Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Til en 76 cm lang baby, hvilken str i Reima burde jeg velge? Jeg så på str i butikken, synes 80 var ganske stort egentlig. Tenkte at vi ikke trenger noe større enn 80. Men jeg skal potensielt ha tykk ulldress under, er det plass? Er parkdress uten fôr. Vil gjerne kunne bruke den en stund og, kan jeg gå for 86 uten at det blir ALT for stort? Sitter parkdressene greit, selvom de er romslige og en str for store? Anonymous poster hash: c6e40...756
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jenta bruker 74/80. I reima dressen er str 80, den er stoooor ! Anonymous poster hash: d9683...7c7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Begge mine har brukt 80 til de var bortimot 2 år. Jenta mi som snart blir 3, har 86 i vinterdress(hun er 92-93 cm lang) Anonymous poster hash: 39a5e...1b9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Min erfaring (med to barn og ørti Reimadresser) er at Reimadressene er store i str. Jeg ville ikke kjøpt større enn 80. Anonymous poster hash: 0e7b2...a38
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Ok! Anonymous poster hash: c6e40...756
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Må bare nevne at det er en nøstebarndress, den er ganske tykk, og litt for stor. Kan vel kanskje prøve alt hjemme og så evt bytte dersom det ikke passer Jeg synes 80 så stort ut ja, men har lyst til å ha parkdressen til høsten også. Men de vokser vel ikke så mye på et halvt år? Anonymous poster hash: c6e40...756
Regina Phalange Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Husk at det er ikke bare lengden på beina det kommer an på. Jeg synes Reima er litt korte i ryggen, så vær obs på det. Ville prøvd i butikken først jeg. Få barnet til å bøye seg fremover så ser du str på ryggen
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Takk for tips, kan måle i morgen. Men er nok beina som er lengst på vesla, Anonymous poster hash: c6e40...756
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville prøvd den med ulldressen under. Min gutt på 1,5 år har str 86 i sin reima parkdress, og med nøstebarn ulldress under blir det litt trangt synes jeg. Har ikke målt han i lengde på en stund, men vil tro han er helt normalt lang. Jeg synes vinterdressen virker større i str enn parkdressen. Anonymous poster hash: 81a7d...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville prøvd den med ulldressen under. Min gutt på 1,5 år har str 86 i sin reima parkdress, og med nøstebarn ulldress under blir det litt trangt synes jeg. Har ikke målt han i lengde på en stund, men vil tro han er helt normalt lang. Jeg synes vinterdressen virker større i str enn parkdressen. Anonymous poster hash: 81a7d...0fb Min er 8 mnd, så er jo litt over gjennomsnittet lang, men tror hun bader litt i nøstebarndressen (str 86 tror jeg det var). Din er jo 10 mnd eldre enn min baby, kan det være at det ikke er trangt kun pga lengden? Hn er vel endel bredere osv. Men sikkert ikke noe problem å ta med dressen hjem og prøve med ulldress under, og bytte str dersom vi synes det blir trangt? Får høre med de i butikken, kanskje de har erfaring med det. Ellers skal jeg få noen litt tynnere (hjemmestrikkede) ulldresser snart. Ullfleece virket jo veldig tykt sammenlignet med strikket synes jeg? Anonymous poster hash: c6e40...756
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Ene barnet mitt hadde reima vår/høstdress i 86, han var rundt 77-78 cm da dressen ble kjøpt, og den ble brukt fra da av - dog med litt oppbrett på armene i begynnelsen. Jeg synes ikke reima er så store i størrelsene som mange vil ha det til. Men barnet mitt var eldre enn ditt, og gikk da han fikk dressen. Husk at det er vanskeligere for en som krabber å ha litt stor dress. Hvis du synes dressen er såpass dyr at du tenker den må vare en stund (det skjønner jeg i så fall) - ville jeg vurdert om det i det hele tatt er nødvendig med reima til en baby på 8 mnd. Trenger babyen en så dyr dress? Som hun skal krabbe rundt på asfalt, grus og sand med nå på våren? Når mine har vært på den alderen har de brukt overtrekksbukse fra Lindex til under 200 kroner når de har vært ute og lekt, sammen med jakke (jakke må de jo uansett ha). Så har jeg heller lagt mer penger i uteklær når de har begynt i barnehagen og lært å gå. Og til slutt ang om du trenger så dyr dress: Vurder hvorvidt babyen din kommer til å være ute og leke når det er vått og ruskevær ("reimavær"). Jeg har sett med mine barn da de var babyer at vi gjorde andre aktiviteter de dagene, og sparte utelek til fine dager. Anonymous poster hash: fb0dc...1da
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Jeg tenker egentlig å bruke den i vogna, og på bæretur med bæresele. Det er egentlig kun fordi den er vindtett at jeg trenger parkdress men tenkte og som så at Reima kan selges etterhvert og? Og det er nok mye det at den er fin som gjør at jeg vil ha den. Har sett endel billige. Tenkte óg på en annen parkdress som er 300kr billigere, men den har fleecefôr, da får jeg ikke brukt ulldressen inni Anonymous poster hash: c6e40...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå