Gå til innhold

Besteforeldre/stebesteforeldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er bestefar gift på nytt og de er blitt en familie med mine og dine barnebarn. Hva gjør en når det blir gjort forskjell på barnebarna? Det er vondt å se forskjellene i tiden og pengene de bruker på hennes barnebarn i forhold til hans barnebarn.

Andre som har opplevd dette? Hva gjør jeg?

 

Anonymous poster hash: e2a59...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som regel bestemor som er den aktive part. Hun prioriterer sine barn naturlig vis. Hvis du vil hjøre noe med dette vil jeg anbefale deg å aktivisere bestefar og være veldig konkret: kan du ta xx på kino eller på lekeplassen. Og xx ønsker seg ny parkdress osv. Vi har litt av det samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi løst ved å spørre konkret. Dessverre gjør ikke jeg det så ofte, hans familie, og konsekvensen er at barnet er mye mer med mine foreldre. Jeg tenker uansett at det er hans ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å si noe... Slik det er nå er barna nesten aldri alene sammen med de... Orker ikke spørre om hjelp da det ofte ikke passer... Sist jeg var det prøvde jeg å hinte etter litt hjelp økonomisk da min sønn har et medisinsk problem som koster litt, men ingen respons...

Har gitt de helt opp... En av grunnene til at jeg unngår de litt er at jeg ikke ønsker at mine barn skal se forskjellsbehandlingen

 

Hi

 

Anonymous poster hash: e2a59...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerser tar ingen hint. De er skikkelig kjipe utenfra, tar aldri initiativ og tilbyr seg aldri å hente i barnehagen eller passe selv om de er pensjonert. Men når vi spør veldig konkret stiller de opp. Selv tror de at de er supre besteforeldre. Men forstår at det er vanskelig å si ifra. Men tror ikke det skjer noe om du ikke gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...