhg før vannkoppene slutter og veske, det vill si at det er skope på de, det tar alt fra 4 til 7 dager, tips er og gå på apotek og kjøp noe som heter hvitvask det er en sinkoppløsning som hindrer kløe samtidig som de tørker ut, er jenta de frisk ellers så er det ikke noe problem men fly om en uke.

Skrevet

Takk for svar :)

Det er skorpe på en, men de andre væsker ikke. Det er mer prikker som er tørre, men det kommer flere og hun klør over alt. Er det sånn at det blir væske i dem etterhvert?

HI

Skrevet

Flyselskapene tar ikke barn med vannkopper om bord altså, dette er det strenger regler på (smittevernhensyn).

Om du skal ha barnet med på fly må du ha legeattest på at hun ikke er smittsom lenger.

Barnehagen kan hun ikke gå i før alle vannkoppene har tørket ut og fått skorpe på...

Anonymous poster hash: 77d89...6c5
Skrevet

Takk for svar :)

Det er skorpe på en, men de andre væsker ikke. Det er mer prikker som er tørre, men det kommer flere og hun klør over alt. Er det sånn at det blir væske i dem etterhvert?

HI

De ser gjerne ut som en liten kvise med en gang de kommer, også fylles de med væske etterhvert. 

Skrevet

Flyselskapene tar ikke barn med vannkopper om bord altså, dette er det strenger regler på (smittevernhensyn).

Om du skal ha barnet med på fly må du ha legeattest på at hun ikke er smittsom lenger.

Barnehagen kan hun ikke gå i før alle vannkoppene har tørket ut og fått skorpe på...

Men om en uke er vannkoppene tørket ut, spes om hun bruker hvitvask. men hi snakk med fastlegen din ang flyet :)

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at jenta har fått vannkopper. To dager med diaré, og nå intens kløe, prikker som i utgangspunktet så ut som eksem men som nå har blitt til blemmer noen steder.

Hva er reglene mht å være hjemme fra bhg? Vil det for eksempel være aktuelt å reise på tur med fly, innenlands, fredag?

Det tar som regel ca en uke før alle koppene har fått skorpe så jeg ville ikke satset på noen flyreise på fredag..

Klippet fra Norvegian sine nettsider:

Passasjerer med smittsomme sykdommer aksepteres ikke om bord og på våre flygninger. Tilfeller av smittsomme sykdommer kan være vannkopper, røde hunder, meslinger og lignende. Hvis det ved avreisetidspunktet er synlige symptomer på sykdom, skal det medbringes en legeerklæring. Norwegian forbeholder seg retten til å avvise de passasjerer som ikke kan fremvise nødvendig dokumentasjon. 

Skrevet

Takk for alle svar :) Tar kontakt med lege mht fly. Da er det bare å belage seg på en uke hjemme da i alle fall :) Stakkars - energien er det jo ikke noe galt med..

HI

Skrevet

Da er det sånn at de skal holdes hjemme da? Ikke gå i butikken etc?

HI

Skrevet

Ser du har blitt anbefalt hvitvask, det ville jeg vært litt forsiktig med. Det er veldig klissete og trekker mye dritt til seg... så hvis du smører det på en vannkopp som det er et lite hull på,kan den fort bli betent.

Min hadde vannkopper i sommer og jeg smørte litt med hvitvask...og det er de plassene jeg smørte det på, det har blitt arr.. Bare sånn for å ha sagt det ;)

Vil heller anbefale en kløstillende krem eller aloe vera gele.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ebe0a...9cf
Skrevet

Jeg bruke det og min jente verken klødde eller fikk arr!

Skrevet

Da er det sånn at de skal holdes hjemme da? Ikke gå i butikken etc?

HI

Det er meningen man skal tenke smittevern ja, folk med lavt immunforsvar kan dø av vannkopper....

Skrevet

Ja, jeg tenker også smittevern:) Definitivt!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...