Gå til innhold

Få flere barn eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går rundt og dveler på dette konstant... Vi har ingen sammen. Han har to voksne barn fra tidligere ekteskap og er nå sterilisert. Jeg har to små barn (snart 6 og 8 år). Pappa'n til mine barn har de 40%.

Vi har altså giftet oss og har det helt fantastisk sammen. Men så ligger tanken i bakhodet angående barn. Vi hadde bestemt at Nei vi skulle kose oss med mine og når vi har barnefri så kan vi kose oss med voksenting. Men vi begge føler et fryktelig savn av å aldri oppleve svangerskap, fødsel og det å skape et liv sammen.

Han sier flere ganger at han ønsker å reversere stwriliseringe og så ser vi hva som skjer.. Så bestemmer vi oss for at vi har nok med alt annet og at vi ikke har tid til barn.

Jeg kan til tider være veldig sliten etter arbeidsdag og aktiviteter med barna og så krangling mellom søsken før leggetid. Det tilhører sjeldenhetene men jeg tenker alltid at jeg ikke ønsker flere barn disse dagene. Så er det andre dager hvor jeg har så lyst..

Ser på delivery room og både jeg og mannen begynner å gråte.. Vi begge har så lyst til å oppleve dette sammen..

Så gjør vi masse i de barnefri helgene og elsker denne friheten!! Og tanken på at barna mine skal leve i et hjem hvor det bor er barn 100% og ikke de...

Har så lyst på baby med mannen min men bare tanken på å begynne med barnehage igjen og alt stresset om morningen byr meg imot..

Greier ikke sortere tankene mine... Noen med innspill?

Anonymous poster hash: 64e5e...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gamle er dere?

Er kanskje ikke det du vil høre, men jeg er litt skeptisk til flere kull med barn. Tenker at kanskje grunnen til at dere har det så bra er at dere har mye tid til hverandre og at dine barn får masse oppmerksomhet når de er hos dere. Dette vil jo bli anderledes med en baby i hus...

Dere har to barn hver, er ikke dette nok?

Anonymous poster hash: cd279...e87
Skrevet

Husk at reversering sjelden fungerer

Anonymous poster hash: 86f5d...ff7

Skrevet

hvor gamle er dere?

Er kanskje ikke det du vil høre, men jeg er litt skeptisk til flere kull med barn. Tenker at kanskje grunnen til at dere har det så bra er at dere har mye tid til hverandre og at dine barn får masse oppmerksomhet når de er hos dere. Dette vil jo bli anderledes med en baby i hus...

Dere har to barn hver, er ikke dette nok?

Anonymous poster hash: cd279...e87

Jeg er 35. Er enig med deg men så er det kun dette savnet etter opplevelsen med han...

Skrevet

Ingen andre som kan hjelpe meg å sortere noen tanker?

Skrevet

Dette har du jo spurt om i 2 innlegg tidligere. Og da fikk du mange svar og synspunkter. Det er da kunn dere som må ta den avgjørelsen. Og siden du har 2 barn fra før vet du jo nøyaktig hva du går til.

Anonymous poster hash: 30909...593

Skrevet

Dere har det fantastisk sammen. Skjønner jo at dere får lyst på barn sammen, men tenk om forholdet ikke takler babytiden så godt, og blir dårligere. Evt tar slutt? Er det verdt det? Her har du funnet en du har mulighet til å ha det gøy med i fritiden, dere har tilsammen fire (?) barn som kan gi dere barnebarn etterhvert. Hvorfor ikke nyte det?

Nå skifter jeg fokus helt men.. Dere kunne jo også bli fosterforeldre?

Skrevet

Dette har du jo spurt om i 2 innlegg tidligere. Og da fikk du mange svar og synspunkter. Det er da kunn dere som må ta den avgjørelsen. Og siden du har 2 barn fra før vet du jo nøyaktig hva du går til.

Anonymous poster hash: 30909...593

Vi er sikkert flere der ute med samme dilemma for jeg har ikke skrevet to innlegg om dette tidligere. Jeg har skrevet ett tidligere som da var mer på alderen til mannen. Fikk mange erfaringer om at alderen ikke var noe problem...

Nå er vi mer på om vi tørr eller ei å "begynne på nytt".

Men takk for innspillet ditt... Det varmer skikkelig en fredags kveld.. :/

Skrevet

Dere har det fantastisk sammen. Skjønner jo at dere får lyst på barn sammen, men tenk om forholdet ikke takler babytiden så godt, og blir dårligere. Evt tar slutt? Er det verdt det? Her har du funnet en du har mulighet til å ha det gøy med i fritiden, dere har tilsammen fire (?) barn som kan gi dere barnebarn etterhvert. Hvorfor ikke nyte det?

Nå skifter jeg fokus helt men.. Dere kunne jo også bli fosterforeldre?

Fosrerforeldre kunne jeg tenke meg men "løser" egentlig ikke dilemmaet våres nå. Vi elsker barna våre og har det fantastisk som familie med mine små barn. Men det er savnet etter å "skape liv sammen" som mannen så fint sier det... At vi er redd vi lommer til å angre når vi er gamle for at vi ikke har noe vi har skapt sammen fordi vi valgte å være "egoistiske"..

Skrevet

Det er da bare dere som kan ta denne avgjørelsen. Jeg vet hva jeg hadde gjort, for jeg har fått et nytt kull med 3 barn i voksen alder(har 3 store), og syns det er helt fantastisk og det største i livet. Kommer du til å angre om du gjør det? Det tror jeg ikke:) Er jo dumt å bli gammel og tenke at "hvorfor fikk vi ikke flere barn sammen".

Skrevet

Hvis dere reagere slik når dere ser en serie så tror jeg mer dere vil savne ett felles barn hvis dere ikke prøver, enn dere vil angre hvis dere får ett... Så; Go for it! :)

Anonymous poster hash: b9eb0...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...