Gå til innhold

Dere med hund. Forsikring.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken hund har du (rase)?

Hva dekker forsikringa?
Hvilket selskap?

Hvor mye koster det i mnd/året?



Anonymous poster hash: 8771e...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berner sennen/leonberger

Dekker død og 30 tusen i veterinær utgifter

If

Tror det er 1000-1500kr i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria.

Betaler 1 900,- i året ca.

Dekker Vet utgift for 40' tannforsikring og kreftforsikring. Betaler et tillegg for de to sistnevnte.

Har en blandingshund.

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så billige dere har, jeg har en blandingshund men får ikke tilbud billigere enn 3000 :(

 

hi



Anonymous poster hash: 8771e...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så billige dere har, jeg har en blandingshund men får ikke tilbud billigere enn 3000 :(

 

hi

 

Anonymous poster hash: 8771e...855

Hvor har du forsikring da?

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått 2 tilbud av gjensidige ( 2013 og 2014) og sjekka pris på agria, samt if og nemiforsikringer ??
Noen som har hørt om nemiforsikring?



Anonymous poster hash: 8771e...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken hund har du (rase)?Hva dekker forsikringa?Hvilket selskap?Hvor mye koster det i mnd/året? Anonymous poster hash: 8771e...855

Boston terrier

Dekker.. Ja.. Aner ikke! Tannforsikring spesial, livsforsikring og operasjoner..

Agria

Koster 4500kr i året

 

Anonymous poster hash: dda38...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria.

Betaler 1 900,- i året ca.

Dekker Vet utgift for 40' tannforsikring og kreftforsikring. Betaler et tillegg for de to sistnevnte.

Har en blandingshund.

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Jeg jugde ;-)

 

Har gått opp i pris. Betaler 2 200,-

Da har jeg 3 000,- i medisin 45 000,- vet kostnader. Og i tillegg Agria spesial som dekker tenner og kreft og andre spesielle ting normal forsikring ikke dekker. Her dekker de også 45 000,-

Hadde Gjendidige i mange år men så skrudde de opp prisen noe voldsomt. De sa de ikke klarte å konkurrere på pris lengre på denne type forsikring.

Agria er litt dyrere men de dekker mye mer enn standard hos vanlige forsikringsselskaper. Agria er jo spesialisert på dyr.

 

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva man betaler, en annen er hva man får igjen. Hadde Agria jeg i god tro. Betalte 2800 pr år. Så fikk jeg veterinærutgifter, men det ble ikke dekket pga egenandel! Byttet tvert til Gjensidige som ikke har i nærheten av så høy egenandel. Betaler ikke mer i året heller.

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva man betaler, en annen er hva man får igjen. Hadde Agria jeg i god tro. Betalte 2800 pr år. Så fikk jeg veterinærutgifter, men det ble ikke dekket pga egenandel! Byttet tvert til Gjensidige som ikke har i nærheten av så høy egenandel. Betaler ikke mer i året heller.

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

Hva var det de ikke dekket?

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting er hva man betaler, en annen er hva man får igjen. Hadde Agria jeg i god tro. Betalte 2800 pr år. Så fikk jeg veterinærutgifter, men det ble ikke dekket pga egenandel! Byttet tvert til Gjensidige som ikke har i nærheten av så høy egenandel. Betaler ikke mer i året heller. Anonymous poster hash: b3385...ba6

Hva var det de ikke dekket?Anonymous poster hash: b2f49...d80

Ingenting av veterinærutgifter pga beløpet var for lavt.... Var snakk om utgift på 1200,- kr Hadde da hunden inne pga våteksem. Gjensidige hadde dekket dette, men trukket fra bare 25%

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet nettopp fra Agria til DNB, ca samme pris men DNB fikk best i test, så da samlet jeg den sammen med de andre forsikringene mine. Ble ca 200 i mnd, har en liten blandingshund.



Anonymous poster hash: d040a...c46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på det med gjensidige, og agria. Men de veier liksom opp mot hverandre på forskjellige måter.. Veldig veldig vanskelig og vite hva som er "rett" forsikring.

 

hi

 



Anonymous poster hash: 8771e...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alaskan husky

Dekker død og 30.000 i vet utgifter

Betaler 2000 i året

 Er forsikret hos Enter forsikring



Anonymous poster hash: e8a33...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på det med gjensidige, og agria. Men de veier liksom opp mot hverandre på forskjellige måter.. Veldig veldig vanskelig og vite hva som er "rett" forsikring. hi  Anonymous poster hash: 8771e...855

Hadde Agria i fem år jeg. Hva veier mest mot Agria fremfor Gjensidige da syns du? Jeg jobber selv i forsikring og skulle tro jeg hadde peiling, men fy så mye man ikke vet.... :(

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Agria og Gjensidige...

Betaler ca 7000kr i Gjensidige (hadde byttet den tvert om jeg kunne).
I Agria betaler jeg ca 3200kr (har rabatt der).

Dekker Vet. utgifter opptil 30.000kr, rehabilitering, død, Hofte og albueoperasjoner, medisiner ++++ Begge forsikringene mine dekker så godt som alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria

2200 kr i året

Dekker vetrinær 45000 kr

Livsforsikring

Forsikrer Valpekull

Renraset cavalier

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c190...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye trøbbel med gjensidige har vi nå gått over til agria. Alle forsikringselskaper har kunder med dårlige erfaringer, men for oss var det uaktuelt å bli værende i gjensidige. Det bare å krysse fingrene for at agria har bedre service, forsikringsavtalen virket ihvertfall bra.



Anonymous poster hash: 12996...b51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria stor hund i dårlig forsikringsgruppe. Betaler vel 3500. Forsikret for 45000 tusen i veterinærkostnader, og 3000 i medisiner.

Utrolig fornøyd med selskapet. Har aldri opplevd noe tull. Faktisk får vi tilbakebetalt for nesten et år på gammelhunden som døde en måned etter forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Agria og Gjensidige...

Betaler ca 7000kr i Gjensidige (hadde byttet den tvert om jeg kunne).

I Agria betaler jeg ca 3200kr (har rabatt der).

Dekker Vet. utgifter opptil 30.000kr, rehabilitering, død, Hofte og albueoperasjoner, medisiner ++++ Begge forsikringene mine dekker så godt som alt.

 

Agria har høy egenandel PLUSS en bevegelig egenandel på 25%. Gjensidige har kun den på 25. Så har hunden hyppige besøk pga småting, så blir det fort penger. Der er Gjensidige klart best. Alder på hunden har også mye å si for hva man må betale.

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at jeg valgte Agria er at de er billigst på 45 000,- samt medisin.

Jeg er ikke i en slik situasjon at 1 200,- i vet utgifter velter økonomien en måned.

For meg er det viktig å få dekket de store tingene.

Min venninne hadde sin hund inne en dag på intensiv og så som dagpasient i fem dager etter et ormebitt. Regninga kom på 48 000,- hun måtte låne de 18 000,- som Gjensidige ikke dekket i banken for å redde hunden. Hun byttet til Agria.

Veterinær og særlig intensivbehandling er rådyrt. Det er DEN kostnaden jeg er redd for.

Forøvrig har jeg nå en lav egenandel siden jeg ikke har brukt de på to år.

Jeg er veldig fornøyd med Agria.

 

Liten digresjon men de sender deg faktisk sms den dagen hunden din har bursdag. Litt søtt. :-D

 

Anonymous poster hash: b2f49...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bruker Agria og Gjensidige...

Betaler ca 7000kr i Gjensidige (hadde byttet den tvert om jeg kunne).

I Agria betaler jeg ca 3200kr (har rabatt der).

Dekker Vet. utgifter opptil 30.000kr, rehabilitering, død, Hofte og albueoperasjoner, medisiner ++++ Begge forsikringene mine dekker så godt som alt.

Agria har høy egenandel PLUSS en bevegelig egenandel på 25%. Gjensidige har kun den på 25. Så har hunden hyppige besøk pga småting, så blir det fort penger. Der er Gjensidige klart best. Alder på hunden har også mye å si for hva man må betale.

 

Anonymous poster hash: b3385...ba6

 

Da kjenner du ikke Agria's vilkår skjønner du.

 

Man kan velge egenandel hos Agria, ut fra et utvalg. Lavere egenandel = Høyere forsikringsbeløp.

 

Min egenandel hos agria er 1400kr + 10 %.

 

Da jeg tegnet forsikringen i Gjensidige betalte jeg ca 1500kr i året. Synes det er DÅRLIG av et selskap å øke det så mye. Er IKKE fornøyd, og kommer aldri igjen til å anbefale Gjensidige til noen.

Dessuten så kan man kun risikere å betale de 1400kr 3 ganger i året. Hos Gjensidige betaler man ALLTID 25%

 

Har man Veterinærutgifter på 30.000kr i løpet av et år så betaler man absolutt maksimalt 6780 kr i Agria. Hos Gjensidige ville det uansett ha kostet 7500kr.

 

 

 

Endret av mamma_til_verdens_beste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria, 1500kr i året. Har Jack russell. Den har dekt alle uforutsette utgifter som har kommet underveis. Fornøyd med kundeservice og de har direkte oppgjør med den veterinæren vi bruker. Derfor har vi aldri trengt å legge ut, har kun betalt egenandel.

 

Anonymous poster hash: 15803...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai...fyttikatta, glad jeg har buffer for hunden. Sjekket Agria nå, for den simpleste forsikringen på hunden min, 2300kr, for å fullforsikre, 6700kr. Lenge siden jeg hadde forsikring på dem, da betalte jeg 1500kr fullforsikret.



Anonymous poster hash: 78000...58d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer.
Har ikke forsikring ettersom det ikke lønner seg i lengden. Har såpass i inntekt og buffer at det er nada problem hvis noen av hundene skulle bli syke.



Anonymous poster hash: c6b5f...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...