Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Hvor gammelt var barnet da diagnosen ble stilt? Hvor lenge har barnet hatt diabetes nå? Hvor mange barn har du/dere totalt, og alder på dem? Og hvor mye jobber du/dere? Har du/dere redusert arb.tiden som følge av diagnosen? For hvor lang periode? Takker for svar! :-) Anonymous poster hash: bf5a7...da8
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Jobber 100%. Hvorfor skulle jeg jobbe redusert? Barnet fikk diagnosen da hun var 6 år. Har 3 barn. Anonymous poster hash: ddd72...49b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Hvorfor i alle dager skal jeg jobbe redusert fordi barnet har diabetes?? Skjønte ikke helt den. Anonymous poster hash: 568ef...5f3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Dette er relativt nytt for meg, derfor spør jeg. Etter 4.kasse er det ingen sfo-tilbud i vår kommune, og det høres så skummelt ut å skulle la henne være alene flere timer etter skolen hver dag. Ønsker ikke å jobbe redusert, men visste ikke om det likevel ble nødvendig for enkelte. Ikke lett å vite alt dette i starten... HI Anonymous poster hash: bf5a7...da8
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Har ikke diabetesbarn selv, men venninnen min har det. Hun jobber 100% og det går helt fint. Barnet har hatt diagnosen siden hun var 2-3 år gammel og går nå i 4.klasse. Hun mestrer sykdommen sin ganske greit altså og kan fint være alene hjemme et par timer etter skolen. Hun har pumpe da, så hun setter ikke sprøyter lenger. Måle blodsukkeret klarer hun også, men hun vet også hvor mye insulin hun trenger uten å måte hele tiden. Hun vet at om hun spiser to skiver etter skolen trenger hun så så mye insulin osv. Om hun overnatter borte, f.eks hos en venninne drar fremdeles mammaen bort i 22-tiden og hjelper henne sette riktig mengde medisin før hun legger seg. Anonymous poster hash: d5608...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå