Gå til innhold

Spm ang Nakkeprolaps?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nakkeprolaps. Legen ville sende meg i ct, men pga pacemaker kan jeg ikke i ordinær ct. Diagnosen ble dermed stilt klinisk. Har veldig vondt fra skulderblad ,skulder, arm ned til fingertuppene , ned til korsrygg og opp i bakhodet :-( De siste dagene har det vært masse knirkelyder, i nakke, skulderblad og nakke til og med kjeven! Ikke knekkelyder, men knirking? Er dette i samsvar nakkeprolaps?

 

Anonymous poster hash: c7992...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Har du ikke vært i MR? Jeg tror ikke jeg hadde knirking som jeg kan huske...

 

Jeg ønsker deg lykke til og håper det går over! Hvis ikke så er ikke operasjon noe å grue seg til. Det ble utveien for meg etter 10 mnd, og gikk veldig fint! Det som ble verst for min del var betennelse i området rundt prolapsen, fordi jeg gikk med den så lenge, hadde jeg fått valget på nytt så hadde jeg valgt operasjon tidligere.



Anonymous poster hash: a2782...0f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilKidsa

Ikke CT pga pacemaker? Du mener vel MR. Det er uansett sjeldent at man velger å operere nakkeprolapser. Da må det i såfall foreligge nevrologiske utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har å et spørsmål, leger en prolaps seg selv? En sa at di tørket ut men mente at skiven har forskøvet seg.

Kan noen opplyse meg

 

Anonymous poster hash: 1013c...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på rikshospitalet at jeg ikke kunne ta vanlig mr eller om det var ct eller begge deler tror jeg (husker ikke helt). Legen her mente det gikk med ct, men det ble så dårlige bilder uansett så det var ikke vits :-( Det er pacemaker, men vi kaller den også stimulator. Eller mer korrekt deep brain stimulator, har fått operert slik som de gjør på parkinson pasienter. Pga spasmer må jeg også ha narkose ved ct og mr. Har hatt problemer med skulder ihvertfall i ett år, senebetennelse før jul til nå, nå nakkeprolaps :-( Ser mange vegrer for å utføre operasjon, så det høres skummelt ut :-( Får vente å se hvordan det går :-)

Legen sa det tok vanligvis ca 3 mnd å bli frisk, kan det bli kronisk dersom jeg ikke er forsiktig nok?

 

Anonymous poster hash: c7992...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har å et spørsmål, leger en prolaps seg selv? En sa at di tørket ut men mente at skiven har forskøvet seg.

Kan noen opplyse megAnonymous poster hash: 1013c...bfd

Jeg fikk beskjed om at det leger seg selv. Hi

 

 

Anonymous poster hash: c7992...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har å et spørsmål, leger en prolaps seg selv? En sa at di tørket ut men mente at skiven har forskøvet seg.

Kan noen opplyse meg

 

Anonymous poster hash: 1013c...bfd

 

Uttrykket "skiveutglidning" er et folkelig uttrykk som egentlig er misvisende.

 

Det er skiven mellom virvlene som har fått en bukning og utposning. Denne vil i de aller, aller fleste tilfellene tørke ut og trekke seg tilbake selv.

 

Jeg tok nylig MR av nakken av en annen grunn, og der vistes tre prolaps. Veldig tydelige bukninger, men disse gir meg ingen symptomer nå. Etter en ulykke for mange år siden har jeg prolaps innimellom, ca andre-tredje hvert år, vil jeg tro. Det går alltid over av seg selv. Er er nesten ingen som blir operert hvis det ikke foreligger nevrologiske utfall.

 

Det som hjelper meg når jeg får prolaps i nakken er å gå til kiropraktor! Da behandler han eller hun ikke selve nakken, men bekkenet og ryggraden opp til nakken. Dette hjelper meg masse smertemessig, slik at jeg ikke kompenserer for mye i selve nakken. Og så får jeg triggerpunktbehandling med nåler i muskulaturen.

 

Anonymous poster hash: 75c0f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg naprapat, har hatt prolaps både i nakken og i ryggen, og til meg leget det seg selv. 

men går til naprapat med engang jeg kjenner det kommer nå



Anonymous poster hash: e3489...cf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...