Gå til innhold

Vil jeg få positiv kredittvurdering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny dobbelseng til ca 23.000. Denne tenkte jeg å ta på 36 måneders betalingsutsettelse som butikken har tilbud om, for så å spare fast i måneden og betale den ut når disse månedene er gått.

Men, jeg har kredittkortregning i banken på ca 18.000, som jeg har betalt fast på hver måned. Jeg har ikke mulighet til å betale den ut, veldig dumt, jeg angrer på at jeg har brukt kortet uvettig. Har vel kanskje en betalingsanmerkning, da jeg ikke visste at jeg var over grensen og det gikk til inkasso. Dette er noen år siden.

Vil jeg ha en sjangs til å få positiv kredittvurdering? Eller er det bare å la være å prøve?

Har så lite lyst til å stå i butikken og få beskjed om at jeg ikke får.

Tusen takk for svar.

Anonymous poster hash: 33d0b...088
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Om en sak er gått til inkasso så er ikke det alene nok til å få en betalingsanmerkning.

De eneste anmerkninger som står registrert er saker som er gått til namsmannen

Anonymous poster hash: f1f23...3af

Skrevet

Om en sak er gått til inkasso så er ikke det alene nok til å få en betalingsanmerkning.

De eneste anmerkninger som står registrert er saker som er gått til namsmannenAnonymous poster hash: f1f23...3af

ok. Betalte inkassokravet når jeg skulle, etter avtale med banken.

Men med kredittkortgjeld da? Har jeg mulighet til å få positivt svar?

Skrevet

Hvorfor ønsker du å kjøpe mer på kreditt? Hva med å gjøre opp for det lånet du har allerede, før du tar opp et nytt lån (som det heller ikke høres ut som at du vil klare å gjøre opp for?)

Dersom dere "må" ha ny seng - kjøp billigere. Det er ingen menneskerett å kjøpe seng til 23000!!! Hva med brukt seng på finn.no eller via FB, evt rimeligere seng på IKEA eller noe? Sjokkert over at du i det hele tatt vurderer dette..

Anonymous poster hash: 6de70...992

Skrevet

Hvorfor ønsker du å kjøpe mer på kreditt? Hva med å gjøre opp for det lånet du har allerede, før du tar opp et nytt lån (som det heller ikke høres ut som at du vil klare å gjøre opp for?)

Dersom dere "må" ha ny seng - kjøp billigere. Det er ingen menneskerett å kjøpe seng til 23000!!! Hva med brukt seng på finn.no eller via FB, evt rimeligere seng på IKEA eller noe? Sjokkert over at du i det hele tatt vurderer dette.. Anonymous poster hash: 6de70...992

Hvorfor ikke bare svare på det jeg spør om?

Skrevet

Nei du vil ikke få det med betalingsanmerkning.

Og..regn på hva den sengen koster etter den er betalt.

Anonymous poster hash: b6bbf...23f

Skrevet

De eneste anmerkninger som står registrert er saker som er gått til namsmannenAnonymous poster hash: f1f23...3af

ok. Betalte inkassokravet når jeg skulle, etter avtale med banken.

Men med kredittkortgjeld da? Har jeg mulighet til å få positivt svar?

I Norge har vi ingen gjeldsregister, så hva man har av kredittgjeld synes kun på selvangivelsen

Anonymous poster hash: f1f23...3af

Skrevet

Nei du vil ikke få det med betalingsanmerkning.

Og..regn på hva den sengen koster etter den er betalt. Anonymous poster hash: b6bbf...23f

koster etter at den er betalt? Vi skal spare nok i løpet av de 36 månedene til å betale hele beløpet når vi skal begynne å betale, eventuelt før. Ikke snakk om at vi skal ha delbetaling etter de månedene. Bohus som har tilbud ut måneden om gebyrfri utsettelse i 36 måneder.

Skrevet

Smart much???

Anonymous poster hash: 6de70...992

Skrevet

Smart much???Anonymous poster hash: 6de70...992

hæ?

Skrevet

Du kan jo prøva å handle ett eller annet billig på klarnafaktura så tar i alle fall de en kredittvurdering.

Skrevet

hei.

det spørs litt hvilke bank du har kredittkortgjelden i!og om du har betalingsanmerkning! har du betalingsanmerkning får du IKKE godkjent kredittvurdering. og er det en annen bank enn dnb (cresco og casa) du har gjelden din i, så får du nok kreditt hos bohus ;-) som bruker casa og det går gjennom dnb!

lykke til. du kan jo søke på nettsiden dems. så får du kredittkort tilsendt å kan gå å kjøpe senga om du er redd for å bli avslått i butikken!

Skrevet

(Gebyrfritt betyr ikke rentefritt)

Dersom inkassogjelden er betalt har du ingen anmerkning. Anmerkninger blir uansett slettet når de er betalt. 

Anonymous poster hash: 9a9dc...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...