spiresnart Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Har lest at amming kan være et prevensjonsmiddel..Noen som vet noe om dette? Hvor sikkert er det? Hvor lenge er det trygt og bruke amming som prevensjon?Er 4 mnd siden fødsel, er ALT for vondt med sex enda, men jeg bare lurer så jeg vet til den dagen vi kan "kjøre på" igjen Jeg fullammer, og har planer om og gjøre det så lenge som mulig
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Det er jo en kjempeide! Hvis du vil ha to tette. Anonymous poster hash: 8185b...d74
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Dersom man fullammer, som i ammer minst hver fjerde time og også om natten, og ikke har fått tilbake menstruasjon regnes amming som cirka like sikker prevensjon som p-piller. Anonymous poster hash: 53a2c...d97
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Min mormor fullammet da hun ble gravid med min mor. Søsknene ble født med 12 måneders mellomrom. Samme skjedde med min barndomsvenninne og hennes søster - 13 måneder mellom dem. Jeg har flere venninner som har vært i gang med normal mens og eggløsninger i løpet av to måneder etter fødsel også, de har valgt å ikke stole på at fullammingen var god nok prevensjon, så de brukte kondom så lenge de ammet for å slippe at hormonene går over i morsmelk. Det kan gå bra.... men det vet du ikke før det evt har gått bra..... eller ikke.... Anonymous poster hash: 42ba2...2fd
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Statistisk sett er det slik at om det aldri går mer enn 4 timer mellom hver amming er det nesten like sikkert prevensjon som minipillen. Men så fort det går mer enn 4 timer mellom ammingene, og det kan det jo fort gjøre om natten f.eks så synker sikkerheten betraktelig. Når barnet er så mye som 4 mnd gammelt går det fort både 5 og 6 timer mellom ammingene av og til og da risikerer du at kroppen setter igang en eggløsning og vips er du gravid. Ville aldri tatt sjansen... Noen får jo første eggløsning mens de ammer nærmest døgnet rundt også (selv om det ikke er så vanlig) så om du ikke vil bli gravid er jo det å bruke amming som prevensjonsmiddel nærmest som å spille russisk rulett. I gamle dager hvor man ikke hadde prevensjon ble det som regel mellom 1,5 og 2 år mellom søsken, men noen kom tettere, det sier jo noe om hvor lenge amming virker som prevensjon Anonymous poster hash: 59d05...bd0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Dersom man fullammer, som i ammer minst hver fjerde time og også om natten, og ikke har fått tilbake menstruasjon regnes amming som cirka like sikker prevensjon som p-piller. Anonymous poster hash: 53a2c...d97 Takk! Jeg har fått mensen..Så da tar jeg ikke sjangsen 😁 Anonymous poster hash: 7bc5d...26c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Amming er ikke noen sikker prevensjon. Jeg fikk igjen mensen etter 12 uker selv om jeg ammet med bare max 2,5 timer mellom. Det betyr jo da at jeg fikk første eggløsning etter 10 uker. Anonymous poster hash: 035a8...3b4
<3 2G <3 Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Det gjelder vel fortsatt kun så lenge en ikke har fått eggløsning.... Jeg hadde ikke stolt på hverken amming eller å hoppe av i svingen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Statistisk sett er det slik at om det aldri går mer enn 4 timer mellom hver amming er det nesten like sikkert prevensjon som minipillen. Men så fort det går mer enn 4 timer mellom ammingene, og det kan det jo fort gjøre om natten f.eks så synker sikkerheten betraktelig. Når barnet er så mye som 4 mnd gammelt går det fort både 5 og 6 timer mellom ammingene av og til og da risikerer du at kroppen setter igang en eggløsning og vips er du gravid. Ville aldri tatt sjansen... Noen får jo første eggløsning mens de ammer nærmest døgnet rundt også (selv om det ikke er så vanlig) så om du ikke vil bli gravid er jo det å bruke amming som prevensjonsmiddel nærmest som å spille russisk rulett. I gamle dager hvor man ikke hadde prevensjon ble det som regel mellom 1,5 og 2 år mellom søsken, men noen kom tettere, det sier jo noe om hvor lenge amming virker som prevensjon Anonymous poster hash: 59d05...bd0 Tusen takk for svar! Har veldig lyst på flere barn, så hadde jeg blitt gravid hadde jeg helt klart beholdt (bare helst ikke akkurat nå ) Men tar alikevell ikke sjangsen. Da hun kan sove opptil 8 timer i strekk (på dagdig ammet jeg hver 2 time) Anonymous poster hash: 7bc5d...26c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Dersom man fullammer, som i ammer minst hver fjerde time og også om natten, og ikke har fått tilbake menstruasjon regnes amming som cirka like sikker prevensjon som p-piller. Anonymous poster hash: 53a2c...d97 Takk! Jeg har fått mensen..Så da tar jeg ikke sjangsen Anonymous poster hash: 7bc5d...26c HAr du fått mens igjen, har du også fått eggløsning igjen. Ergo amming er ikke prevensjon Anonymous poster hash: 9b4f0...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå