Gå til innhold

første fødsel vs andre fødsel..


Keika

Anbefalte innlegg

Hvordan var deres andre fødsel kontra den første? var det værre, eller lettere? Gruet dere mer eller mindre? Var den lengre eller kortere? Eller var det ganske likt første fødsel... Ja, med andre ord; si litt om forskjellene dere opplevde før, under og etter fødselen nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første- måtte settes igang 11 dager over termin. Først ballongkateter( mandag), så piller,( tirsdag)så drypp... Fra vannet gikk tok det 10 timer til 4 cm, fra 4 cm til fødsel tok det 14,5 timer. Babyen måtte ha hjelp med vakuum, og 2 overleger. Ble sendt rett på nyfødt avd- Alt gikk bra tilslutt :)

Andre- Trodde jeg hadde mageknip hele dagen, begynte å ta tida etterhvert siden jeg ikke måtte gå på do.. Uregelmessig og ikke vondt. Sånn gikk hele dagen ..

Men plutselig fikk jeg 3 vonde etter hverandre og der gikk vannet. Fikk beskjed om å komme inn med en gang, og far kjørte i 140km/t inn- 30 min etter at vi ankom sykehuset var babyen ute- En helt super fødsel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ble født tolv dager over, varte leeenge og endte med tangforløsning. Med nr to kom riene under overtidskontrollen på dag syv, ble lagt inn på føden og tre timer etter var baby ute uten noe problem! Fantastisk opplevelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel tok 24 fire timer fra jeg hadde regelmessige rier (10-5 min), andre tok 12 timer med rier... Første var mye maserier, andre var rett på sak... Første fødsel startet med to våkenetter, og så ble han født neste natt, altså ble jeg utrolig sliten, andre startet på natta, ute neste ettermiddag, altså var jeg i mye bedre form etter fødeslen. Første var pressriene lette, andre var verre pga mye større barn... Alt i alt var fødsel nr to raskere, lettere, bedre. Gruet meg ikke noen av gangene, bare veldig klar for å få det overstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...