Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Eksen skylder meg noe penger for utlegg jeg har hatt for barna (som vi er enige om at vi skal spleise på). Det er snakk om ca. 3000 kroner tilsammen. Så betaler han tilbake litt her og litt der når han kan. Han har dårlig økonomi akkurat nå, men jeg har ingen hast med å få pengene. Men når jeg får 300 kroner en dag og 200 et par uker senere osv. så synes jeg det blir vanskelig - ikke bare å holde oversikt men jeg har heller ingen romslig økonomi og føler at det er lettere for meg å få alt på en gang. Altså at han legger til side pengene og overfører direkte til min konto når han har alt. Som sagt, det er ingen hast. Jeg sa i fra i dag, hvorpå han påpekte at hvis han la de til side og så trengte de så brukte han de. Og måtte så begynne på'n igjen. Han er snart 40 år!! Er det ikke greit at jeg kan få bestemme dette også litt? Eller er jeg vanskelig? Anonymous poster hash: 60097...8f4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Kan han ikke bare gi deg pengene litt eller litt og så legger du dem til side selv Anonymous poster hash: 47e7d...c02
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Du sier jo selv at det ikke har hast, og siden han tydeligvis er rotete med økonomien, så ville jeg holdt kjeft og latt han betalt litt og litt. Velg dine kamper. Anonymous poster hash: 246b4...6b0
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Du lager mye bråk ut av lite. Finn en penn, noter det ned og problem løst! Eller bruk tlf din! Anonymous poster hash: 12599...61f
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Jeg synes ikke det er dårlig gjort, men synes du er litt vanskelig. Han har jo da tydeligvis lyst å betale tilbake og gjøre opp for seg siden du i det minste får noe her og noe der. Om han ikke er flink med penger er kanskje dette den eneste måten han klarer det på. Du får jo alle pengene tilslutt og kan spare dem opp selv
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Kan han ikke bare gi deg pengene litt eller litt og så legger du dem til side selv Anonymous poster hash: 47e7d...c02 Joda, men jeg jeg har tatt disse pengene ut av min sparekonto og når jeg får pengene i hånda så må jeg selv drive å ordne med å enten sette de inn på banken, eller overføre fra lønnskonto. Dette er penger som jeg ikke vil bruke, men som skal være der i tilfelle jeg trenger de. Det som er, er at jeg ordner med omtrent ALT når det gjelder barna, og det er greit. Men han "slipper unna" med veldig mye ansvar og liker å delegere ut mye til andre mennesker (ikke bare meg) slik at han slipper å organisere noe som helst. Jeg virker sikkert vanskelig, men som dere sikkert skjønner så bunner dette i hans måte å ordne seg slik at han bare seiler gjennom livet og tror han gjør en fantastisk jobb mht til barna. Mens jeg skriver så innser jeg jo selv at det er hans holdning til mye som spiller inn her og gjør denne lille filletingen til NOK en måte han gjør ting lett for seg selv - mens andre gjør jobben. Anonymous poster hash: 2d738...a74
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Hvis du tenker deg litt om her så er dette en bagatell du blåser opp. Han betaler deg tilbake, vær takknemlig for at han er såpass ryddig. Du kan vel samle beløpene i en konvolutt til alt er der, så sette dem i banken? Nei, velg din kamper jente, dette er ikke noe å ta på vei for Anonymous poster hash: ed892...6fb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Først og fremst bør du være glad for at du får pengene tilbake! Han sier at han kommer til å bruke dem om han legger dem til side, så hvorfor ikke bare samle de i en konvolutt, skrive opp hva du får eller overføre fra lønnskonto til sparekonto. Det er da ikke såååå tungvint. Anonymous poster hash: c564b...e3f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Jeg syns dessverre det virker som at du har kjørt deg litt fast i egen tankegang.. Hvorfor er det så vanskelig for deg å bare legge pengene til side i en konvolutt? Så får du enten overføre pengene til sparekontoen når alt er innbetalt eller du kan bruke pengene direkte fra konvolutten om du skulle trenge det.. (At han er 40 år, er det en viktig detalj, forresten?) Du sier selv han har det litt trangt økonomisk nå, det kan skje uansett alder. Og jeg skjønner veldig godt tankegangen hans. Har man penger liggende så er det lett å falle for fristelsen og bruke dem Sier som noen andre; vær glad han faktisk betaler tilbake Anonymous poster hash: 6797e...3bc
Anne-B. Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Så lenge du får pengene dine, så skal du være glad. Han vil betale og det høres ut som at ham kjenner seg selv såpass at han vet at dette er måten det må gjøres på. Det er ikke alle som skjønner så mye av seg selv.
Berta_78 Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Jeg skjønner at du synes han er kjempeirriterende. Og jeg skjønner at du har lyst til at han skal oppføre seg vanlig og ikke være til bry. Og det er klart det er surt at han føler seg som superforelder osv når han ikke fikser helt normale ting. Men du har fått barn med mannen, og må forholde deg til ham. Slutt å irritere deg, det er ingen andre enn deg som taper på det. Han er utenfor din kontroll. Det viktigste er at du får pengene dine (som du samler i en konvolutt og setter en frist på, f.eks april eller mai), at han er snill med barna og at dere har en grei dialog. Be the bigger person! (Det kommer med mors-jobben)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Noen ganger lurer jeg på om folk har det for godt når DETTE er et problem. Og mister oversikten? Legg pengene i en egen konvolutt da til du får alt. Når du har fått de 3 000,- overfør 3 fra lønnskonto til sparekonto og putt kontantene i lommeboka. Værre er det ikke altså. Anonymous poster hash: 69b41...802
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Nei, hva er det med dere, damer??! Det er da helt urimelig å betale tilbake 200 kroner her og 40 kroner der! HAN kan legge pengene i en konvolutt og betale alt når han har spart. HI er da ingen bank! I så fall bør hun kreve renter! Anonymous poster hash: fda77...ae3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Nei, hva er det med dere, damer??! Det er da helt urimelig å betale tilbake 200 kroner her og 40 kroner der! HAN kan legge pengene i en konvolutt og betale alt når han har spart. HI er da ingen bank! I så fall bør hun kreve renter! Anonymous poster hash: fda77...ae3 Og dere som skriver at han 'i det minste er ryddig' og 'han betaler jo tilbake - vær glad for det' - DET SKULLE JO BARE MANGLE! Han SKYLDER jo disse pengene! Himmel, altså! Anonymous poster hash: fda77...ae3
Elsker livet Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er helt enig i at du kunne bedt om å få hele beløpet når han er ferdig å spare. Men når han tydeligvis ikke har evnene til å spare så hadde jeg heller tatt pengene etterhvert som de kom. Jeg hadde nok irritert meg, men hadde allikevel gjort det slik om han er så ustabil med penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå