Gå til innhold

Barn begrenser livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ofte at barna begrenser livet. Var vant til å reise og gjøre mye moro før jeg fikk barn for snart fire år siden. Ja, jeg vet det blir sånn og har egentlig akseptert det nå, men jeg vil gjerne ja noen råd til ting vi kan gjøre sammen som familie, og ting jeg kan gjøre sammen med mannen. Jeg leker med tanke på å innføre en dag annenhver måned hvor mannen og jeg lager et opplegg til hverandre, som klatring/fjelltur etc og få barnevakt den dagen. Men jeg vil også ha tips om ting man kan gjøre som familie, eller andre tips til pardag. :)

Noen som har noen tips? Bor i trondheim, og vi har ikke verdens beste råd så gjerne noe som ikke koster skjorta.

Anonymous poster hash: 8d7bc...ac2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klisjé, men barn begrenser ikke livet, de ER livet. Telttur i hagen, tur med bål og kakao, lage hytte i stua, dra på oppdagelsesferd i skogen. Trenger ikke koste noe.

Anonymous poster hash: 822fb...369

Skrevet

Barn kan da være med på både fjellturer og klatring! Få med barna ut, så ser dere at de ikke begrenser så mye som dere tror.

Anonymous poster hash: d0068...580

Skrevet

Selv om dere bor i Trondheim er det veldig koselig å ta en overnatting på Rika Nidelven en natt. Ut å spise, drink i baren

Anbefaler dette. Jeg og mannen gjorde det i fjor. 

Tenker å ta en spa overnatting på Britannia en annen gang :)

Hva med å bli med på Whiskey festivalen 22. mars på solsiden ?

Som familie er Til Topps turene super å ta med ungene på.

En tur i Tusseløypa og ta med matpakke

Ut til Munkholmen med niste og badetløy til sommeren om vi får en fin dag :)

Vitensenteret er gøy.

Anonymous poster hash: 529a0...610
Skrevet

Hvis du føler det sånn tenker jeg at du fikk barn altfor tidlig.....

Man kan egentlig gjøre det meste man gjorde før man fikk barn, det må bare litt mer planlegging til!

Dessuten: hvis du legger det du "får" og det du "mister" på vektskåla håper jeg "få"-delen tipper ned!

Å få barn forandrer livet, men absolutt til det bedre!

Når det er sagt så er det bare sunt å finne på voksenting sammen også, man trenger jo ikke slutte med det!

Likte bare ikke ordet "begrense"............. høres ut som barna er en klamp om foten...... regner med du ikke mente det helt slik :-)

Anonymous poster hash: 0854a...a9d
Skrevet

Barn begrenser ikke liver, de endrer og BERIKER det!!!! Tenk all den kjærligheten og gode stunder man får med barn! Reise kan man jo gjøre med barn også og man kan også ha det morro sammen med dem! Det kan være godt å ha litt "voksentid" innimellom, men synes det er trist at du mener at barn begrenser livet ditt........

Anonymous poster hash: 8fd19...e33
Skrevet

Jeg skjønner ikke de som sier at barn begrenser livet. Du kan ha med deg barn på det meste altså. Vi har reist mer etter at vi fikk barn.

Anonymous poster hash: 029e1...d10

Skrevet

Føler ofte at barna begrenser livet. Var vant til å reise og gjøre mye moro før jeg fikk barn for snart fire år siden. Ja, jeg vet det blir sånn og har egentlig akseptert det nå, men jeg vil gjerne ja noen råd til ting vi kan gjøre sammen som familie, og ting jeg kan gjøre sammen med mannen. Jeg leker med tanke på å innføre en dag annenhver måned hvor mannen og jeg lager et opplegg til hverandre, som klatring/fjelltur etc og få barnevakt den dagen. Men jeg vil også ha tips om ting man kan gjøre som familie, eller andre tips til pardag. :)

Noen som har noen tips? Bor i trondheim, og vi har ikke verdens beste råd så gjerne noe som ikke koster skjorta.

Vi bor også i Trondheim, og er også klar for tips her :-)

Har reist mer etter at vi fikk barn, vi kjøper ruteflybilletter og holder oss unna charter, så lar det seg gjøre også økonomisk. Var i Thailand og California i fjor med tre små.

Skrevet

jeg følte slik i begynnelsen men ikke nå lengre. 

Jeg har reist alene med barna til syden, rundt i Norge og alle sammen som en famile. 

Jeg har tatt master i en annen by med baby på fanget og uker på hotell. 

Vi har vært på teltturer, fjelltur, hyttetur,skitur, strandturer, bytur, kjørerturer, flyturer, togturer, sydenturer...verden er full av muligheter. 

Du må bare lære deg å ikke sette så høye forventninger :) 

Anonymous poster hash: e2dbe...02c
Skrevet

Jeg er litt enig med HI. Jeg har større begrensninger i livet nå med tre barn enn da vi bare var mannen min og meg. Vi finner på mye med ungene båtturer, skiturer, skogturer osv. Synes likevel det er mindre spontanitet og det er ikke alt man kan gjøre med en 2,5-åring på slep.

Nå elsker jeg ungene mine og ville aldri, aldri vært dem foruten, men klart det er ting vi har gitt avkall på da vi fikk barn. Samtidig som de også gir meg en masse. Ser på et par vennepar som har valgt å ikke få barn (frivillig barnløse), de bor flott, dyrker hobbyer og hverandre, spennende jobber, reiser mye. De har rike, men ulike liv fra oss.

Synes det er så rart når man påstår at barn ER livet...

Anonymous poster hash: dd2bb...9bc

Skrevet

Enig med deg. De er verdens beste, men jeg må innrømme livet mitt var bedre før barna kom!

Kall meg en dårlig mor, men sånn er sannheten for enkelte.

Anonymous poster hash: 4fa70...b65
Skrevet

Selvsagt setter barn begrensninger. Å "lære seg å ha lavere forventninger" er å si at barn setter begrensninger. Det betyr da ikke at HI hverken er en dårlig mor, eller andre negative ting.

Skrevet

Synes barna beriker livet mer enn de begrenser. Vi får gjort det meste vi ønsker, krever bare litt mer planlegging.

Anonymous poster hash: 75f61...f22

Skrevet

Selvsagt setter barn begrensninger. Å "lære seg å ha lavere forventninger" er å si at barn setter begrensninger. Det betyr da ikke at HI hverken er en dårlig mor, eller andre negative ting.

det er da ingen som har påstått at HI er en dårlig mor???!!!

Anonymous poster hash: 8fd19...e33

Skrevet

Jeg anbefaler deg en bok som heter "Fjellbarna". Vi har tatt med ungene på klatring, fjellturer, til Chamonix, teltturer, fisking og skiturer. Til sommeren så skal vi tilbringe en uke i Jotunheimen med ungene, så det er ikke umulig å gjøre spennende ting med barn. Høyeste punktet ungene mine har vært 2204 meter over havet. Har dere et barn? og han eller hun er fire? så begynner barnet å bli gammel nok til å bære en liten sekk.

Hvis du vil ha billig klatring så er vel ute om sommeren det beste tidspunktet, men det finnes klatrevegger i Tr.heim! Ved gjendesheim så er ikke dyrt å campe med telt. Er dere meldem av turistforeningen? Der finnes det mange spennende turer som ikke koster allverden, også har de barne-dager.

Det finnes tusen muligheter der ute, bare du leter litt. http://www.tt.no/

Skrevet

Du fikk barn for tidlig tipper jeg? Da vi bestemte oss for å få barn var vi godt voksne, og følte at livet og ekteskapet nærmest manglet noe. Nå er livet komplett, og vi lever et "fullverdig" familieliv. Vi føler aldri at barna begrenser oss, det er ingenting vi har ugjort. Tvert imot ble livet bedre på alle plan etter at barna kom!

Anonymous poster hash: d912b...ca8

Skrevet

Jeg er litt enig med HI. Jeg har større begrensninger i livet nå med tre barn enn da vi bare var mannen min og meg. Vi finner på mye med ungene båtturer, skiturer, skogturer osv. Synes likevel det er mindre spontanitet og det er ikke alt man kan gjøre med en 2,5-åring på slep.

Nå elsker jeg ungene mine og ville aldri, aldri vært dem foruten, men klart det er ting vi har gitt avkall på da vi fikk barn. Samtidig som de også gir meg en masse. Ser på et par vennepar som har valgt å ikke få barn (frivillig barnløse), de bor flott, dyrker hobbyer og hverandre, spennende jobber, reiser mye. De har rike, men ulike liv fra oss.

Synes det er så rart når man påstår at barn ER livet...Anonymous poster hash: dd2bb...9bc

Ikke så rike i alderdommen da, når vennene fra ungdommen begynner å falle fra og de som er igjen er opptatt med barnebarn.... Hilsen ei som også er skrudd sånn sammen at hu mener barn er livet :P
Skrevet

Er det kontroversielt å meine at ein med barn har begrensningar ein ikkje hadde som barnlaus? Jaja..

Skrevet

Ja, barn begrenser livet uten tvil, men de beriker også livet....uten tvil

Anonymous poster hash: 5ce85...fc9
Skrevet

Barn begrenser livet i en kort fantastisk intens periode av livet, som alle gamle ser tilbake på som den beste tiden i sitt liv. Prøv å nyt den tiden når du faktisk er der. Er ikke mange år før de klarer seg utmerket uten din innblanding, og det siste de ønsker er å henge "på slep" etter dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...