Gå til innhold

Smugling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt tatt for smugling før? Evt hva var boten? Altså en kartong røyk eller en flaske brennevin for mye. Ikke andre ting :-P

Anonymous poster hash: 18cec...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her inne har vel blitt stoppet i tollen før? :-P Fly, danskebåten eller svenskegrensa?

Skrevet

Stoppet ved svenskegrensa.

Måtte gi ifra det som var over kvota.

Fikk forenklet forelegg. Jeg betalte på stedet.

Var egentlig veldig pinlig :P

Har lagt ved liste over bøtesatser.

http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034

Anonymous poster hash: c37cd...43b

Takk! Er to som vil jeg skal ta med røyk fra ferie, men usikker på om jeg tør :-P Spørs om ikke de må dele en kartong da :-P

Skrevet

Da hadde jeg droppet det var jeg deg. Eventuelt sagt at hvis du blir tatt for smugling så får de dekke (bota og røyken) du blir fratatt.

Jeg hadde ikke ville smuglet for andre.

Og kommer sannsynligvis aldri gjøre det selv igjen. Var mitt pinligste øyebikk å bli tatt. Selv om tollerne var greie de altså.

Anonymous poster hash: c37cd...43b
Skrevet

Hva du enn gjør, ikke prøv og gjemme det du har. De finner det hvis de vil:) og hvis du er ærlig slipper du kanskje unna boten for den ene flaska eller kartongen du har for mye.

Skrevet

Jeg synes det er ganske små bøter jeg da ;)

Du kan altså ha med deg 3 kartonger røyk og om du blir stoppet så kan du betale 400kr der og da (opptil 400 sigaretter over kvoten er 400kr i bot) også er saken ute av verden. Mens om du skal fortolle det så koster det deg 540kr pr kartong.

Rare regler!

Anonymous poster hash: dac13...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...