Gå til innhold

Er mannen din er gjerrigknark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fryseren full av noe så kjedelig som vaniljeis og hver mandag kjører han butikkene rundt for å lete etter billige kjøttvarer som er nedsatt. Jeg får nesten ikke lov til å handle noe i butikken, for jeg kan kjøpe noe som er for dyrt må vite.

Begynner å bli dritt lei, og lurer faktisk på om jeg skal pakke kofferten og dra. 

 

Noen flere som har det som meg? Hvordan holde det ut?



Anonymous poster hash: dcf84...3d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår godt hvorfor du tenker på å dra. Hvis et forhold skal fungere så må dere ha felles verdier, og økonomisk står dere et stykke fra hverandre. Du reagerer på at han forventer at du skal følge hans regler uten at du skal ha noen mulighet til å påvirke, og slik skaper gnisninger og konflikter som til slutt kan bli for belastende for et samliv. Skal dere ha en mulighet for å få et godt liv sammen må dere få noen kjøreregler som begge dedikerer seg til, og hvor begges ønsker blir tatt Hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som er gjerrig, og kjøper alltid inn kjøtt den dagen det går ut på dato, for det er mye å spare på det. Vi har fryseren full av mye godt, og i dag blir det pepperbiff med fylte søtpoteter.

 

Anonymous poster hash: bb02f...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er absolutt ingen gjerrigknark, men vil gjerne gjøre godt kjøp likevel. Pruter overalt, og han får omtrent alt han kjøper billigere. Har ofte lyst til å synke ned i jorden når han handler, men sparer jo veldig mye på det. Jeg skulle kjøpe et antrekk på en ganske dyr butikk, og han skulle møte meg der før lunch. Før jeg rakk å betale hadde prisen sunket fra 8000 til 6500. Han klarer det hver gang! Han sløser mye når det gjelder bil og ferier, så er ikke helt gal, men liker bare veldig dårlig å betale full pris for litt dyrere ting. (Han hadde ikke hamster is på tilbud da, et sted går grensa..)

 

Anonymous poster hash: 76a81...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er absolutt ingen gjerrigknark, men vil gjerne gjøre godt kjøp likevel. Pruter overalt, og han får omtrent alt han kjøper billigere. Har ofte lyst til å synke ned i jorden når han handler, men sparer jo veldig mye på det. Jeg skulle kjøpe et antrekk på en ganske dyr butikk, og han skulle møte meg der før lunch. Før jeg rakk å betale hadde prisen sunket fra 8000 til 6500. Han klarer det hver gang! Han sløser mye når det gjelder bil og ferier, så er ikke helt gal, men liker bare veldig dårlig å betale full pris for litt dyrere ting. (Han hadde ikke hamster is på tilbud da, et sted går grensa..)

 

Anonymous poster hash: 76a81...343

Vel, mannen min hadde aldri i verden latt meg bruke 6500 kroner på et antrekk. Helst ville han nok at jeg handler klær på fretex. Det gjør han nemlig. 

 

Anonymous poster hash: dcf84...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er langt i fra gjerrig, jeg får bruke omtrent det jeg har lyst, og i alle fall når det kommer til mat. Hadde nok ikke trivs med en slik ordning som dere har, men hadde vel blitt vant med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er gjerrig. Vi kan ikke gjøre ferdig kjelleren før vi har råd... det er snakk om 5-6 veggplater til 89,- stk og listverk.... blir under 1000lappen... men nei vi må vente. Vi har kun felles økonomi vedrørende felles utgifter og mat.

 

Synes og vi bruker for mye på mat. .. har 3000 ,- pr mnd og vi er to voksne og 1 baby på 8 mnd.... har holdt budsjettet siste to uker.

 

 

 

Anonymous poster hash: 61887...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er raus med meg og barnet og jeg får vel egentlig handle det jeg vil (jeg betaler en fast sum inn på felles regningskonto hver måned og det er jeg som står for innkjøp av mat, hygieneartikler, klær/sko til barn m.m.) Synes vi har det greit :)

 

Anonymous poster hash: f74f4...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er han ikke. Takk og lov! Gjerrigknarker er noe av det mest slitsomme jeg vet. Det er noe helt annet å være sparsommelig, helt greit å tenke over hva man bruker penger på.

Vi har en meget romslig økonomi med gode inntekter. Handler der det er billigst, men kjøper det vi vil ha. Hadde ikke orket en fyr som ikke lot meg handle i frykt for at jeg brukte for mye penger. Det er rett og slett en dealbreaker for meg.

 

Anonymous poster hash: ac10a...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min var sånn, men han var kun gjerrig når det gjaldt meg.. Selv kunne han og ungen  gå i siste nytt på motefronten, men hvis jeg var så syndig å kjøpe meg nye klær, om det så var på tilbud, så ble det krig.. Han kom drassende på avlagte klær fra moren sin på 65 år, som han mente jeg kunne bruke..jeg gikk fra han, men dette var ikke eneste grunnen, det var mange gode grunner for å gå fra den mannen ..



Anonymous poster hash: c09a5...aaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben er supergjerrig. Han går på besøk til naboene når han må drite så han sparer dasspapir

 



Anonymous poster hash: 09725...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er sparsommelig på småinnkjøp, men kun til seg selv. Det samme gjelder meg, så i så måte er vi en perfekt match. Vil jeg ha noe får jeg det på sekundet, men jeg har det selv med å ikke ville ha noe med mindre jeg reelt trenger det, og da blir jeg mest glad for billigste variant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tvert i mot. Vi begge kjøper akkurat det vi har lyst på , når vi har lyst på det .

 

Anonymous poster hash: cf03e...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en sløsekopp. Jeg er på grensen til gjerrig :P Men han er fornøyd, for vi får spart opp buffer samtidig som han får kjøpe hva han måtte ønske :P

Har delt økonomi pga vår ulike økonomiske sans, men alt felles betaler vi likt på. Altså, jo mer gjerrig jeg er på fellesdelen, jo mer har vi igjen hver mnd til å bruke på tull.

Jeg sparer mye, han sløser "sine penger". Men jeg har bedt han om å sette av en viss sum hver mnd, noe han er takknemlig for nå selv om han ikke var glad for det den gang.

 

Mat kjøper jeg for så vidt det vi liker, men er litt prisbevisst. Handler kun på en butikk, selv om jeg ser at det er et "supertilbud" på butikken som ligger 15 minutter unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han er veldig sparsommelig. Det er jo bra, men det er dog en ting som går meg på nervene. Han går nemlig rundt i huset og slukker overflødig lys hele tiden. Jeg hater å ha det mørkt, så jeg går bak han og skrur lysene på igjen. Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er prisbevisst og gidder ikke kjøpe et par jeans til 2000 når han kan få noen like greie til 400, men verre enn det er det ikke:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han er veldig sparsommelig. Det er jo bra, men det er dog en ting som går meg på nervene. Han går nemlig rundt i huset og slukker overflødig lys hele tiden. Jeg hater å ha det mørkt, så jeg går bak han og skrur lysene på igjen. Hihi...

I dag er jo det bare tull, med ledlys pærene man får kjøpt. Vi har kun ledlys og her er det flombelyst døgnet rundt inne og ute med unntak av rommene vi sover i som må være mørke. Strømregningen har aldri vært lavere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei heldigvis ikke. Han bruker sunn fornuft. Betaler regninger og kan gjerne sette av noem kroner, men alt handler ikke penger og pris. Han er spandabel og er vi på ferie så skal vi kose oss skikkelig og ikke være kjip og gnien. Har en svoger som er utrolig gjerrig og sparer på alt. Spanderer ingenting og sier han er blakk og har dårlig råd selv om han har mange 1000 på konto. Sier nei til alt kona ønsker å bruke penger på, mens det er null problem hvis det er noe av hans interesse.

 

Anonymous poster hash: a43e0...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillehi

Nei, men han er veldig sparsommelig. Det er jo bra, men det er dog en ting som går meg på nervene. Han går nemlig rundt i huset og slukker overflødig lys hele tiden. Jeg hater å ha det mørkt, så jeg går bak han og skrur lysene på igjen. Hihi...

 

Hehe.... synes jeg ser dere🙊😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...