Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av stefar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har bodd sammen med meg og barnet mitt i 1 år. Han har sine barn annenhver helg og i ferier. Når barna hans ikke er her er han alltid opptatt, jobber mye og skal gjøre alt da. Han møter barnet mitt under middagen som det alltid er jeg som lager, kanskje herjer med barnet noen minutter før han går på kontoret å setter seg forran dataen. Ofte kommer han ikke ut igjen før en god stund etter at barnet er i seng og barnet mitt har for vane å gå inn på kontoret hvis han vil si god natt til han. Selv de dagene jeg jobber lengre unna og ikke er hjemme før halv 5, lager han middag, selv om han har vært hjemme et par timer allerede. Han lager kun mat de helgene barna hans er her. Har aldri tid til å være med oss på noe de helgene barna hans ikke er her så i praksis føler jeg meg akkurat like mye alenemor nå som tidligere..



Anonymous poster hash: 9c688...74f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, mine barn har en stefar og grunnen til at han er mine barna stefar er fordi han er helt fantastiske med barna! Han gjør like mye som meg og til tider skjemmer de helt bort. Barna mine elsker han og jeg kunne ikle valgt en bedre mann for meg og barna.

Hadde en mann vært så lite interessert i mine barn så hadde han ikke bodd i mitt hus og blitt mine barns stefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke vært stefar lenge her i huset. Nå er dt omvendt her, jeg er stemor, men vi er en familie uansett, og alle drar sin del av lasset uavhengig av h em som er mine/dine/våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er en bedre far for guttungen enn hans biologiske far noen gang vil bli, han behandler ham selvsagt som sitt eget barn. Noe annet hadde jeg aldri godtatt.



Anonymous poster hash: d56e5...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars unge, han må jo føle seg uelsket. 

Dere er jo en familie selv om hans barn ikke er tilstede. 

Hvorfor er han sammen med deg? Det er jo tydelig at han trives best i eget selskap. 

Nei, dette synes jeg ikke er greit, hverken for deg eller gutten.



Anonymous poster hash: 2acdf...f21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik holdning fra stefar hadde jeg ikke godtatt. Muligens så ønsker du å være sammen med mannen, men i dette tilfellet må du sette deg selv til side og tenke på barnet. For barnet sin skyld er det bedre å bo med bare mamma når stefar viser så liten interesse. Det blir ekstra sårt for barnet ditt når han ser hvordan stefar er når han får sine barn på besøk, det er den klareste måten å fortelle barnet ditt på at han ikke er viktig for stefar.

Nå vet jeg ikke hva du har kommunisert til stefar, men hvis du har fortalt han flere ganger at dette er et problem og han ikke klarer å se det så er ikke han den korrekte personen for deg og barnet ditt, og da bør du ta konsekvensene av det. Hvis du ikke har kommunisert dette til stefar så må første prioritet være å fortelle i klare ord at dette ikke er greit og at du forventer og krever forandring fra stefar. Opplys han også om at konsekvensen ved ikke å forandre seg i forhold til barnet ditt blir at han mister deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke godtatt. Han får stille opp for ungen ellers hadde jeg kastet han på dør.



Anonymous poster hash: 81de4...016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd sammen med min mann ett år nå. Når jeg må jobbe utover ettermiddagene tar han det som en selvfølge at han henter på SFO, lager middag, kjører på trening. Pappaen er like mye med i bildet, såd et er ikke det at hun mangler farsfigur, jeg tror bare at når hun er hos oss, synes stefar det er en selvfølge at vi er en enhet. Han også har egne barn, men han gjør ingen forskjell på sine og min. Jeg er svært heldig, synes jeg.

 

Anonymous poster hash: fe6eb...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...