Gå til innhold

Er det bra å dra til Tyrkia i april eller er det for tidlig? Har sesongen begynt ennå der da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var der siste uka i mars. Anbefales ikke da det ikke er skikkelig varmt der ennå og selgerne var på oss som fluer! Var i Alanya og fikk nesten ødelagt ferien pga innpåslitne selgere. Ble fysisk stoppet på fortauet og de ga seg ikke. Holdt oss mest på hotellet.

 

Har vært i Hellas, Egypt og Tyrkia. Frister ikke med Tyrkia igjen:( hørt flere som er misfornøyd med ferien sin i Tyrkia pga innpåslitne selgere. Det er ikke sånn i Hellas.

 

Anonymous poster hash: 35dbb...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

været i Tyrkia er veldig ustabilt frem til mai. så råder ikke å dra ned før midten- slutten av mai:) da er det deilig der nede, og begynner også og komme litt fler turister også.

 

har vært i Tyrkia mange ganger, og jeg anbefaler det:) er bare og overse selgerne..

 

syns ikke det er så ille i sentrum. nå pleier jeg å være i Alanya. hvor tenkte dere å dra?



Anonymous poster hash: b720e...7ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er ganske ustabilt i april. De første charterturene begynner vel siste uken i april(?).

Har vært der to ganger i begynnelsen av mai. Ville ventet til da.Nydelig  begge gangene. Litt som norsk sommer- Ikke vær overrasket om det regner noen dager. Hvis det er finvær kommer det raskt opp i 25-30 grader. Varder to uker i fjor. Hadde 4 dager med overskyet/regn og resten knallvær.

Godt og varmt  i sjøen. Kaldt i bassenget. Anbefaler oppvarmet basseng.



Anonymous poster hash: 39828...ec3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie-s

Offisielt så stater turist sesongen i mai, da må byggherrer begrense bygging og været er noe mer stabilt. Når det er sagt så er det mange turister her nå også når det er vinterferie i Norge.
 

Skulle man oppleve et par dager med regn/overskyet så finnes det andre ting å gjøre her også, jeepsafari, båttur, innendørs go-cart, shooping (hva med kjøpesenter uten masete selgere?) eller man kan ta en tur på Akavriumet i Antalya http://www.antalyaaquarium.com/.

Jo jeg er enig i at det var veldig ekstremt mange masete selgere her for 2-3 år siden, dette holder på å bedre seg betraklig. De er nå egentlig ikke lov å stoppe folk på gaten (joda det skjer ennå, men ikke i like stor grad og det er bare å gå), man har ikke lov til å ha varene langt ute på gaten lenger, og det er påbudt med priser på alle varer (men på basaren er de IKKE reelle, men de er der i alle fall). Jeg som bor her er sjeldent i selve basaren, jeg liker å gå i vanlige butikker å handle ala Cubus, Hennes og Maurits osv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...