Gå til innhold

Spørsmål ang sykt-barn dager


Masekråka!

Anbefalte innlegg

Når jeg jobber fra 08.00 - 16.00, og må hente i bhg pga sykt barn. Må jeg da ta en hel sykt barn dag, eller deler man de opp?

 

Ja, jeg er ny på dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss kommer det an på når man går fra jobb. Går jeg før lunsj må jeg skrive sykt barn dag eller skrive minustimer som jeg jobber inn igjen. Etter lunsj er det greit.



Anonymous poster hash: 8ec8e...61d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hos oss må man ikke det. Men noen har regler på at om man er halve dagen på jobb før man må gå så må man ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det skulle forresten stå om jeg går kl. 12. Ser det er forskjeller her også, får høre med sjefen :)

Trodde kanskje det var "felles" regler på sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke dele dagene opp i halve dager.

Da hadde vi jo kunnet gått tidlig 20 dager på ett år.

 

Kommer nok an på hvilken arbeidsgiver du har.



Anonymous poster hash: 6181a...edb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det definitivt skjønn som gjelder i slike tilfeller. En halv dag i ny og ne er greit, men hvis der skjer ofte (som det gjør hos noen) så blir det trukket dager.

 

Anonymous poster hash: 858f5...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tenkt på det som å gå tidlig 20 ganger i året, men skjønner at det kunne blitt utnytta ja.

Jeg får høre med sjefen. Vet jo folk går pga syke barn innimellom, men har aldri vært nødt til det selv. Så aner ikke hvordan de gjør det. Skjønner det er enklere om man blir oppringt på slutten av dagen, enn tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det slik  at har man møtt opp på jobb og blir ringt etter så blir man ikke trekt av sykt barn dager.

Gjelder også hvis man blir syk selv og må gå hjem. Trekkes ikke av egenmeldingsdager.



Anonymous poster hash: 74c44...b05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi får ikke dele dagene opp i halve dager.

Da hadde vi jo kunnet gått tidlig 20 dager på ett år.

 

Kommer nok an på hvilken arbeidsgiver du har.

 

Anonymous poster hash: 6181a...edb

Dette er det jo regler på.. Det er ikke lov å trekke sykedag om du går etter visse tidspunkter...

 

Anonymous poster hash: 63572...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge stedene jeg har jobbet så har vi ikke trengt å bruke sykedager hvis vi har kommet på jobb og blir oppringt fra skole eller barnehage. Uavhengig av tiden de ringer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaringer. Tipper det er sånn hos oss også. Har en fantastisk sjef heldigvis :) i min gamle jobb hadde jeg nok blitt trukket en dag for hbert minutt fravær jeg hadde, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...