Gå til innhold

Barn tisse på offentlig sted lov?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet at voksne får bot, men kan ungene tisse i "gata"?

Min snart bleiefrie 3 åring måtte veldig tisse da vi stod ved bilen på en parkeringsplass her om dagen uten en do i umiddelbar nærhet. og måtte ta på han en bleie så han fikk tissa. Men er det ille hvis han hadde tisset på bakken? evnt en busk, bak en sten o.l ?



Anonymous poster hash: 87c9e...dc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at politiet sier noe på det om et lite barn står å tisser i en busk. Men pass på å gå til et sted med busker/gress da og ikke midt i gågata liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt min tisse i busker hvis vi har vært utenfor allfarvei. Ser virkelig ikke problemet med det? Her i byen er det jo kaféer på hvert gatehjørne, men på tur i skogen, fisketur etc har jeg selvsagt latt ham gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Her er bota på 10.000 og jeg har faktisk aldri tenkt over det. Sønnen min Tisser der han er, uansett. Men bør kanskje revurdere det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er bota på 10.000 og jeg har faktisk aldri tenkt over det. Sønnen min Tisser der han er, uansett. Men bør kanskje revurdere det nå...

Hvor i alle dager bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

 

Her er bota på 10.000 og jeg har faktisk aldri tenkt over det. Sønnen min Tisser der han er, uansett. Men bør kanskje revurdere det nå...

Hvor i alle dager bor du?

Måtte google nå og det er visst "fra 2000.- og oppover"... Alt ettersom hvor man tisser :P så da velger jeg å tro at barn går greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en stor forskjell på å demonstrativt stille et barn opp foran en ambasade en ikke liker og be barnet om å tisse på det, og å diskre la et trippende barn som MÅ nå tisse i en krok på gaten eller en busk hvis en finner det. 

 

Alle og enhver vet jo at små barn noen ganger må med en gang, og tror virkelig politiet har bedre ting å gjøre enn å skrive ut bøter til de.

 

Er i den situasjonen idag faktisk. Barnet mitt har fått et problem, antar det er uvi eller blærekatar, og vi skal til legevakten. Og jeg aner faktisk ikke helt hvordan vi skal komme dit uten uhell. Bleier har vi ikke i hus lenger, lenge siden denslags var i bruk.

 

Taxi vil jeg ikke (stakkars sjåfør, antar ungen kan sitte på et tisslaken i bilen, men uhell vil med 99% sikkerhet skje)

 

Så da er det igjen offentlig transport. Men siden ungen nå tisser på seg på de 3m fra stua til badet, så vet jeg jo at ungen vil trenge å tisse underveis. Så blir nok tissing på hjørner idag gitt. 



Anonymous poster hash: dd92b...f03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er jo en stor forskjell på å demonstrativt stille et barn opp foran en ambasade en ikke liker og be barnet om å tisse på det, og å diskre la et trippende barn som MÅ nå tisse i en krok på gaten eller en busk hvis en finner det.

 

Alle og enhver vet jo at små barn noen ganger må med en gang, og tror virkelig politiet har bedre ting å gjøre enn å skrive ut bøter til de.

 

Er i den situasjonen idag faktisk. Barnet mitt har fått et problem, antar det er uvi eller blærekatar, og vi skal til legevakten. Og jeg aner faktisk ikke helt hvordan vi skal komme dit uten uhell. Bleier har vi ikke i hus lenger, lenge siden denslags var i bruk.

 

Taxi vil jeg ikke (stakkars sjåfør, antar ungen kan sitte på et tisslaken i bilen, men uhell vil med 99% sikkerhet skje)

 

Så da er det igjen offentlig transport. Men siden ungen nå tisser på seg på de 3m fra stua til badet, så vet jeg jo at ungen vil trenge å tisse underveis. Så blir nok tissing på hjørner idag gitt.

 

Anonymous poster hash: dd92b...f03

I tilfeller med garantert "uhell" må det da være bedre å ta på en bleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ekkelt med en liten 3 åring som tisser på en busk? Bedre det enn at barnet skal ha uhell.

 

Mye fintfølende og hysteriske folk!

 

Tviler sterkt på at politiet bøtlegger en 3 åring som ikke klarer å holde seg.

 

Ja, man kan styre det litt. Trenger ikke stå å tisse midt på torvet eller mellom to butikkstativ på fortauet, men på en busk på en parkeringsplass? Ja, herrefred...

 

Anonymous poster hash: aacda...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekretøsa bor vel i Tønsbergområdet og der er offentlig tissing strengt.. Men det gjelder IKKE en liten tass som tisser på en busk på en parkeringsplass..

 

Anonymous poster hash: aacda...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er jo en stor forskjell på å demonstrativt stille et barn opp foran en ambasade en ikke liker og be barnet om å tisse på det, og å diskre la et trippende barn som MÅ nå tisse i en krok på gaten eller en busk hvis en finner det.

 

Alle og enhver vet jo at små barn noen ganger må med en gang, og tror virkelig politiet har bedre ting å gjøre enn å skrive ut bøter til de.

 

Er i den situasjonen idag faktisk. Barnet mitt har fått et problem, antar det er uvi eller blærekatar, og vi skal til legevakten. Og jeg aner faktisk ikke helt hvordan vi skal komme dit uten uhell. Bleier har vi ikke i hus lenger, lenge siden denslags var i bruk.

 

Taxi vil jeg ikke (stakkars sjåfør, antar ungen kan sitte på et tisslaken i bilen, men uhell vil med 99% sikkerhet skje)

 

Så da er det igjen offentlig transport. Men siden ungen nå tisser på seg på de 3m fra stua til badet, så vet jeg jo at ungen vil trenge å tisse underveis. Så blir nok tissing på hjørner idag gitt.

 

Anonymous poster hash: dd92b...f03

I tilfeller med garantert "uhell" må det da være bedre å ta på en bleie?

 

Er alene med ungen, så da måtte jeg først dra med ungen på butikken for å kjøpe bleier, så da er jeg liksom like langt.. ikke alle som alltid er to gitt.

 

Men har faktisk funnet en løsning for taxi her (i tillegg til tisselaken under stumpen og 2-3 ekstra bukser/truser med i baggen). Har noen tisseposer en fester i underlivet. Kommer jo ikke mye, men stakkars ungen har ikke noen ventetid pga sykdommen her. 

 

Anonymous poster hash: dd92b...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Sekretøsa bor vel i Tønsbergområdet og der er offentlig tissing strengt.. Men det gjelder IKKE en liten tass som tisser på en busk på en parkeringsplass..Anonymous poster hash: aacda...1a0

Nei, jeg gjør ikke det. Men det er jo fint om reglene ikke gjelder tissetrengte barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender vi stopper bilen og lar tissetrengte barn tisse i grøfta, da også skolebarn på lange bilturer.

Og så tisser selvfølgelig ungene ute i naturen, på skogstur.

I byen, nabolag o l prøver vi selvfølgelig å finne en do. Men små barn har jo ikke så god tid fra de må tisse til det går galt. Vi har valgt å la dem tisse på noen busker ved en parkeringsplass og tilsvarende, når alternativet har vært at det går galt. Kan aldri se for meg at jeg ville fått bot for å la en liten toåring, som nylig har sluttet med bleie, tisse i en busk i stedet for i buksa.

 

Anonymous poster hash: ac1e9...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kriminelle lavader er 15 år så ingen barn vil bli straffet for brudd på politiforskriften.



Anonymous poster hash: 5561e...417
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov.. Og utrolig ekkelt

 

Anonymous poster hash: 48bb6...74b

Mer ekkelt enn alle fillebikkjene som pisser OG driter overalt?

 

Anonymous poster hash: dfc9a...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tisset sønnen min ved stortinget. Ikke noen problem, ridepolitiet kom forbi å sa at det var ok:) min sønn er 4 år:)  Når de må tisse så må de tisse



Anonymous poster hash: 617c1...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i Sommarland i Bø i fjor sommer hadde vi med flere rigget oss til i et skogholt. Rett bak der vi satt var det en skråning, og folk som satt lenger fremme tok med ungene sine opp i skråningen for å la de tisse der. Vi snakker kanskje 2-3 meter fra der vi satt og spiste. Det var ekkelt!!!

 

Generelt mener jeg at forbudet mot å tisse på offentlig sted bør gjelde både barn og voksne. Selvfølgelig kan ikke barn straffes, men jeg synes ikke det bør være en allmenn toleranse for det heller.

 

Anonymous poster hash: 3fd4c...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok de samme reglene for alle mennesker uansett alder. Men tror ikke politiet gir bot for at et lite barn tisser. Har selv latt min sønn når han var ved 2-3 års alderen tisse bak en busk flere ganger. Må man så må man. Og når de nettopp har sluttet med bleie så haster det som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man må vise skjønn og at i den perioden et barn ikke klarer å holde seg til nærmeste toalett så må man bare finne en nødløsning i blant. Så lenge man tar hensyn så godt det lar seg gjøre så går det helt fint synes jeg. Har måttet gjøre det med jenta mi i blant og vi går selvsagt til utkanten av lekeplassen, bak et tre eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er glad jeg hadde bleie i veska, men siden han snart er ren vil det jo komme en dag hvor vi ikke har bleie i nærheten. Men da satser vi nå på at politiet godtar at barn får tisse i buska  :)



Anonymous poster hash: 87c9e...dc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det verre med en tre-åring som tisser i en busk enn alle hundene som virkelig tisser overalt (ihvertfall i oslosentrum og i parkene i denne byen)? Er det bedre med et barn som har tisset seg ut som sitter på trikken på vei hjem?

 

Anonymous poster hash: 50270...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...