Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har anlegg for tannkjøtt problemer og holder rent så godt det lar seg gjøre. Tannpuss morgen, kveld: tannpuss, puss med solo tannbørste nederst på tennene og tannkjøttet, tanntråd, munnskyll og fluortablett for å få bort den stygge smaken fra skyllemiddelet. Puh... I tillegg fjerning av tannsten hvert halvår... Anonymous poster hash: d44ff...125
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Som deg, i tillegg til børster mellom tennene i løpet av dagen. Renser hvert halvår, men nå er det lenge siden sist, så jeg må gjennom en dyprens som deles opp i fire - 8.000 kroner. Heldigvis ikke fare for tanntap.. Anonymous poster hash: 2f27c...577
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Jeg må gjøre det samme som deg. Får alt for lett hull. Anonymous poster hash: eeb10...a53
Von Hertelhofen Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Tannpuss morgen og kveld. Hender jeg tar en xtra tannpuss på ettermiddagen hvis jeg skal ut på noe.
Tjofsen Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Tannpuss morgen og kveld og ellers etter behov. Om kvelden tar jeg tanntråd etter tannpussen før jeg børster over en gang til. Bruker elektrisk tannbørste. Synes det er mye bedre enn vanlig. Bruker flourskylling i perioder. Aldri hatt hull.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Pusser en gang for dagen, og tar fluortabletter. Har ikke hatt hull på ti år... Anonymous poster hash: 8877e...bef
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Pusser tenner og tunge hver morgen. Pusser tennene om kvelden, bruker tanntråd og munnskyllevann hver kveld. Har fine gode tenner, men litt utsatt for hull mellom tennene.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Tannpuss morgen og kveld. Tar også tannstics/tråd før puss om kvelden og fluorskyll etter puss. Går til tannlegekontroll 1 gang i året og har stort sett ikke hull. Har hatt noen gamle fyllinger som har falt ut o.l Anonymous poster hash: fac25...a0f
MammantilNurket Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er veldig opptatt av tenner og munnhygiene. Jeg har hatt hull i en tann én gang - da var jeg 24 år gammel. Ingen problemer med tannkjøtt eller tenner, men jeg er e.l. "tannhypokonder" og den minste lille ising kan vippe meg helt av pinnen. Mine foreldre børstet tennene på meg til jeg var ganske stor og da jeg begynte å pusse selv ble det foretatt inspeksjon med lommelykt i etterkant. Jeg pusser tennene _minst_ to ganger om dagen, bruker tanntråd og skyller med fluor. Jeg går til tannlegen for sjekk, røntgen, innkjøp av blekemiddel, puss og rens to ganger i året. Jeg elsker tannlegen min og jeg elsker følelsen i munnen etter at jeg har vært hos tannlegen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er veldig opptatt av tenner og munnhygiene. Jeg har hatt hull i en tann én gang - da var jeg 24 år gammel. Ingen problemer med tannkjøtt eller tenner, men jeg er e.l. "tannhypokonder" og den minste lille ising kan vippe meg helt av pinnen. Mine foreldre børstet tennene på meg til jeg var ganske stor og da jeg begynte å pusse selv ble det foretatt inspeksjon med lommelykt i etterkant. Jeg pusser tennene _minst_ to ganger om dagen, bruker tanntråd og skyller med fluor. Jeg går til tannlegen for sjekk, røntgen, innkjøp av blekemiddel, puss og rens to ganger i året. Jeg elsker tannlegen min og jeg elsker følelsen i munnen etter at jeg har vært hos tannlegen. oj... Anonymous poster hash: 95680...5be
MammantilNurket Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er veldig opptatt av tenner og munnhygiene. Jeg har hatt hull i en tann én gang - da var jeg 24 år gammel. Ingen problemer med tannkjøtt eller tenner, men jeg er e.l. "tannhypokonder" og den minste lille ising kan vippe meg helt av pinnen. Mine foreldre børstet tennene på meg til jeg var ganske stor og da jeg begynte å pusse selv ble det foretatt inspeksjon med lommelykt i etterkant. Jeg pusser tennene _minst_ to ganger om dagen, bruker tanntråd og skyller med fluor. Jeg går til tannlegen for sjekk, røntgen, innkjøp av blekemiddel, puss og rens to ganger i året. Jeg elsker tannlegen min og jeg elsker følelsen i munnen etter at jeg har vært hos tannlegen. oj... Anonymous poster hash: 95680...5be Jeg vet ...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Morgen : Tannpuss Kveld: først tanntråd mellom alle tennene. Deretter tannpuss. Til slutt fluortablett. Anonymous poster hash: 4448c...e08
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Her var det mange som er veldig flinke med egenbehandlingen Ville bare komme med et lite tips. Dersom man pusser tennene med fluortannkrem uten å skylle med vann under og etter tannpuss, har man sterkere fluorkonsentrasjon i munnen etter tannpussen enn det som finnes i fluorskylling/-tablett. Dersom man har begynnende hull el risiko for å få hull, kan man skylle med fluorskylling en gang midt på dagen (f. eks etter middag). Da får man fluor morgen, midt på dagen og kveld. Man bør bruke en fluorskylling med 0,2% NaF (apotek el tannklinikker). Hilsen tannlege Anonymous poster hash: 98ffc...348
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Jeg trodde man måtte skylle munnen godt etter tannpuss for å få ut alt som kan bli liggende og skade tannkjøttet? Her var det mange som er veldig flinke med egenbehandlingen Ville bare komme med et lite tips. Dersom man pusser tennene med fluortannkrem uten å skylle med vann under og etter tannpuss, har man sterkere fluorkonsentrasjon i munnen etter tannpussen enn det som finnes i fluorskylling/-tablett. Dersom man har begynnende hull el risiko for å få hull, kan man skylle med fluorskylling en gang midt på dagen (f. eks etter middag). Da får man fluor morgen, midt på dagen og kveld. Man bør bruke en fluorskylling med 0,2% NaF (apotek el tannklinikker). Hilsen tannlege Anonymous poster hash: 98ffc...348 Anonymous poster hash: 2f27c...577
Fero Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Pusser morgen og kveld. Altfor slapp med tanntråd og munnskyll. Tannlegen har sagt jeg må være forsiktig med pussinga fordi tannhelsene begynner å bli litt utsatt. Merker det nede i hvertfall. Noen år som røyker og snuser bak meg, men vært fri i drøyt 3 måneder nå Hatt ett hull i den bakerste jekselen i løpet av 27 år. Prøver å gå til tannlegen ca. én gang i året.
Mrs. Kaizer Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 Pusser tennene to ganger til dagen, bruker tanntråd og skyllevæske. Har brukt fluor hele livet. Er 36 år og hatt 1 hull (da jeg var 17 år) Får skryt av tannlegen hver gang jeg er der av de flotte tennene mine:-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Pusser morgen og kveld. Tanntråd før puss og skylder med fluor. Veldig utsatt for hull og har ca et i året. Anonymous poster hash: 15fb5...9a6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Jeg pusser morgen og kveld, og bruker tanntråd hver gang jeg har spist noe. Får helt angst av tanken på å ha noe mellom tennene Jeg har et lite hulrom mellom to tenner, der kan det fort legge seg matrester. Og tanken på/følelsen av å ha noe mellom der driver meg til vanvidd. Derfor bruker jeg tanntråd så fort jeg har hatt noe i munnen. Har ikke hatt hull på over 12 år, selv om jeg spiser mye rart og drikker mye brus. Tannlegen min mener det er pga at jeg er så flink med tanntråden at jeg unngår hull. Hun forklarer det å ikke bruke tanntråd som å vaske seg på hendene uten å vaske imellom fingrene Anonymous poster hash: bdd75...447
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Bruker munnskyllevann på morgenen, pusser tennene før jeg legger meg, bruker tanntråd og munnskyllevann igjen. Går til tannlege regelmessig. Jeg hadde null hull i mange år, men så begynte jeg på medisiner som ga meg munntørrhet, og nå er ingenting bra nok Anonymous poster hash: e57b8...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå