Elskerhøsten2014 Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Min lille er snart 15 mnd og da skal ha ta den,men har hørt at den kan gi Autisme,eller jeg leste det på den debatten om Vaksiner. stemmer virkelig det? for hvis det gjør det er jeg skepisk. han har fått når han var 4,6 og 12 månder.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 er bare tull det med Autisme,ta MMR vaksinen med god sammvittighet les på Wiki står der Anonymous poster hash: 93341...7fe
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 MMR vaksinen regnes for å være en trygg vaksin og det står ingenting om Autisme i pakningsvedlegget, men det står en del andre bivirkninger og etter jeg leste disse fikk ikke vår 6 klassing andre dose av MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 MMR vaksinen regnes for å være en trygg vaksin og det står ingenting om Autisme i pakningsvedlegget, men det står en del andre bivirkninger og etter jeg leste disse fikk ikke vår 6 klassing andre dose av MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Saa svaert sjeldne bivirkninger faar deg til aa droppe vaksine? Flott. Anonymous poster hash: 60764...500
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Ja på samme måte som mange ikke ville ha vaksinert sitt barn med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen gir ca 1 av 100 000 narkolepsi. De alvorlige bivirkningene du ser ovenfor her opptrer 1 av 10 000. Dvs 10 ganger så ofte. Vi dropper ikke vaksinen, men vi dropper dose nr 2. Dose nr 2 er kun for å dekke 5-10% av de som ikke fikk virkning av første dose. Så jeg regner med at barna allerede har beskyttelse. Det er ikke slik at en må velge alt eller ingenting. Det finnes noe mellom, men det blir ofte glemt her inne. Jeg er ikke i mot vaksiner, men jeg innser at de er ikke uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0
Gjest Helle_Høygir Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Kan ikke fatte at dette autisme vrøvlet lever enda? Det ble tilbakevist for mange år siden fordi forskeren som"oppdaget" det var betalt av foreldre med autistiske barn som ville ha en grunn til å saksøke. Dermed var det lett å få akkurat de forskningsresultatene man ville ha. Så nei man får ikke autisme av mmr vaksinen. Når der gjelder å ikke vaksinere seg - vel det finnes mange ord om det og ingen av de er positive..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Kan ikke fatte at dette autisme vrøvlet lever enda? Det ble tilbakevist for mange år siden fordi forskeren som"oppdaget" det var betalt av foreldre med autistiske barn som ville ha en grunn til å saksøke. Dermed var det lett å få akkurat de forskningsresultatene man ville ha. Så nei man får ikke autisme av mmr vaksinen. Når der gjelder å ikke vaksinere seg - vel det finnes mange ord om det og ingen av de er positive.. Signerer. Autisme er en medfødt utviklingsforstyrrelse. MMR.vaksinen gir IKKE autisme. Utrolig at dette ryktet lever enda i 2014. Anonymous poster hash: fa004...970
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Vi hadde en foreleser på skolen som har autisme som sitt fagområdet. Han kunne garantere at det ikke var en sammenheng mellom autisme og mmr vaksinen. Anonymous poster hash: 5fd7e...dd8
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Ja på samme måte som mange ikke ville ha vaksinert sitt barn med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen gir ca 1 av 100 000 narkolepsi. De alvorlige bivirkningene du ser ovenfor her opptrer 1 av 10 000. Dvs 10 ganger så ofte. Vi dropper ikke vaksinen, men vi dropper dose nr 2. Dose nr 2 er kun for å dekke 5-10% av de som ikke fikk virkning av første dose. Så jeg regner med at barna allerede har beskyttelse. Det er ikke slik at en må velge alt eller ingenting. Det finnes noe mellom, men det blir ofte glemt her inne. Jeg er ikke i mot vaksiner, men jeg innser at de er ikke uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Det står > 1/10000, altså mindre enn én av 10000. Det kan bety 1 av en milliard for hva vi vet. Anonymous poster hash: c7f1d...784
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Ja på samme måte som mange ikke ville ha vaksinert sitt barn med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen gir ca 1 av 100 000 narkolepsi. De alvorlige bivirkningene du ser ovenfor her opptrer 1 av 10 000. Dvs 10 ganger så ofte. Vi dropper ikke vaksinen, men vi dropper dose nr 2. Dose nr 2 er kun for å dekke 5-10% av de som ikke fikk virkning av første dose. Så jeg regner med at barna allerede har beskyttelse. Det er ikke slik at en må velge alt eller ingenting. Det finnes noe mellom, men det blir ofte glemt her inne. Jeg er ikke i mot vaksiner, men jeg innser at de er ikke uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Det står > 1/10000, altså mindre enn én av 10000. Det kan bety 1 av en milliard for hva vi vet. Anonymous poster hash: c7f1d...784 Unnskyld, mente selvfølgelig <1/10000. Trykket feil her. Anonymous poster hash: c7f1d...784
Vinterlilje Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Andrew Wakefield forfalsket data for å knytte autisme til MMR-vaksinen. Det er ikke påvist at MMR-vaksinen kan gi autisme.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Ja på samme måte som mange ikke ville ha vaksinert sitt barn med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen gir ca 1 av 100 000 narkolepsi. De alvorlige bivirkningene du ser ovenfor her opptrer 1 av 10 000. Dvs 10 ganger så ofte. Vi dropper ikke vaksinen, men vi dropper dose nr 2. Dose nr 2 er kun for å dekke 5-10% av de som ikke fikk virkning av første dose. Så jeg regner med at barna allerede har beskyttelse. Det er ikke slik at en må velge alt eller ingenting. Det finnes noe mellom, men det blir ofte glemt her inne. Jeg er ikke i mot vaksiner, men jeg innser at de er ikke uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Det står > 1/10000, altså mindre enn én av 10000. Det kan bety 1 av en milliard for hva vi vet. Anonymous poster hash: c7f1d...784 Ja det betyr mindre en, men hvordan får du det til å bli 1 av en milliard? Når det skrives på den måten så er det for det er i de størrelseområde. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Jepp, alle vaksiner er trygge. Svineinfluensavaksinen bruker de ikke lenger. Anonymous poster hash: 6a418...a23
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Andrew Wakefield forfalsket data for å knytte autisme til MMR-vaksinen. Det er ikke påvist at MMR-vaksinen kan gi autisme. Han ble vel saksøkt og fengslet for jukset sitt gjorde han ikke, han får ihvertfall aldri jobbe som forsker igjen. Anonymous poster hash: 92dac...818
Elskerhøsten2014 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2014 Tusen takk for svar alle sammen da er det ingen grunn til la være og vaksinere
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 Ja på samme måte som mange ikke ville ha vaksinert sitt barn med svineinfluensavaksinen. Svineinfluensavaksinen gir ca 1 av 100 000 narkolepsi. De alvorlige bivirkningene du ser ovenfor her opptrer 1 av 10 000. Dvs 10 ganger så ofte. Vi dropper ikke vaksinen, men vi dropper dose nr 2. Dose nr 2 er kun for å dekke 5-10% av de som ikke fikk virkning av første dose. Så jeg regner med at barna allerede har beskyttelse. Det er ikke slik at en må velge alt eller ingenting. Det finnes noe mellom, men det blir ofte glemt her inne. Jeg er ikke i mot vaksiner, men jeg innser at de er ikke uten bivirkninger. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Det står > 1/10000, altså mindre enn én av 10000. Det kan bety 1 av en milliard for hva vi vet. Anonymous poster hash: c7f1d...784 Ja det betyr mindre en, men hvordan får du det til å bli 1 av en milliard? Når det skrives på den måten så er det for det er i de størrelseområde. Anonymous poster hash: 0ebc8...8a0 Øvre grense er 1 av 10000, nedre grense er ikke gitt. En av en milliard var ment som et eksempel. Å si at det rammer 1 av 10000 blir i hvert fall helt feil når det er oppgitt som mindre enn 1 av 10000. Anonymous poster hash: c7f1d...784
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 ta vaksinen, men utsett hvis barnet ikke er helt friskt. Anonymous poster hash: e5b79...883
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 23. februar 2014 Takk for svar. Ja skal ta den. skal passe på at barnet er frisk også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå