Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 om natta. Har gått kjempe bra en lang periode men nå er det nesten hver natt. Han drikker lite før det er natta og tisser før han legger seg. Hører han er oppe om natta og tisser men uansett så er det vått i senga om morran.. Begynner og bli litt lei og vaske sengetøy og dyne omtrent hver dag nå :/ Har dere noen tips på hva vi kan gjøre for og få han til og slutte?? Anonymous poster hash: ec691...1ad
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Sikker på at det ikke er en medisinsk årsak? Da jeg var på den alderen hadde jeg skjevhet i urinveiene. Dette gjorde at jeg ofte fikk UVI og også mange gang ikke klarte holde meg om natten, til min mors fortvilelse. Etter et par år, hadde det rettet på seg selv, men husker jeg var innlagt mye på sykehus pga dette.. Anonymous poster hash: dd524...04e
Anonym bruker... Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Det vet jeg faktisk ikke :/ kan det være det siden han står opp på natta og går på do også da? Jeg vet jeg også sleit med dette når jeg var liten og jeg fikk tabletter for det. Men kanskje kontakte lege og høre om han vet hva som kan være årsak??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Min gjør også det, men han blir 7 i år! Vi har vært hos både hs og lege, men begge sier at det er ett utbredt problem blant gutter da dette har med noen typer hormoner som guttene får seinere enn jentene. De ville ikke gjøre noe med problemene før han hadde fylt 12!! År! Men vi bruker storgutt Truse(nattbleie) om natten😊 Anonymous poster hash: 3f51f...1b6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Om dette ikke er noe som går over, ville jeg tenkt på å kontakte lege. Ihvertfall få utelukket at det er noe medisinsk.. Anonymous poster hash: dd524...04e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Jeg var tørr helt til jeg var fem år, etter det tisset jeg i sengen omtrent hver natt til jeg var 10 år. Ingen spesielle omstendigheter, dårlige opplevelser, psykiske problemer, brudd i familien el. Heller ingen sykdom. Og plutselig nesten over natten stoppet det av seg selv. Pass på at han ikke skammer seg, ikke gi utrykk for at nå må jeg vaske sengetøy igjen. Han synes sikkert ikke det er noe gøy selv. Og for de fleste går det over av seg selv. Ta tiden til hjelp er det eneste rådet jeg kan gi. Anonymous poster hash: c5c08...098
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Tenker litt på situasjoner i hjemmet? Er barnet stresset/redd? Anonymous poster hash: ad5d7...ed1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har inntrykk av at slike ehell er ganske vanlige, jeg. Det sa iallefall legen min. Det tar tid. Anonymous poster hash: 0682f...c3a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Vit det at medisiner for dette finnes. Minirin, smeltetabletter, nesespray og mer til. Og vit at alt som har med dette å gjøre, kommer på blå resept fra den dagen barnet er 5 år. ALDRI bli lei, og aldri tro barnet gjør dette med vilje. Har barnet hatt tørr periode om nettene på sammenhengende 4-5 måneder, så heter det sekundær enurese. Har barnet aldri hatt en tørr natt, så heter det primær enurese. Les deg litt opp på dette. Og bli ikke lei, for barnet kan faktisk ikke noe for at det blir vått. Det handler stort sett om arv fra foreldrene, så om du må bli lei, så bli det på en av dere foreldre. Og lær deg mer! Man blir bare ikke lei av sine barn, samme hva problemet er! Anonymous poster hash: 2a3d5...2a7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 5-åringen sluttet med bleier om natten 2 uker før han ble 5 år (litt over 1 mnd siden) og har fremdeles en del uhell. Han våkner rett og slett ikke alltid når han trenger å tisse. Det er blitt mye bedre nå, fra å tisse seg ut hver natt når vi tok ut bleiene (hans idé) til 2-4 ganger i uken. Jeg stresser ikke for mye med det, for jeg selv tisset i sengen til jeg var 6-7 år )og min mor før det), og jeg vet at det er arvelig. Blir mye klesvask da, kjedelig å måtte vaske dynen flere ganger i uken. Men, men. I mitt tilfelle, det som fikk meg til å slutte å tisse i sengen var en alarm man puttet på madrassen. Den pep når jeg begynte å tisse. Tok ikke lang tid før jeg begynte å våkne av meg selv, og vips, etter det har jeg ikke tisset i sengen mer. Vi venter litt, men skal skaffe en til poden om det ikke retter seg før han blir 5,5-6 år. Anonymous poster hash: 7b836...ea4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Kan nok være hormonelt. Noen gutter har ikke hormoner nok til å kontrollere lukkemuskel i søvn. Kjøp tissetruser på apoteket. De er ganske diskre og ikke lett å se det er bleietruse. Min nevø fikk diagnosen lavt hormonnivå. Han sov med tissetruser til han ble ca 8-9 år. En helt ufarlig situasjon, de er bare sent utviklet på dette området. Anonymous poster hash: cec61...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå