Gå til innhold

Ang. sen avnavling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har møtt motstand av jordmødre/helsepersonell når dere har ønsket å ha sen avnavling?

Bare lurer på om dette er noe vi enkelt kan formidle og så bli fulgt opp om eller om det er noe vi må "kjempe" om å få lov til ;)

Jeg har lest at det er mer forståelse om at dette er det beste for barnet og at mange sykehuset har det som rutine med å vente, men at enkelte sykehus fortsatt henger etter.

Hva er din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle de protestere på det? Spiller jo ingen rolle for dem.

Sist jeg fødte (på ABC) ventet de ganske lenge. Jeg kjente selv på navlestrengen at den fortsatt pulserte. Men den sluttet jo aldri å pulsere, så til slutt klippet vi den allikevel.

Anonymous poster hash: 008dc...64a

Skrevet

Er det ikke vanlig praksis å vente til den er ferdig å pulsere? Det trodde jeg :-/

Eldstejenta min ble tatt med hastekeisersnitt, og da kuttet de med engang, mens yngste ble født vanlig og da ventet de lenge. Dette var på KK i Bergen, så tror praksisen der er å vente så lenge ingenting annet veier tyngre.

Skrevet

Har ikke hatt de beste opplevelser med jordmødre, kanskje derfor jeg nesten forventer å må kjempe for det jeg ønsker.

Men da virker det ut til at det har blitt vanlig praksis, så da skal jeg slutte å bekymre meg for det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...