Gå til innhold

Irriterende.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bursdagselskap for en 8-åring og den nærmeste venninnen hennes må være der. Jeg har snakket med moren og nevnt at jeg vil ha det den helgen, men ikke vært konkret på dato.

 

Så sa jeg fra om at det ble neste lørdag hvorpå hun sier å nei, da kan vi ikke. Bursdagsselskap for voksne for en 51-åring - hvor barna er med. Dette er en veldig god venn av dem og de sees mye. 

 

Disse vennene bor ca. 20 minutter unna meg med bil og det hadde vært slitsomt, det skjønner jeg, men ikke umulig å gå i selskapet for så at én av foreldrene kjørte hjem og hentet jenta kl. 20.30. Litt kjedelig for dem, men hei...hvor vanskelig skal man gjøre det. 

 

Men nei, det var utelukket for henne. Derfor spurte hun om jenta hennes kunne overnatte. Jeg er alene med to barn, studerer full tid og det er ikke det at jeg ikke vil men jeg også blir sliten innimellom. Særlig etter en tre og en halv times bursdagsfeiring. Men jeg sa ja, skjønte at det ble enklest. 

 

Synes likevel at det var litt kjedelig, at folk faktisk ikke GIDDER men heller lemper ting over på andre. Aaaaaargh...blir litt lei av folk som er sånn :((((



Anonymous poster hash: ba360...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg skal ha bursdagselskap for en 8-åring og den nærmeste venninnen hennes må være der. Jeg har snakket med moren og nevnt at jeg vil ha det den helgen, men ikke vært konkret på dato.

 

Så sa jeg fra om at det ble neste lørdag hvorpå hun sier å nei, da kan vi ikke. Bursdagsselskap for voksne for en 51-åring - hvor barna er med. Dette er en veldig god venn av dem og de sees mye.

 

Disse vennene bor ca. 20 minutter unna meg med bil og det hadde vært slitsomt, det skjønner jeg, men ikke umulig å gå i selskapet for så at én av foreldrene kjørte hjem og hentet jenta kl. 20.30. Litt kjedelig for dem, men hei...hvor vanskelig skal man gjøre det.

 

Men nei, det var utelukket for henne. Derfor spurte hun om jenta hennes kunne overnatte. Jeg er alene med to barn, studerer full tid og det er ikke det at jeg ikke vil men jeg også blir sliten innimellom. Særlig etter en tre og en halv times bursdagsfeiring. Men jeg sa ja, skjønte at det ble enklest.

 

Synes likevel at det var litt kjedelig, at folk faktisk ikke GIDDER men heller lemper ting over på andre. Aaaaaargh...blir litt lei av folk som er sånn :((((

 

Anonymous poster hash: ba360...93e

Hæ. ? Jeg forstår ikke problemstillingen din. Jeg skjønner jo at de ikke gidder å kjøre 40 min x 2 for å levere og hente barnet i en bursdag når de selv er å feirer en bursdag. Så da skjønner jeg jo at det blir sånn at enten kommer ikke barnet eller så overnatter det der.

 

Og hvorfor skal DU bli irritert over at andre ikke føyer seg etter deg?

 

Anonymous poster hash: 278f6...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor DU blir irritert her? Du velger en dag, og legger selv om til en bursdag som skal vare i 3,5 time (hvorfor i alle dager så lenge da? 2 timer er jo mye mer vanlig), og så passer det ikke for foreldrene til denne jenta fordi de skal noe annet. Hadde det vært meg og mitt barn som ble invitert, så hadde jeg bare sagt at barnet mitt dessverre ikke kunne komme. Her har tydeligvis foreldrene prøvd å være litt imøtekommende med å si at barnet deres kan komme, men da må det bli overnatting fordi de ikke orker masse arbeid med at ditt barn skal ferie sin bursdag på et tidspunkt der de er opptatt.

 

Dersom det er så viktig for deg, eller jenta di, at akkurat dette barnet kommer, så ville jeg heller valgt en annen dag der denne jenta kan komme i stede for å sette deg selv i en situasjon der du føler deg irritert. Du kan vel fortsatt endre dato? Og en lørdags ettermiddag er, for å være helt ærlig, et ekstremt sært tidspunkt å legge en barnebursdag på. De aller fleste familier har gjerne planer da...



Anonymous poster hash: b4603...afa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...