Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Min datter har en veldig god venninne. De går i klasse sammen og går på aktiviteter sammen. I det siste kommer det mer og mer fram hvordan denne venninnen er manipulerende og bruker sin kraft i litt splitt og hersk-metoder i klassen. Min datter er utrolig sensitiv og snill som dagen er lang, og har tendens til å følge etter hvis venninnen f.eks sier "ellers så er jeg ikke venninne med deg mer". Noen ganger tror jeg truslene kommer mer i det skjulte, dvs at min datter føler at hun MÅ gjøre som denne jenta sier hvis ikke er det ikke bra. Her om dagen var de på turninga sammen og siden en av de andre jentene skulle slutte pga flytting så hadde hun visst med noen godterier som hun delte ut. Min datter tok i mot og venninna også. På et eller annet tidspunkt mistet de litt oversikten over hvem sitt godteri som var hvem sitt og venninna til min datter mente at min datter hadde tatt for mye. Hun hadde blitt streng i stemmen og krevd å få "sin del" tilbake. Hun hadde faktisk reist hånda litt så min datter trodde hun skulle bli slått hvis hun ikke ga. Derfor ga hun det som denne jenta krevde og kom hjem ganske lei seg. Jeg vet ikke hva som akkurat har skjedd, men merker at jeg begynner å se meg litt lei på slike episoder. Jenta har et ledervesen, det er helt klart. Mens min datter er motsatt. Jeg har god kontakt med moren til denne jenta, men akkurat dette emnet er litt ømtålelig. Vanskelig å si fra til en mor om at datteren oppleves av ikke bare min datter men også noen andre venninner som manipulerende og bestemmende, på en måte som er litt "sykelig". Jeg prøver å gi min datter gode råd om hvordan hun skal hevde seg og tørre å si fra, men er redd dette tar lang tid før hun lærer seg til dette. Hva bør jeg gjøre med dette? Jeg synes det er skikkelig dumt og vondt at venninner skal være slik mot hverandre (( Anonymous poster hash: f7641...504
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Huff det er så vanskelig Håper inderlig at din datter kan finne seg andre venniner Anonymous poster hash: 024db...5c2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 HI Uff nei....dette er den beste venninnen. Hun er jo også snill, det er ikke det. Men man skal ikke oppføres seg slik mellom venninner. Jeg føler vel noen ganger at venninnen har et eller annet selvfølelseproblem som gjør at hun hele tiden er avhengig av å måtte "ha folk på sin side". Anonymous poster hash: f7641...504
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Syns faktisk ikke at hun høres så snill ut jeg Hvor gammel er hun?? Anonymous poster hash: 024db...5c2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Her trur eg eg ville tatt kontakt med lærerene slik at denne jenta kan få hjelp til å finne ut hvordan man oppfører seg mot hverandre for vis hun fortsetter slik vil hun mest sansylig ikke ha noen gode venninner igjen. Det er kanske ikke din jobb men siden det er du som ser dette bør du ta det med skolen så kan di ta det videre så slepper du å trokke mor på tærne å kanskje risikere at denne jenta ikke får være med di jente masse lykke til Anonymous poster hash: ec4c8...50d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Her trur eg eg ville tatt kontakt med lærerene slik at denne jenta kan få hjelp til å finne ut hvordan man oppfører seg mot hverandre for vis hun fortsetter slik vil hun mest sansylig ikke ha noen gode venninner igjen. Det er kanske ikke din jobb men siden det er du som ser dette bør du ta det med skolen så kan di ta det videre så slepper du å trokke mor på tærne å kanskje risikere at denne jenta ikke får være med di jente masse lykke til Anonymous poster hash: ec4c8...50d Vet du, det funker ikke på den skolen. Jeg har allerede vært i kontakt med læreren om to andre barn som har en utagerende oppførsel men som jeg vet også blir jaget opp av noen elever---helt til de sprekker. Jeg spurte læreren om vi ikke burde ta kontakt med alle foreldrene slik at de kunne snakke med sine barn om hvordan vi skal være mot hverandre, men nei - det ville de ikke. Denne jenta er forresten skoleflink og ganske glup, hun er morsom og trekker til seg folk, foreldrene er rike og de har svømmebasseng og kinosal hjemme. Det er synd, men denne jenta lærer at hun ikke har noe problemer med å tiltrekke seg folk og venner kommer hun alltid til å ha. Alle vil like den rike jenta - sånn er det bare. Anonymous poster hash: f7641...504
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Syns faktisk ikke at hun høres så snill ut jeg Hvor gammel er hun?? Anonymous poster hash: 024db...5c2 Hun er 9 Anonymous poster hash: f7641...504
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Ikke lett Vil fremdeles råde henne til å få andre venniner - eller få flere venniner Ikke bare 1 Anonymous poster hash: 024db...5c2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Ikke lett Vil fremdeles råde henne til å få andre venniner - eller få flere venniner Ikke bare 1 Anonymous poster hash: 024db...5c2 Hi Altså, hun har flere venninner men hun her står nærmest. Det er utrolig vanskelig fordi jeg noen ganger ser hvordan hun oppfører seg, men det er vanskelig å "ta fatt" barnet til en venninne av meg. Og uansett så tror jeg faktisk hun er såpass manipulerende at om jeg sier noe til henne så vil hun bare jatte med og egentlig ikke skjønne tegninga Anonymous poster hash: f7641...504
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Hun er bare 9 år Folk er forskjellig Mange voksne som også er sånn som du beskriver - desverre Anonymous poster hash: 024db...5c2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Hun er bare 9 år Folk er forskjellig Mange voksne som også er sånn som du beskriver - desverre Anonymous poster hash: 024db...5c2 Ja nettopp!! Kanskje fordi ingen har forklart dem at man ikke bare skal tenke på seg selv men også ta hensyn til andre på livets vei!! Anonymous poster hash: f7641...504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå