Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Mange som har særeie i ekteskapet? Hva tenker dere om det? Jeg skal ikke gifte meg hvis dere lurer, samboern er mot ekteskapet, mest fordi han ikke ser på det som noen fordel for seg selv. Anonymous poster hash: e78ac...f44
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Det har vel forsåvidt alle egentlig. Det du tar med deg inn i ekteskapet har du også krav på å ta med deg ut igjen ved brudd. Anonymous poster hash: 96a83...c8d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Det har vel forsåvidt alle egentlig. Det du tar med deg inn i ekteskapet har du også krav på å ta med deg ut igjen ved brudd. Anonymous poster hash: 96a83...c8d Nei, særeie går på ting man har anskaffet seg i løpet av ekteskapet. Jeg valgte å ha særeie da jeg eier leiligheten vi bor i 100%, kjøpte den for ett år siden, altså etter at vi ble gift. Ved evt skilsmisse kan han kreve 50% av et salg av denne dersom vi ikke har tegnet særeie. Anonymous poster hash: e6165...7de
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Vi har særeie, så slipper vi krangel om vi noen gang skulle bli skilt. Anonymous poster hash: bf6f8...7ba
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Vi har særeie. Uproblematisk, aldri vært en diskusjon. Har det da vi begge har formue. Anonymous poster hash: c576d...7ec
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Vi har ikke særeie på noe. Han kjøpte huset før vi giftet oss ( vi var forlovet) men han sto alene på papirene. Etter at vi ble gift, skrev han meg på papirene, men tar seg av alle trekk. Lån og div trekkes fra hans konto, men jeg betaler da mat og klær til han og ungene våres. Anonymous poster hash: b1306...b4a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Vi har ikke særeie på noe. Han kjøpte huset før vi giftet oss ( vi var forlovet) men han sto alene på papirene. Etter at vi ble gift, skrev han meg på papirene, men tar seg av alle trekk. Lån og div trekkes fra hans konto, men jeg betaler da mat og klær til han og ungene våres. Anonymous poster hash: b1306...b4a [/quote Men kan ikke han da 'kreve' huset siden det er han som betaler på det med sine penger? Hvis dere ikke har alt dere tjener i felles pott. Vi er ikke gift, men eier hus sammen. Der har vi lagt inn akkurat det samme beløpet i egenkapital og har samme sum til trekk til felleskonto der huslån blir trukket. Da har begge betalt på lånet hele tiden. Og vi eier like mye. Har også felles matkonto der vi betaler like mye slik at jeg ikke bruker opp mine penger i løpet av mnd og han kan spare alt. Anonymous poster hash: 09c7a...48c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Vi har også særeie. Alt står på meg. (Da kan ikke hans særkullsbarn kreve noe om han faller bort). Jeg Eide alt når vi giftet oss. Han hadde kun gjeld. Anonymous poster hash: b31e8...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå