Gå til innhold

Aborterer nå.. Noen trøstende ord?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble totalt sjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid for tre dager siden. Hjernen har jobbet på spreng, og endelig innså jeg at jeg skal bli mamma igjen - og at det kom til å gå fint. Så hadde jeg sex (jeg skrev litt tidligere i kveld og spurte om det kunne provosere frem abort) og jeg begynte å blø 20 min etterpå. Dette var i går kveld. Nå i kveld begynte jeg å blø mer og nå i natt kommer det bitte små blodklumper og mer slim, men bare på do - ikke i trusa. Orker ikke vekke gubben.. Men jeg er såååå lei meg nå. Tenkte på navn i går, og så blir det ingenting.. Hele gravidfølelaen er borte og. Og jeg er sikker på det kom av sexen. Hadde ikke hatt sex siden befruktningen og det kom masse sæd. Sikker på at det ikke var bra... Angrer sånn. 6+1 i dag...

Anonymous poster hash: cceec...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg vet hvordan du har det. Det er vondt å oppleve slikt. Samtidig er det mange som opplever blødning i svangerskapet, det trenger ikke bety at man aborterer. Men at det kommer klumper tror jeg ikke er spes lovende. At du har hatt sex har ikkeno å si!! Fosteret er så godt beskyttet inni der atte... Ønsker deg lykke til, du kan være heldig...:)

Anonymous poster hash: 35e28...679

Skrevet

Jeg ble totalt sjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid for tre dager siden. Hjernen har jobbet på spreng, og endelig innså jeg at jeg skal bli mamma igjen - og at det kom til å gå fint. Så hadde jeg sex (jeg skrev litt tidligere i kveld og spurte om det kunne provosere frem abort) og jeg begynte å blø 20 min etterpå. Dette var i går kveld. Nå i kveld begynte jeg å blø mer og nå i natt kommer det bitte små blodklumper og mer slim, men bare på do - ikke i trusa. Orker ikke vekke gubben.. Men jeg er såååå lei meg nå. Tenkte på navn i går, og så blir det ingenting.. Hele gravidfølelaen er borte og. Og jeg er sikker på det kom av sexen. Hadde ikke hatt sex siden befruktningen og det kom masse sæd. Sikker på at det ikke var bra... Angrer sånn. 6+1 i dag...Anonymous poster hash: cceec...7c9

Jeg mistet også en gang, når jeg nermet meg 7 uker. Det var trist for meg, men jeg aksepterte at dette var kroppens måte å sortere ut noe som kanskje ikke var levedyktig..

Men vet du, mirakler skjer:))

For etter å ha blødd i 3 dager, så kom eggløsningen! Og jeg ble jaggu meg gravid på nytt med mitt lille mirakel <3

Altså, når en aborterer så kan en oppleve at eggløsningen kommer etter blødninger.

Ble rådet av legen til ikke å prøve å få barn. Men dette var ikke noe problem for meg:) For jeg ble gravid med et frisk og sterkt barn i magen, som jeg har per dags dato.

Ikke mist motet, selv om jeg kan forstå din sorg nå.

Husk at det er bedre at kroppen din KUN velger å beholde den beste babyen for deg, framfor et barn som kanskje hadde en kromosomfeil eller noe annet..

Når man er ung og fruktbar, så blir en ofte gravid(noe som kan øke sjangsen for at en opplever enkelte spontanaborter).

Håper jeg var litt til trøst:)

Jeg tror personlig at du blir rimelig fort gravid igjen.

Kjøp deg EL tester, og følg med etter endt blødning hvordan det utvikler seg.

For min del så jeg at jeg fikk sterkere og sterkere utslag for hver dag som gikk. Og så kom forsyne meg EL slimet :o

Anonymous poster hash: 6eb82...549

Skrevet

Jeg ble totalt sjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid for tre dager siden. Hjernen har jobbet på spreng, og endelig innså jeg at jeg skal bli mamma igjen - og at det kom til å gå fint. Så hadde jeg sex (jeg skrev litt tidligere i kveld og spurte om det kunne provosere frem abort) og jeg begynte å blø 20 min etterpå. Dette var i går kveld. Nå i kveld begynte jeg å blø mer og nå i natt kommer det bitte små blodklumper og mer slim, men bare på do - ikke i trusa. Orker ikke vekke gubben.. Men jeg er såååå lei meg nå. Tenkte på navn i går, og så blir det ingenting.. Hele gravidfølelaen er borte og. Og jeg er sikker på det kom av sexen. Hadde ikke hatt sex siden befruktningen og det kom masse sæd. Sikker på at det ikke var bra... Angrer sånn. 6+1 i dag...Anonymous poster hash: cceec...7c9

Jeg mistet også en gang, når jeg nermet meg 7 uker. Det var trist for meg, men jeg aksepterte at dette var kroppens måte å sortere ut noe som kanskje ikke var levedyktig..

Men vet du, mirakler skjer:))

For etter å ha blødd i 3 dager, så kom eggløsningen! Og jeg ble jaggu meg gravid på nytt med mitt lille mirakel <3

Altså, når en aborterer så kan en oppleve at eggløsningen kommer etter blødninger.

Ble rådet av legen til ikke å prøve å få barn. Men dette var ikke noe problem for meg:) For jeg ble gravid med et frisk og sterkt barn i magen, som jeg har per dags dato.

Ikke mist motet, selv om jeg kan forstå din sorg nå.

Husk at det er bedre at kroppen din KUN velger å beholde den beste babyen for deg, framfor et barn som kanskje hadde en kromosomfeil eller noe annet..

Når man er ung og fruktbar, så blir en ofte gravid(noe som kan øke sjangsen for at en opplever enkelte spontanaborter).

Håper jeg var litt til trøst:)

Jeg tror personlig at du blir rimelig fort gravid igjen.

Kjøp deg EL tester, og følg med etter endt blødning hvordan det utvikler seg.

For min del så jeg at jeg fikk sterkere og sterkere utslag for hver dag som gikk. Og så kom forsyne meg EL slimet :oAnonymous poster hash: 6eb82...549

Mo korrigere meg selv ang.legens uttalelse.

Han mente at jeg IKKE burde prøve å få barn før menstruasjonssyklusen hadde normalisert seg. Ikke at jeg ikke burde prøve å få barn i det hele tatt, Hehe:)

Men uansett, følg med på eggløsningen når du er ferdig med å blø!

Jeg og samboeren min satte inn støtet når testen min plutselig viste fult utslag på EL testen. Og vi fikk klaff <3

Anonymous poster hash: 6eb82...549

Skrevet

Det at sex eller tankekraft fører til abort er ikke tilfelle. En abort så tidlig er et tegn på at det var noe galt med fosteret. Pris deg heller lykkelig for at du slapp å ta den avgjørelsen selv og at naturen ordnet opp.

Skrevet

Det at sex eller tankekraft fører til abort er ikke tilfelle. En abort så tidlig er et tegn på at det var noe galt med fosteret. Pris deg heller lykkelig for at du slapp å ta den avgjørelsen selv og at naturen ordnet opp.

Tenkte samme tanken, det her var naturen som ordnet opp og hadde ingenting med at du hadde sex å gjøre. Når du "bare" er 6 uker på vei er det _nesten_ som en forsinket mens.. 

Det med å vente en syklus før man prøver på nytt er bare det at det er enklere å beregne en termin. Om dere vil kjøre på på nytt så gjør dere det. 

Husk at graviditetstesten kan vise positivt i OPPTIL 6 uker etter en abort.. 

Anonymous poster hash: d22f5...db8

Skrevet

Vet hvordan du har det. Jeg mistet to ganger på tre mnd. Men ble fort gravid igjen og har en frisk og fin baby her hos meg nå. Det ordner seg.

Anonymous poster hash: 5894b...d38

Skrevet

Ikke klandr deg selv

At du hadde sex er neppe grunnen

Ønsker deg alt godt og sender deg tusen Trøsteklemmer

Anonymous poster hash: 0a70d...f04

Skrevet

Trist og høre :( sender deg en klem :)

Anonymous poster hash: fe1b8...865

Skrevet

Kjenner igjen følelsene dine.

Man prøver å finne årsaken. Men dette skjer av andre årsaker enn sex.

Ikke gi deg selv skylden og plag deg med tanker som "hadde jeg bare"

Klem til deg

Anonymous poster hash: 6b6ae...aeb

Skrevet

Off.. forstår du er lei deg nå:-( men kroppen ordner opp selv... fosteret var ikke levedyktig:-( du må gi deg selv tid til å være lei deg nå, det er bare naturlig. .. du kommer til å bli gravid igjen <3 og du, ikke tenk at noe er din feil! Det at du hadde sex har ingenting med at du aborterer å gjøre... det er ingenting du komme gjort anderledes. God klem til deg

Anonymous poster hash: 1a236...761

Skrevet

Har opplevd det tre ganger. Like ille hver gang. Er enig med de andre her som sier at det mest sannsynlig var noe galt med fosteret når det skjer så tidlig. Sex kan sikkert være med på å støte ut et allerede dødt foster, men er neppe årsaken.

Du er sikkert ung, snart har du en ny liten baby og da er alt dette kommet i bakgrunnen. Jeg hadde min siste sa som 41- åring. Trodde at det var slutten på min "fruktbare" karriere. Det var det ikke gitt er 45 og har en baby på 7 mnd.

Når du blir gravid igjen, snakk med legen sånn at du får litt ekstra oppfølging under svangerskapet. Stor trøsteklem til deg :)

Skrevet

Dette skjedde ikke fordi dere hadde sex. Kroppen ordner opp selv. Når det skjer så tidlig tenker jeg på det som forsinka mens. Jeg har selv opplevd det samme, og ble gravid under to uker etterpå.

Anonymous poster hash: a6d94...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...