Gå til innhold

Ikke veldig imponert nå nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtt eldste barn, tenåring, kommer i kveld med fly. Han har avtalt med sin far at faren skal hente han. Nå et det sånn at faren har en tendens til å "glemme" eller gi blaffen i avtaler med sønnen vår (godt hjulpet av kona si). Så jeg stiler ikke på at han er der og henter sønnen.

Sa tidligere i dag til mannen min at det forbauser meg ikke om gutten står der uten skyss når han lander og at jeg blir overrasket om han ikke må hentes av oss.

Nå sitter mannen min med øl nr. 2 og har etter hva jeg forstår planer om å drikke de 6 andre flaskene/boksene med øl som har stått i kjøleskapet siden jul. Han drikker svært skjelden alkohol her hjemme. Skjer kanskje 2-3 ganger i året, men i kveld skulle han "rydde" kjøleskapet som han sier.

Jeg er oppgitt for jeg er ikke egnet til å kjøre så langt på kveldstid. Flyet lander rundt kl 22 og det er en time og kjøre hver vei.

Dvs. at jeg ikke kan ta medisinen min i kveld og kommer dermed ikke til å få sovet skikkelig i natt. Og tar jeg medisinen når jeg vet at gutten har blitt hentet eller når jeg evt kommer hjem, så er det så sent at det får konsekvenser for morgendagen.

Ikke er det noen andre som kan hente gutten for meg heller.

Jeg har leddgikt og sliter med fatiq i tillegg til smertene. Når jeg er sliten og trøtt så kan jeg glatt duppe av, noe som jo ikke er særlig heldig om man sitter bak rattet.

Sitter her og er skikkelig skuffet over mannen akkurat nå :-(

Forholdet vårt er ikke av det beste nå om dagen heller. Tidligere i kveld beskylte han meg for å overkjøre han. Han sa barnet vårt kunne hente seg godterier og jeg sa at den biten med mat han holdt på å spise skulle spises først. Når det er sagt så overkjører jeg svært svært skjelden da jeg vet hvor irriterende det er. Det er nemlig noe mannen gjør støtt og stadig i forhold til meg. Jeg kan feks si til barnet vårt at han skal sette seg ved

spisebordet og spise skiva si. Da kan han si nei sett deg i stua du så får du sett på tv samtidig. Jeg kan si, ta på sheroxa ut i dag, så sier han nei ta på de andre skoene. Spør ungen meg om noe og jeg sier nei, så sier han ja. Er det noe ungen har lyst på så kjøper mannen min det. Da er det ikke ting i flere tusen kr.klassen. Men småting som er totalt unødvendig og koster fra 200 kr og nedover.

Kjenner jeg har mest lyst til å ta med ungene og dra, mengder er ikke så enkelt.

Jeg er ikke sint, bare lei og skuffet. Får bare krysse fingrene for at faren til eldste gjør som han har lovet gutten denne gangen.

Anonymous poster hash: 9ea96...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du bare ta sovetabletten når du kommer hjem da?

Jeg kan forstå mannen din. Jeg hadde ikke kjørt 1 time hver vei for å hente tenåringen når du ikke har tatt bryet med å høre med faren hans om han skal hente han eller ikke.

Anonymous poster hash: 067fd...c36

Skrevet

Det med tenåringen er strengt tatt ikke din manns problem, henting er jo avtalt og alt. Man kan ikke sette alt på hold _i tilfelle_ eksmannen din ikke overholder avtalen. Synes du skal ta medisinene dine og ikke tenke på "jamenhvis".

Bortsett fra det høres det ut som om dere har en del grums i forholdet dere i mellom, men det blir litt på siden av det med tenåringen. De fleste har vel litt grums og kan til tider føle for å pakke bag'en, men hvis du vil gjøre et forsøk på å berge forholdet må dere begynne å kommunisere bedre. Lettere sagt enn gjort, jeg vet.. Men du må i hvert fall begynne et sted.

Klem til deg, skjønner at du er sliten og lei for tiden.

Anonymous poster hash: f20de...93a

Skrevet

Hei du, 

Ser ut som det er dårlig kommunikasjon som er noe av problemet.. Både med faren til sønnen din, og mannen du har nå. Du må jo forklare faren til sønnen din som skal hente at han må skjerpe seg.. Det er også hans sønn, og sønnen deres må bli forferdelig skuffet om han har en tendens til å ikke holde avtaler.. Kan faktisk få alvorlige problemer med å stole på folk hvis de lover og lover, og aldri holder noe! Det skader barna, tenåringer eller ikke.. Holde det man lover er viktig!!!! Skjønner du blir irritert....! 

Mannfolk har en tendens til å gjøre ting før de tenker seg om... Det å gi to forskjellige "regler" i huset, er vanskelig for barna...! Det må du forklare mannen din. Og ja, det er normalt at man spiser maten sin før man får godis, og heller ikke bra at de får småting hele tiden heller.. Så jeg syns du har rett, må jo innrømme det! Jeg hadde også blitt irritert om min mann hadde overkjørt meg i barneoppdragelsen. Sett dere ned og snakk sammen, finn ut hva som er regler i huset. Noe begge kan leve med? Han må faktisk høre etter, dere er to om det.. Men du kan jo også møte han på halvveien i noen tilfeller? Som f.eks spise foran tv er jo greit nok.. :) 

Anonymous poster hash: 96a07...eb1
Skrevet

Ingen vits i å ringe faren, han tar ikke tlf når jeg ringer, svarer heller ikke på sms og det samme gjelder konen hans. Tro meg jeg har prøvd å få tak i de begge i dag for å finne ut av dette.

Det er ikke sovemedisin, men smertestillende jeg tar. Tar jeg de for sent får jeg en "hang-over" dagen etter om jeg er oppefor tidlig. Må ta de tidlig på kvelden for å sove over det stadiet. Legens anbefalinger. Har et yngre barn som er oppe kl 7 om morran så da må jeg være klar.

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke til guttens far og forsikrer deg om at han henter han??

Skrevet

Kan du ikke høre med eksmannen din om han er på vei til flyplassen, så slipper du å tenke mer på det?

Når det gjelder mannen din så skjønner jeg på en måte hvorfor han tar en stille protest, selv om det er barnslig. Og det betyr ikke at det er riktig av han, ihvertfall ikke når han vet hvordan ting er. Er man i et forhold så støtter man opp om hverandre der det trengs.

Du har lov til å være sliten, trøtt og lei...

Anonymous poster hash: 2d734...d38

Skrevet

Jeg kan også forstå mannen din, forventer du virkelig at han skal ut å kjøre i to timer fordi eksmannen din er en slubbert?

Jeg hadde sendt en melding til eksmannen og hørt om han husket på henteavtalen og om han ikke stilte som avtalt ville jeg selv kjørt. Hadde tatt smertene som kom med irritasjon, men da mot eksen og ikke mot mannen...

Anonymous poster hash: 7a6cd...bbe
Skrevet

Har i grunnen prøvd det meste med både xn og mannen min. Xn har funnet ut at siden gutten er 16 år så trenger han ikke ha noe mer med meg og gjøre. Ikke har jeg gjort han noe heller. Det var han som var utro mot meg. Hva kona hans har imot meg aner jeg ikke. Jeg har tidligere passet deres felles barn inn i mellom og da hadde jeg god kontakt med henne.

Når det gjelder mannen min så har jeg prøvd mange ganger og si i fra til han. Flere ganger har vi lagd "regler" for oppdragelsen av barnet vårt, men hver gang så går det et par dager så er det tilbake der det var.

Nå stoppet jeg han i å gi barnet ostepopp på senga. Ungen ser tydeligvis film i senga og siden det er lørdag så gjør det tydeligvis ikke noe å spise ostepopp etter leggetid.

Er det rart jeg har grå hår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...